KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
IEC 24h Le Mans

„Nie znaleźliśmy nagle magicznego nasionka”

 

Zwycięzca 24h Le Mans, Kuba Śmiechowski wyjaśnia, że świetna forma jego zespołu to wynik ciężkiej pracy polskiej ekipy. Jak to było z karami w wyścigu?

Kuba Śmiechowski – kierowca i szef Inter Europol Competition – osiągnął najwyższy sukces w swojej karierze, wygrywając w LMP2 jeden z najbardziej prestiżowych wyścigów świata. Auto #34 mimo startu z odległego miejsca miało świetne tempo wyścigowe, kierowcy jechali bezbłędnie, a strategia pomogła w zwycięstwie.

Czy na początku sezonu Śmiechowski spodziewał się, że będzie stać ich na taki wynik?

„Na początku sezonu obstawiałem, że będziemy mieli mocny samochód bo sporo pracy włożyliśmy w to, żeby go poznać i rozwinąć. Już na Sebring było dobrze, potem na Spa ostatnie stinty Alberta były poza zasięgiem innych. Teraz chodziło o wyegzekwowanie tego, na co pracowaliśmy” – powiedział Polak po wyścigu dziennikarzom, wśród których była Iwona Hołod.

 

„Praca, którą wykonaliśmy pomiędzy sezonami była ogromna. Wcześniej nie do końca rozumieliśmy jak działa samochód i nie był on w optymalnym okienku. Tu tuż przed samym wyścigiem zmieniono zasady dotyczące ciśnień, byliśmy w stanie się szybko zaadaptować. To wynik ciężkiej i długiej pracy, nie znaleźliśmy nagle magicznego nasionka” – dodał Śmiechowski.

Kuba mówi, że ważny w tym wyścigu był spokój i wykorzystywanie okazji do zyskania przewagi nad rywalami.

„Plan był taki, żeby od razu po starcie utrzymywać dobre tempo, żeby dbać o opony od samego początku. Wiedzieliśmy, że WRT będzie miało dobre tempo, że będziemy walczyć głównie z nimi. Pod koniec nam się trochę nie poszczęściło na kilkadziesiąt minut przed końcem ze slow zonami. Zredukowały one mocno naszą przewagę, a potem dostaliśmy karę drive through i zrobiło się tylko 17 sekund. Pod koniec został więc sprint do mety Fabio i Alberta. Udało im się” – mówi Śmiechowski.

Nie obyło się jednak bez dramatów. Już po kilkunastu minutach kontuzję odniósł Fabio Scherer, po tym jak podczas pit-stopu Corvetta przejechała po jego nodze.

„Pierwsza myśl była taka, że musi jechać – nie ma wyjścia. Miałem nadzieję, że będzie w stanie. Zapewniał mnie, że jest OK, że trochę go boli, ale w samochodzie da jechać. Dopiero potem dowiedziałem się od Iwonki jak to wyglądało i trochę myślałem że to bardzo niecodzienna sytuacja. Teraz chyba musimy robić to na każdym wyścigu” – mówi z uśmiechem Kuba.

 

W końcówce było również zamieszanie z karami dla Inter Europol Competition. Kilkukrotnie pojawiały się komunikaty o dochodzeniu wobec naszej ekipy. O co chodziło?

„Pierwsza kara za samochodem bezpieczeństwa polegało na tym, że gdy samochód bezpieczeństwa zjechał do boksów, Fabio zaczął wyprzedzać samochody przed linią samochodu bezpieczeństwa. Nie dało nam to żadnego zysku bo i tak zjeżdżaliśmy, ale jest to wbrew regulacjom więc trochę na własne życzenie była ta kara” – mówi Kuba Śmiechowski.

„Następna kara mogła być za to, że zaczęliśmy tankować zanim silnik został zgaszony, ale tu byliśmy w stanie udowodnić, że poczekaliśmy aż samochód zgaśnie. Ostatnie dochodzenie sędziów dotyczyło komunikacji – używaliśmy niedozwolonych znaków do komunikacji z kierowcą w ostatniej godzinie. Sędziowie nie znaleźli jednak nic niestosownego poza tym, że tło znaku powinno być w jednym kolorze, a nie było jednolite. Dostaliśmy tylko reprymendę za to” – dodaje kierowca.

IEC jest obecnie na 2. miejscu w klasyfikacji generalnej WEC. Jak komentuje to Kuba?

 

„Myślimy teraz z wyścigu na wyścig. Oczywiście zwycięstwo byłoby czymś niesamowitym, ale zamieniłbym je na wygranie Le Mans, a to już mam. Mamy jeszcze 3 wyścigi do końca sezonu. Zawsze będziemy próbować osiągnąć wszystko do końca sezonu” – mówi.

Z Le Mans Iwona Hołod

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi