Im bliżej „sezonów przejściowych” i połączenia z Audi ekipy z Hinwil, tym bardziej Valtteri Bottas jest zainteresowany projektem niemieckiego producenta.
Po sezonie 2023 Alfa Romeo przestanie być sponsorem tytularnym Saubera. W sezonach 2024 i 2025 ekipa będzie miała nowego sponsora tytularnego, ale będzie to tylko okres przejściowy. Audi ma wejść ze swoją nazwą i swoimi silnikami od sezonu 2026.
Jedynym, co (prawdopodobnie) nie zmieni się w przyszłym sezonie będzie skład kierowców. Valtteri Bottas ma kontrakt długoterminowy, a Guanyu Zhou jest bliski przedłużenia umowy.
Bottas był pytany czy myśli już o projekcie Audi i czy chciałby być jego częścią.
„Im więcej o tym myślę, tym bardziej chcę tego. Dla mnie i dla zespołu to interesująca era. Kiedy jesteś skupiony na teraźniejszości, czasem nie chcesz wybiegać zbyt daleko w przyszłość. Ale potem, gdy się nad tym zastanowić w długoterminowej perspektywie, ma to sens” – odpowiedział Bottas podczas GP Belgii.
Valtteri notuje przeciętne rezultaty w tym sezonie i co chwilę chwali się nowymi projektami pozasportowymi, ale deklaruje, że nadal ma ogromną chęć do ścigania się.
„Dla mnie byłoby to naprawdę motywujące by być częścią tego. Zobaczymy co będzie, to nadal sporo czasu. Jestem pewien, że w końcu będziemy prowadzić jakieś dyskusje, ale jeszcze ich nie było” – mówi Valtteri.
Jak Fin komentuje spadek tegorocznej formy Alfy Romeo?
„Patrząc z zewnątrz, może się wydawać, że ludzie w zespole już po prostu czekają na przyjście Audi. Ale tak nie jest” – mówi Valtteri.
Przypomnę, że niedawno Audi ogłosiło swojego pierwszego testera w projekcie F1 – Neela Jani.
Źródło: f1i.com