KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Leclerc GP Wegier 2023

Leclerc: Zrobiłem dobrą pracę, której nikt nie zauważa, gdy popełnię błąd, wszyscy to widzą

 

Bez wody, z przerywającym radiem, wolnym pit-stopem i karą za przekroczenie prędkości w alei serwisowej – Charles Leclerc nie miał łatwo na Hungaroring.

Sytuacja kierowców Ferrari w klasyfikacji generalnej jest coraz gorsza, a tempo zespołu coraz gorsze. I mimo że Charles Leclerc czuje, że jechał dobrze, nie zostanie to zauważone, na co mocno narzekał Monakijczyk.

„Mieliśmy wolny pit stop i dostaliśmy pięć sekund kary za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Jest to kolejny trudny weekend. Szczerze mówiąc, ogólnie jest to frustrujące, ponieważ czułem, że przy obecnym tempie, jako kierowca, wykonywałem dobrą robotę, a tak naprawdę nikt tego nie zauważa. Ale kiedy wykonujesz złą robotę, to wszyscy to widzą. Jest to więc trudne, ale w końcu to część gry” – powiedział Leclerc.

„Zespół musi zrobić krok naprzód, tak jak zrobił to McLaren. Teraz jesteśmy na straconej pozycji i ostatnie trzy weekendy to potwierdzają, więc znowu jest dużo pracy do wykonania. Szczerze mówiąc, dzisiaj czuję, że wynik jest znacznie gorszy niż mi się wydawało, że będzie” – dodał kierowca Ferrari.

 

Miał on całkiem intensywny wyścig. Jak go opisywał?

„Podczas pierwszego stintu czułem się całkiem dobrze, a potem powolny pit-stop sprawił, że byliśmy z tyłu za Lance’em Strollem. Musiałem bardzo naciskać, potem byłem z Carlosem i straciliśmy tam trochę czasu. Potem w trzecim stincie znowu naciskałem i znowu samochód zachowywał się całkiem dobrze. Więc wydaje mi się, że wynik wygląda gorzej niż jest w rzeczywistości, ale jasne jest, że szczególnie w porównaniu z Lando, wciąż jesteśmy w tyle” – mówił.

Nie tylko tempo bolidu nie działało na korzyść Charlesa. Miał w trakcie rywalizacji wiele problemów.

 

„Nie miałem wody. Tuż przed startem zdałem sobie sprawę, że rurka jest za krótka i nie mogę dosięgnąć do wody. To było frustrujące. Mamy też wiele problemów z radiem. Jedno na cztery słowa nie jest rozumiane przez inżyniera, ponieważ mamy problemy z radiem. To też musimy naprawić” – powiedział Leclerc.

„Ton mojego głosu jest dosyć wysoki, ponieważ muszę być słyszany. Chciałem się tylko upewnić, że nie zrozumieli mnie źle. Więc chodziło tylko o wyjaśnienie pewnych rzeczy, z powodu naszych problemów z radiem” – dodał.

Po GP Węgier Leclerc zajmuje 7. miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców – 7 punktów za Carlosem Sainzem. Znajdziecie ją tutaj.

fot. Scuderia Ferrari Press Office

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi