KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

2023 Monaco Grand Prix, Friday - Sebastian Kawka

Prognozy się poprawiają, ale kierowcy wzywają FIA do odwagi

 

Nadal pada na torze Spa, ale wygląda na to, że warunki – przynajmniej teraz – umożliwiają jazdę w treningach i kwalifikacjach. Kierowcy działają jednak cały czas w kwestii poprawy bezpieczeństwa na torze.

Po śmiertelnym wypadku Dilano van’t Hoffa w serii FRECA, Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix (GPDA) napisało do FIA, prosząc o poinformowanie o wynikach dochodzenia i pytając, co można zrobić, aby poprawić bezpieczeństwo na torze.

Przewodniczący GPDA, George Russell mówi, co zmieniło się w tej sprawie.

„W tej chwili jesteśmy w stałym kontakcie z FIA w związku z tragicznym odejściem Delano we FRECA. Istnieją dwa pytania: 1. Czy Spa jest wystarczająco bezpieczne? 2. A drugie pytanie, to kwestia warunków” – mówi Russell.

 

„Myślę, że sporty motorowe zawsze będą niebezpieczne, gdy jeździsz z takimi prędkościami. Gdyby sporządzić ranking ryzykownych torów, Spa jest jednym z bardziej ryzykownych, obok Jeddah i Monako, Suzuka w pewnym stopniu. Wtedy, kiedy masz kombinację pogody, jest to bardzo trudne” – dodaje kierowca Mercedesa.

Najważniejsza i jednocześnie jedna z najtrudniejszych kwestii nadal pozostaje nierozwiązana.

„Chodzi o widoczność, po prostu nie mamy żadnej widoczności. Sposób, w jaki to opiszę, aby spróbować dać pewną perspektywę, to jak jazda autostradą w strugach deszczu i włączenie wycieraczek – tak to odczuwamy w kokpicie. Więc nie ma tak naprawdę żadnych krótkoterminowych rozwiązań” – mówi Anglik.

„Osobiście uważam, że Spa jest wystarczająco bezpieczne, ale po prostu musimy znaleźć rozwiązanie na widoczność, kiedy jest mokro. Rozmawialiśmy o zmianach w układzie Eau Rouge i myślę, że doszliśmy do wniosku, że nie uważamy, żeby było to potrzebne” – dodaje Russell.

 

Najnowsze prognozy pogody mówią, że najgorsza jeżeli chodzi o warunki będzie sobota. Kierowcy zaznaczają, że niezależnie od ilości deszczu i wszystkich innych czynników, FIA była odważna i nie bała się podejmować trudnych z marketingowych względów decyzji.

„Na szczęście pogoda zapowiada się lepiej na niedzielę. Więc myślę, że niedziela się odbędzie Ale po ostatnich wydarzeniach myślę, że FIA musi być odważna w swoich decyzjach, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i jeśli chodzi o widoczność. Wiemy, jaka była sytuacja dwa lata temu. Nie chcemy, żeby to było przeciągane, jak być może wtedy było” – mówi Russell.

„Ale, jak powiedziałem, będziemy potrzebować odważnych decyzji. Wszyscy chcemy się ścigać, ale kiedy jedziesz prostą z prędkością ponad 320 km na godzinę i nie widzisz 50 metrów przed sobą – to oznacza ogromne incydenty. Więc tak, mają na sobie dużą odpowiedzialność w ten weekend. Oczywiście, że odwołanie wyścigu nie jest idealne dla nikogo, ale nie chcemy widzieć kolejnego wielkiego incydentu, takiego jak wtedy widzieliśmy” – dodaje kierowca Mercedesa.

Russell bardzo chwali obecną współpracę na linii kierowcy – FIA.

„Szczerze mówiąc, myślę, że będąc w tej roli od mniej więcej trzech lat, myślę, że jest teraz zdecydowanie więcej interakcji między nami jako kierowcami i FIA odnośnie kwestii bezpieczeństwa. Zdecydowanie chcą usłyszeć nasze opinie, poznać naszą perspektywę z kokpitu, nie tylko po to, aby spróbować ulepszyć F1, ale też cały sport motorowy” – mówi przewodniczący GPDA.

Z toru Spa Iwona Hołod

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi