KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica Deletraz ELMS

„Przyjaciel, który bardzo dużo mnie nauczył”

 

W bardzo miłych słowach o Robercie Kubicy wypowiada się jego partner w wyścigach długodystansowych, Louis Deletraz. Jak mocno poprawił swoje umiejętności w niektórych aspektach Szwajcar przy Robercie.

Robert Kubica i Louis Deletraz tworzą jeden z najbardziej zgranych i najmocniejszych duetów w wyścigach długodystansowych w ostatnich latach. Wspólnie trzykrotnie walczyli o zwycięstwo w 24h Le Mans, wygrali mistrzostwo European Le Mans Series w 2021 roku oraz o najwyższe miejsca w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w 2022 i 2023 roku.

Obaj panowie wielokrotnie pozytywnie wypowiadali się o sobie, a ich współpraca jest bardzo pozytywna – zarówno jeżeli chodzi o wyniki, jak i o atmosferę.

W najnowszej rozmowie z Autosportem, Deletraz bardzo docenia to, jak wiele nauczył się przy Kubicy.

„Dzięki poznaniu Roberta w 2021 roku bardzo się rozwinąłem jako kierowca. Tak, jest moim przyjacielem, ale bardzo dużo mnie nauczył” – mówi Deletraz.

 

„Myślę, że jest legendą tego sportu. Jeżeli mowa o wiedzy technicznej, nie spotkałem kierowcy mocniejszego w tym aspekcie niż on. Bycie przy nim, przyglądanie ssię temu jak pracuje, rozumie samochód i czyni go szybszym…” – dodaje Szwajcar.

Louis bardzo ciekawie ocenia postęp, jaki uczynił od początku współpracy z Robertem.

„Myślę, że w ciągu ostatniego 2,5 roku przeszedłem od znajomości 20% tej gry do prawdopodobnie 90%. Robert jest niesamowitym nauczycielem i nie byłoby mnie tu, gdyby nie on” – mówi Deletraz.

Według Louisa, kluczem do wspólnego partnerstwa z Robertem jest wspólna pasja do motorsportu i różnorodność serii, w których jeździł Kubica.

„Staliśmy się przyjaciółmi dzięki temu, że dzielimy wiele wspólnych wartości – nie tylko na torze. Poznałem Roberta w 2021 roku podczas mierzenia fotela i od razu zaczęliśmy się dobrze dogadywać. Jest osobą pełną pasji do motorsportu. To osoba o największej pasji do motorsportu, jaką kiedykolwiek poznałem i to do każdej kategorii” – mówi Deletraz.

 

„Mamy tu sporo wspólnego ponieważ ja dorastałem w motorsporcie wspólnie z moim tatą i kocham motorsport. Cieszę się, że mogę żyć moją pasją. Dzielimy z Robertem żądzę wygrywania oraz chęć dbania o każdy detal. Lubimy ciężko pracować z ludźmi, z zespołem” – dodaje Szwajcar.

Niewykluczone, że współpraca Kubicy i Deletraza zakończy się po sezonie 2023. Kubica szykuje się do programu Hypercar, choć jeszcze nie wiemy z jakim zespołem. Przyszłość Louisa nie jest jeszcze znana.

„Jeżeli masz taką relację, nie chcesz jej zmieniać, chcesz by trwała najdłużej jak to możliwe i to fantastyczne, że byliśmy w stanie jechać trzy lata z rzędu” – mówi Deletraz.

Szwajcar długo jeździł w Formule 2, ale sam przyznaje, że nie miał tam lekko i nie miał szansy na dostanie się do Formuły 1.

„Miałem trudny czas w Formule 2 z wielu powodów. Nie znalazłem się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. W tym sporcie jest też wiele polityki. Ostatnie 3 lata w Formule 2 nie były łatwe, a wcześniej w Formule Renault i World Series byłem przyzwyczajony do wygrywania w każdy weekend. Wtedy zdobyłem moją superlicencję. Teraz napędza mnie chęć do powrotu do tamtych czasów – gdy w każdy weekend byłem w stanie walczyć o zwycięstwo” – zaznacza Szwajcar.

Źródło: Autosport.com
fot. ELMS – Adrenalmedia

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi