KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

large-2023 Bahrain Grand Prix - Sunday

Ode mnie po Bahrajnie: Trudno zaklinać rzeczywistość, ale emocji nie powinno braknąć w 2023



Możemy mówić o klątwie pierwszego wyścigu (od 2017 roku żaden kierowca, który wygrał 1. wyścig sezonu nie zdobył potem mistrzostwa), możemy przypominać ubiegły rok i dominację Ferrari z podwójnym DNF-em Red Bulla. Bardzo trudno będzie jednak kogoś przekonać, że Red Bull i Max Verstappen nie zmierzają po kolejne mistrzostwo świata.

Ich tempo było nie do pobicia – kontrolowali wyścig i wygrali go w cuglach, mając pewny i elastyczny bolid, który dobrze reaguje na ustawienia. Jedyny problem, jaki miał RB19 to podjechanie na rampę pod podium.

Show skradł wczoraj Fernando Alonso. Tego kierowcę naprawdę dobrze się ogląda gdy wszystko mu wychodzi. Na torze i poza nim Hiszpan promienieje, mając więcej werwy niż dwukrotnie młodsi rywale. Pięknie walczył, rewelacyjnie zarządzał wyścigiem i zasłużenie zdobył miejsce na podium. Odgrażał się przy tym, że Aston ze swoim nowym autem jest dopiero na początku drogi i może jeszcze wiele wykrzesać z tej konstrukcji.

Nie da się jednak nie wspomnieć o najsłabszym ogniwie Astona – Lance Strollu. Wczoraj równie dobrze mógłby wyeliminować siebie i Fernando i zamiast podium byłby podwójny DNF. Aston ma bardzo dużo szczęścia, że skończyło się na strachu, ale jeżeli rzeczywiście chcą walczyć o wysokie cele, muszą takie sytuacje wyeliminować.



Dużą siłą Astona – podobnie jak jest w Red Bullu – jest tempo wyścigowe. Nieco gorzej jest w kwalifikacjach, gdzie znowu Ferrari jest mocne. Zapowiada się zatem sporo pojedynków między czerwonymi, a zielonymi bolidami.

Ferrari ma problem. Zaraz może się okazać, że w drugim wyścigu sezonu będą startować po przesunięciu o 10 miejsc za nadprogramową wymianę silnika. Jakby tego było mało, powtarza się scenariusz z ubiegłego roku – Ferrari ma bardzo dużą degradację opon, a to może generować wiele frustrujących wyścigów. W tym zespole Fred Vasseur to może być za mało. Ja bym tam na 2 miesiące wpuścił Lawrence Strolla. On by tam to wszystko poukładał.

Jeszcze wielu frustracji dostarczy kierowcom Mercedesa ich samochód, choć podjęli już decyzję o zmianie koncepcji. Przed Mercedesem trudny okres, w którym nie będą rozwijać już obecnej koncepcji, a wprowadzać będą nową. Na niektórych torach będą szybsi, na innych wolniejsi, ale o podia będzie trudno. A walka z Lance Strollem nie będzie czymś, z czego Lewis Hamilton będzie zadowolony. Czy to wpłynie na jego decyzję o przyszyłości w F1? Wątpię. Widząc 4 lata starszego Alonso, Lewis może nabrać dodatkowej motywacji do jazdy.

Ciekawą sprawą, jeżeli chodzi o Mercedesa będzie ustalenie kolejności w zespole. Być może – wobec tak słabego auta – zdecydują się zostawić sprawy samym sobie. W Bahrajnie Russell był minimalnie szybszy w kwalifikacjach, ale start znów zepsuł. Mercedes dał zatem lepszą strategię jadącemu z przodu Hamiltonowi, mimo że to Russell mógł być szybszy. To jest nie jest ten etap, gdy Toto Wolff może powiedzieć Lewisowi by przepuścił młodszego kolegę, ale z drugiej strony Russell mógł nie psuć startu.



O ile po kwalifikacjach w piątej ekipie sezonu Esteban Ocon był w niebie, a Pierre Gasly w piekle, o tyle sytuacja w wyścigu wczoraj zupełnie się odwróciła. Ocon zaliczył jeden z najbardziej tragikomicznych występów w karierze, a Gasly z ostatniego miejsca dostał się do punktów. I to dwóch. Esteban mówi, że ekipa popełniła błędy operacyjne, ale to raczej on nie doczytał zmiany w regulaminie, dotyczącej ustawienia na polach startowych. Później rzeczywiście Alpine zepsuło odbywanie kary, a do tego przekroczyli prędkość. Komedia. Gasly na tym tle wyglądał zdecydowanie pewniej.

Jestem bardzo zaskoczony punktami Bottasa. OK, Alfa może mieć rozsądne tempo wyścigowe, ale w Hinwil nie popełnili żadnego błędu – wręcz przeciwnie – mieli najlepszą strategię ze wszystkich! Odszedł Vasseur i nagle wszystko działa? Przez ostatnie 3 lata słyszeliśmy, że „musimy wszystko zmaksymalizować w wyścigu i będą punkty”. Wreszcie się to udało. Alfa nie ma mocnego auta, ale wczoraj dali pokaz racecraftu. Brawo. Bardzo ciekawa była też zagrywka z odebraniem rywalom (Pierrowi Gasly) punktu za najszybsze okrążnie. Widać długofalowo też myślimy. Jeżeli ten punkt zdecyduje o wyższym miejscu na koniec sezonu no to wow.

Kolejne zaskoczenie tego wyścigu to Williams. Nie spodziewałem się – i chyba oni też – że są tak szybcy. I to nie tak, że wczoraj mieli szczęście lub zagrali idealną strategię. Oni po prostu mieli tak dobre tempo. Albon pewnie zdobył punkt, a Sargeant bez problemu wyprzedzał AlphaTauri. Williams to obecnie siódma ekipa w stawce!



AlphaTauri wygląda przeciętnie w kwalifikacjach, ale w wyścigu minimalnie lepiej, choć nie jest to tempo, które pozwala obecnie na walkę o punkty w „standardowych wyścigach”. Środek stawki jest jednak tak blisko siebie, że w przypadku Alfy, AlphaTauri, Williamsa, Haasa, McLarena zmiana toru może przynieść całkowitą zmianę kolejności.

Nico Hulkenberg musi sobie jeszcze wiele przypomnieć o obecnej Formule 1. Po świetnych kwalifikacjach miał wiele problemów z tempem wyścigowym i ostatecznie spadł za Magnussena, co jest dość naturalne. W Haasie nie mają jednak póki co powodów do zadowolenia, bo to, co ważniejsze – tempo wyścigowe – jest słabe.

McLaren… Pocieszać może ich tylko to, że ubiegły sezon też zaczęli fatalnie, a ostatecznie i tak walczyli o 4. miejsce w generalce. Nie mogliśmy tak naprawdę ocenić ich tempa. Norris był w boksach 43 razy, a Piastri szybko napotkał na problemy techniczne. W Woking mówią, że było lepiej niż myśleli, ale to raczej dobra mina do złej gry. Nie tak to miało wyglądać i oni o tym wiedzą. (Prze?)hypowany Oscar Piastri zaliczył bolesny debiut w F1 i teraz zamiast skupiać się na jej poznaniu, musi pomagać ratować ekipę z opresji.

fot. Alfa Romeo Racing

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi