KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2023: Bahrain GP

Steiner o składzie Haasa na sezon 2024

 

Coraz więcej wskazuje na to, że przed sezonem 2024 nie będziemy mieli zbyt wielu roszad w składzie ekip Formuły 1.

Przed tegoroczną rywalizacją doczekaliśmy się wielu zmian kierowców. Serią pożegnali się Mick Schumacher, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo i Nicholas Latifi, których zastąpili odpowiednio Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Oscar Piastri i Logan Sargeant. Alonso przeszedł z Alpine, gdzie zastąpił go Pierre Gasly, na którego miejsce w AlphaTauri wszedł Nyck de Vries.

Zdecydowanie mniej dynamicznie wygląda sytuacja przed sezonem 2024 – połowa ekip ma obu kierowców zakontraktowanych na przyszły rok – Red Bull, Ferrari, Alpine, Aston Martin, McLaren. Najwięcej wątpliwości jest co do Logana Sargeanta z Williamsa oraz Guanyu Zhou z Alfy Romeo, która od przyszłego roku będzie ekipą Saubera.

Bardzo mało jest ekip bez jakiegokolwiek kontraktu z kierowcą na przyszły rok. Jednym z nich jest Haas, gdzie obecnie jeżdżą Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg – obaj na jednorocznych kontraktach.

„Jeżeli chodzi o rynek kierowców to myślę, że na ten moment jesteśmy całkiem zadowoleni z tego, co mamy. Oczywiście chcemy ogłosić naszych zawodników na przyszły rok najszybciej jak to możliwe byśmy nie musieli bujać się tak, jak w ubiegłym sezonie. Opowiadanie wam o tym co wyścig było nudne” – mówi Steiner.

 

Ta wypowiedź może sugerować, że w Haasie nie zajdą żadne zmiany. Również zakulisowo nie słychać by ekipa szukała nowego zawodnika. Swojego juniora do wstawienia do amerykańskiego zespołu nie ma też Ferrari.

Steiner był również pytany, czy jest zadowolony z partnerstwa Ferrari i czy ekipa będzie współpracowała w takim samym wymiarze z ekipą z Maranello w 2024 roku jak obecnie.

„Jeżeli chodzi o Ferrari, to myślę, że w krótko i średnioterminowej perspektywie nie ma powodu do zmian. To, że zaliczają słabszy rok, nie oznacza, że trzeba natychmiast przeskakiwać do kogoś innego” – odpowiada szef Haasa.

Potwierdza on, że w Maranello bardzo ostro pracują nad tym, by wyeliminować wszystkie problemy z którymi boryka się ekipa fabryczna i jej klienci. Dotyczy to również szbykiego zużywania opon przez jednostkę Ferrari.

„Nico był dość bezpośredni jeżeli chodzi o tę sprawę i my mówimy o tym otwarcie. Nie mamy nic do ukrycia” – kończy Steiner.

Źródło: f1i.com
fot. Haas F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi