KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Austria - Sprint

Ostra walka Pereza i Verstappena – kierowcy tłumaczą, Marko reaguje

 

Było bardzo blisko tego, by Sprint w Austrii zakończył się dla Red Bulla tak, jak GP Hiszpanii 2016 dla Mercedesa. I nie jest z tego zadowolony Helmut Marko.

Max Verstappen zepsuł dziś start do Sprintu, a Sergio Perez wyprzedził go na dojeździe do pierwszego zakrętu. Wcześniej Verstappen agresywnie blokował swojego kolegę z zespołu, spychając go na ścianę. W zakręcie 3. Max chciał skontrować, ale Perez zaczął zajeżdżać mu drogę, wypychając w efekcie poza tor.

Verstappen przejechał dwoma kołami po mokrej trawie, co mogło kosztować go odpadnięcie i zabranie ze sobą Pereza.

 

„Wypchnął mnie! Co jest ku***?!” – krzyczał Verstappen przez radio tuż po tej sytuacji. „To mogło być naprawdę duże zderzenie. Musimy o tym porozmawiać, to nie było OK” – dodał mistrz świata po wyścigu.

Perez tłumaczył się z tej sytuacji po zakończeniu rywalizacji.

„Mieliśmy dobry start, powalczyliśmy na starcie z Maxem, potem próbowałem zablokować wewnętrzną i nie widziałem go wtedy. Myślę, że o to był zły. Gdy go zobaczyłem, zostawiłem mu nieco więcej miejsca przez zakrętem drugim. Wszystko jest w porządku, porozmawialiśmy o tej sytuacji” – mówił Meksykanin.

Aż tak spokojny nie był Max Verstappen.

 

„To był trochę przerażający moment bo zostałem zepchnięty na trawę, która jest bardzo śliska. Udało mi się jednak utrzymać kontrolę nad samochodem i od tego momentu jechaliśmy już swoje wyścigi” – powiedział Holender.

Najwięcej emocji przysporzyła ona jednak Helmutowi Marko, który dość ostro skomentował sytuację dla motorsport-total.com.

„Perez miał lepszy start, w porządku. Ale to co było potem – wysyłanie innych kierowców na trawę… to nie było w duchu dobrej pracy zespołowej. Wysłucham jednak najpierw wersji Checo. Trzeba było się spodziewać, że Max wejdzie w ten zakręt agresywnie. Pobocze jest mokre i kiedy na nie wyjedziesz… Fakt, że udało mu się utrzymać samochód prosto jest… Dzięki Bogu, że skończyło się to pozytywnie” – skomentował doradca Red Bulla.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi