KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Wolff Verstappen

Mercedes miał szansę zakontraktowania Verstappena, Wolff wolał Ocona

 

Blisko dekadę temu Toto Wolff mógł podpisać umowę z Maxem Verstappenem. Nie wie jednak, czy gdyby to zrobił, Holender znalazłby się w Mercedesie w F1.

Max Verstappen dość długo nie był związany z żadnym zespołem Formuły 1 w trakcie swojej kariery juniorskiej. Jak się okazuje, wspólnie z ojcem szukali punktu zaczepienia również w Mercedesie.

„Rozmawiałem z Josem Verstappenem i Huubem Rothengatterem [managerem Josa], gdy przyszli do mojego biura w Brackley. To musiało być w czasach, gdy Max był w kartingu czy pod koniec swoich dni w kartingu, tuż przed Formułą 3 w 2014 roku” – wspomina Wolff.

„Rozmawialiśmy potem jeszcze gdy odwiedzili mnie w domu w Wiedniu. Spędziliśmy kilka godzin mówiąc o jego przyszłości” – dodaje szef Mercedesa.

Co ciekawe, Wolff przyznaje, że w tym okresie nie był pod ogromnym wrażeniem Verstappena i nie widział w nim takiego potencjału jak na przykład w Estebanie Oconie.

 

„Wówczas nie było tego całego szumu wokół Maxa. Jeździł w Van Amersfoort i nie walczył o mistrzostwo. Esteban wygrał w bardziej konkurencyjnym samochodzie. Wtajemniczeni wiedzieli, że Max miał prawdopodobnie gorszy pakiet i był debiutantem, ale było jasne, że czeka go dobra przyszłość. Nie było jednak jasne, jak mocny jest na tym etapie” – mówi Austriak.

Verstappen dołączył do Red Bull Junior Team w sierpniu 2014 roku. Kilka miesięcy później zadebiutował w F1, 2 lata później wygrał pierwszy wyścig, a 7 lat później zdobył mistrzostwo świata.

„Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, jak dojrzewa i rośnie w siłę w Formule 1. Wcześniej widzieliśmy to u Lewisa, Michaela Schumachera i Ayrtona Senny. Wtedy nie wiedzieliśmy, że Max podąży ich śladem” – dodaje szef Mercedesa.

Czy teraz Wolff żałuje, że wówczas nie podpisał umowy z Verstappenem?

 

„Oczywiście. Ale wówczas nie był on dla nas opcją. Mieliśmy dwóch kierowców, z których byłem ekstremalnie zadowolony – Nico Rosberga i Lewisa Hamiltona. A kiedy odszedł Nico, Valtteri był naszą opcją, a Max nie był dostępny” – odpowiada szef Mercedesa. Ta wypowiedź może sugerować, że gdyby Holender nie miał kontraktu z Red Bullem na 2017 rok, mógłby być opcją dla Mercedesa.

Czy Wolff uważa, że duet Hamilton – Verstappen sprawdziłby się?

„Możliwe, że nie. A Lewis jest człowiekiem Mercedesa od zawsze więc nie musiałem na szczęście zadawać sobie tego trudnego pytania. Wszystko ma swój powód” – odpowiada Austriak.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi