KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
F1 Grand Prix of Monaco

Verstappen: Możemy wygrać wszystkie wyścigi w sezonie, ale to mało prawdopodobne

 

6 na 6 – to obecny bilans Red Bulla w sezonie 2023 jeżeli chodzi o wygrane wyścigi. Czy jest możliwe, aby zostali niepokonani do końca?

W dotychczasowej historii Formuły 1 nie zdarzyło się, by jeden zespół wygrał wszystkie wyścigi w sezonie. Najbliżej tego osiągnięcia był w 1988 roku McLaren, który wygrał 15 z 16 rund (93,8%).

Najwięcej zwycięstw w jednym sezonie ma Mercedes z sezonu 2016 – aż 19.

Red Bull jest póki co bezkonkurencyjny, zwłaszcza w wyścigach i trudno znaleźć rywala dla ekipy z Milton Keynes. Max Verstappen pytany dziś, czy jego ekipa może wygrać wszystkie wyścigi do końca sezonu, odpowiada, że teoretycznie jest to możliwe.

„Tak to wygląda na ten moment. Myślę, że możemy. Ale to mało prawdopodobne że tak się stanie. Zawsze coś może pójść nie tak – może zdarzyć się awaria, wycofanie. Jeżeli jednak chodzi o czyste tempo, tak to wygląda. Będziemy jednak odwiedzać tory, na których coś może nie zagrać tak, jak chcemy, możemy mieć pecha w kwalifikacjach czy popełnić błędy” – mówi mistrz świata.

 

Według Verstappena, to że jedna ekipa dominuje w stawce nie jest niczym dziwnym w Formule 1.

„Zawsze widzieliśmy dominacje w Formule 1 – to nic nowego. Myślę, że im dłużej utrzymują się te same przepisy techniczne, tym bliżej siebie będą zespoły. Być może powinniśmy się nad tym zastanowić. Zdarzają się dziwne lata, czasem dwa z rzędu, gdzie mamy walkę dwóch zespołów – może nawet trzech, ale ogólnie, jeżeli przyjrzeć się latom 80-tym, 90-tym czy obecnemu wiekowi to przez cały czas aż do 2020 mieliśmy dominację jednej z ekip” – zauważa Max.

Szanse Red Bulla na wygranie wszystkich wyścigów w sezonie widzi też George Russell.

„Patrząc czysto na tempo, z pewnością mają ku temu potencjał. Ale mogą zdarzyć się określone rzeczy, które mogą im w tym przeszkodzić. Chciałbym sądzić, że będziemy w stanie w pewnym punkcie sezonu walczyć z nimi lub wykorzystać ich pecha. Ale nie będzie to łatwe” – mówi kierowca Mercedesa.

„I zgadzam się z Maxem – zawsze była dominacja w Formule 1 i nie wiem jak sprawić by wielu kierowców i wiele ekip mogło walczyć o mistrzostwo. A to byłoby najlepsze dla sportu, dla nas wszystkich. Fanom bardzo by się to podobało. Zawsze można pomarzyć” – dodaje Russell.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi