KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Australia - Qualifying

Błysk Mercedesa, genialni Max, Alex i Nico i prima aprillis Ferrari [Wyniki kwalifikacji]



Kwalifikacje do Grand Prix Australii były ciekawym widowiskiem, które daje szanse na interesujący wyścig. Dlaczego Verstappen nie może być pewny swego? Kto zaskoczył pozytywnie, a kto negatywnie? Zapraszam na podsumowanie!

Wyniki

bjndvd

Skrót



Czasy sektorów

W 1. i 3. najszybszy był Max Verstappen, ale w drugim królował Alex Albon, kręcąc rewelacyjne wyniki.

sektory australia kwalelaa

Maksymalne prędkości

Red Bulle przed Williamsami, a na szarym końcu Alfy – tak to dziś wyglądało.

predkosci kwale australian 2023 f1

Ode mnie

 

Mimo rewelacyjnego wyniku Maxa Verstappena w kwalifikacjach, Red Bull nie wygląda super pewnie w ten weekend. I nie chodzi tylko o Pereza. Max narzeka wciąż na zachowanie skrzyni biegów, a ma już drugą na ten sezon. Biorąc pod uwagę problemy z kwalifikacji w Arabii Saudyjskiej i końcówki wyścigu, jestem pewien, że w Red Bullu będą drżeć o to, czy Max dojedzie do mety. Jeżeli tak, to wygra i tu raczej nie ma dużego marginesu błędu.



Duży problem ma natomiast Perez. Jasne, zazwyczaj start z końca stawki w aucie Red Bulla nie oznacza straty szansy na podium, ale przecież w sobotę Perez miał ogromne problemy na hamowaniach i kilkukrotnie wpadał w żwir. W wyścigu nie może się to powtórzyć. Mają tę swobodę, że mogą zmieniać w aucie co chcą i najwyżej Meksykanin wystartuje z alei serwisowej. I tak jednak nie spodziewam się, by mógł włączyć się do rywalizacji w czołówce.

Błysnął dziś Mercedes i to należy docenić. Jest to zespół, który półtora roku temu poszedł w złym kierunku, przygotowując koncepcję na 2022, ale trzeba powiedzieć, że potrafią się spiąć i wycisnąć maksimum z auta i to w przypadku obu kierowców. W absolutnym przeciwieństwie do Ferrari. Kierowcy poskładali, tor bardziej przypasował ten konstrukcji i mamy efekt. Trzeba zauważyć, że Russell po raz kolejny pokonał Hamiltona w tym sezonie.

4. i 6. miejsca Aston Martin jeszcze niedawno brałby w ciemno, ale teraz mogą czuć lekki niedosyt. Obiektywnie patrząc, to nadal świetne rezultaty, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że w tempie wyścigowym ustępują tylko Red Bullowi.

Piszę te słowa 40 minut po zakończeniu kwalifikacji i 45 minut po tym, jak według Ferrari miało zacząć padać. I nadal nie pada. Ekipa z Maranello nadal jest w alternatywnej rzeczywistości i dowozi fatalny wynik. Piątkowe treningi pokazywały, że mogą być blisko Red Bulla w czasówce – nawet około 0,15 sekundy. A stracili ponad pół sekundy. Miejsca startowe – biorąc pod uwagę ich tempo wyścigowe – nie napawają optymizmem. Na ten moment raczej nie będą mieli podejścia do 3 czołowych ekip.



Bohaterzy tych kwalifikacji jeżeli chodzi o wyniki jednostkowe, zajęli miejsca pod koniec pierwszej 10-tki. Albon robi cuda Williamsem – mega szybkim w drugim sektorze. Wystartuje 10 pozycji przed swoim kolegą z ekipy i ma realne szanse na punkty. Konstrukcja z Grove jest naprawdę mocna i jeżeli miałbym na dziś wskazać 3 najsłabsze ekipy w stawce, nie byłoby tam Williamsa.

Drugim bohaterem jest Nico Hulkenberg. Jestem w szoku, jak świetnie radzi sobie w kwalifikacjach na tle Magnussena. Pokonał Duńczyka po raz 3 w tym sezonie. Teraz tylko trzeba przełożyć to na wyścig, a z tym są problemy.

Nieco rozczarowani mogą być w Alpine. Przed czasówką byli murowanymi faworytami do pierwszej 10-tki, a tymczasem udało się tam awansować tylko Gasliemu. W wyścigu z pewnością sobie poradzą i miejsca 8-10 są w ich zasięgu.



AlphaTauri przywiozło na ten weekend aktualizację podłogi i chyba się sprawdza bo już nie okupują końca stawki, a byli dość blisko Q3. Teraz tylko nie wolno nic nabroić w wyścigu.

13. miejsce Lando Norrisa to chyba maksimum, na jakie stać teraz McLarena. Jutro Anglika i startującego z 16. miejsca Piastriego czeka trudna przeprawa.

Prawdziwym rozczarowaniem tej sesji jest postawa Alfy Romeo. Fatalne 17. i 19. miejsca to jedno, ale druga sprawa to kolejna wyraźna przegrana lidera zespołu – Valtteriego Bottasa z Guanyu Zhou.

Wyścig startuje jutro o godz. 7:00 polskiego czasu. Już teraz zapraszam na relację live od godz. 5:00. Wcześniej – o godz. 1:00, startuje Piotr Wiśnicki w głównym wyścigu F3.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi