KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

F1 Grand Prix of Miami - Practice

Horner ostrzega przed nowymi zespołami: „Niektóre tory ich nie pomieszczą”

 

Nowe zespoły nie będą miały łatwego wejścia do Formuły 1 – do grona narzekających dołączył Christian Horner, który zwraca uwagę na przykład na pojemność torów.

FIA ogłosiła na początku roku otwarcie procedury przyjmowania nowych ekip do Formuły 1. Miały one pierwotnie czas do końca kwietnia na wysłanie zgłoszeń, a teraz trwa kompletowanie dokumentów od aplikantów, których ma być kilku, w tym Andretti Autosport wraz z Cadillaciem. Maksymalnie do F1 mogą wejść dwie ekipy, które zdecydują, czy wchodzą do serii w 2025, 2026 czy 2027 roku.

Nowe ekipy będą musiały zapłacić istniejącym minimum $200 mln w ramach wpisowego, choć są głosy, że powinna być to kwota znacznie większa, rzędu nawet $700 mln. Istniejące ekipy obawiają się spadku wpływów z praw komercyjnych.

„To jak karpie głosujące na to czy mają być święta. Dlaczego miałyby je popierać? Czy Liberty Media jest gotowe by płacić 11. zespołowi? Czy FIA jest przygotowana na zredukowanie opłat by im pomóc? Nie. To są ważne kwestie finansowe” – mówi Horner, zwracając uwagę na to, że kosztami wejścia nowych ekip do F1 obciążane są istniejące zespoły.

 

Horner zwracaj jednak również uwagę na inne problemy, w tym pojemność obiektów, na których ściga się F1.

„Biorąc pod uwagę sposób, w jaki sport się rozwinął, patrząc na przykład na pit-lane, można dojść do wniosku, że niektóre tory mogą nie być gotowe na przyjęcie 11. zespołu” – pyta Horner, wymieniając tu na przykład Monako, Zandvoort czy Miami.

„Z samych kwestii operacyjnych, gdzie umieścimy motorhomy? Gdzie zostanie umieszczone wsparcie ekip i ich ciężarówki? Myślę, że byłoby niesamowicie trudno pomieścić to wszystko przy obecnym stanie tego sportu” – dodaje szef Red Bulla.

Oczywiście na torach, na których ściga się F1 odbywają się wyścigi znacznie liczniejszych serii niż Formuła 1, ale ekipy F1 potrzebują znacznie więcej miejsca.

To, czy jakiś nowy zespół będzie mógł dołączyć do Formuły 1 ma zostać ogłoszone przez FIA do końca czerwca. Na dołączenie ekip muszą się zgodzić FIA i Formuła 1, a istniejące ekipy nie mają tu głosu decyzyjnego. Wyrażają one jednak głośno swoje obawy.

 

„Mamy głos doradczy, ale o niczym nie decydujemy. Opinia, którą wyrażamy jest taka, że jest bardzo trudno spełniać standardy Formuły 1. Wiele lat zajęło nam, zespołom, znalezienie się w miejscu, w którym jesteśmy. Przeszliśmy przez bardzo trudne czasy gdy Formuła 1 nie była tak popularna jak teraz” – mówi Toto Wolff.

„Ktokolwiek zatem nie wejdzie do sportu, będzie wartością dla nas wszystkich, o ile wniesie coś nowego do show, jeżeli pomoże powiększyć naszą publiczność i zainwestuje takie pieniądze jak my – setki milionów dolarów” – kontynuuje szef Mercedesa.

„Jeżeli tak ma się stać, to powinniśmy pozostać otwarci na nowych zespołów. Mam nadzieję, że znajdziemy kogoś, kto naprawdę będzie w stanie uczynić sport jeszcze lepszym” – kończy Wolff.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi