KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica Orlen team

Kubica o długim dystansie: Inne rozdziały nie do końca są zamknięte



Robert Kubica w przeddzień startu swojego w drugim sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata był gościem programu „Misja Sport” Przeglądu Sportowego. Co mówi o celach na ten sezon i powrocie do WRT?

Robert Kubica w 2023 będzie startował tylko w WEC. Wraca do belgijskiej ekipy WRT, w której startował już w sezonie 2021, zdobywając mistrzostwo European Le Mans Series i niemal wygrywając 24h Le Mans. Dlaczego zdecydował się na taki krok?

„Zaczynałem z nimi moją przygodę z wyścigami długodystansowymi. To dobry zespół, co pokazaliśmy nie tylko w ELMS, ale też w 24h Le Mans. Wróciłem tu bo myślę, że jest tu spory potencjał” – mówi Polak.

„Ubiegłoroczna przygoda z Premą nie miała być przygodą tylko na rok, planowałem to bardziej długoterminowo, ale w WRT bardziej czuję się jak w domu i myślę, że mamy większy potencjał na ten rok i dlatego decyzja była dosyć prosta” – dodaje.



Pierwsza runda sezonu to 1000 Mil Sebring. Kubica wraz ze swoją ekipą byli bardzo szybcy podczas dwudniowych testów, które zakończyły się w niedzielę.

„WEC to 7 wyścigów na bardzo zróżnicowanych torach, ale najważniejszym z nich będzie 24h Le Mans. Sebring ma swój charakter – to bardzo oldschoolowy tor, który pewnie w Europie nie dostałby homologacji. Czas zatrzymał się tu 40-50 lat temu. Ale ja akurat lubię takie tory” – mówi Robert o Sebring.

„Prolog poszedł dobrze, pracowaliśmy bardzo ciężko, choć warunki są tu ekstremalne. To akurat pomaga przy dogrzaniu opon, bo w tym roku nie używamy już w WEC koców grzewczych” – dodaje.

Trzeci sezon z rzędu Kubica będzie współpracował z Louisem Deletrazem, który w niektórych wywiadach żartuje, że pora na zaręczyny.



„Współpraca z innymi kierowcami zespołu to aspekt, którego musiałem się nauczyć i miałem co do tego wątpliwości. Wychowałem się jako kierowca sprinterski i mój partner zespołowy był moim największym rywalem. Teraz ta współpraca jest bardzo ważna. Z Louis dobrze się poznaliśmy, tworzymy związek międzyludzki i to ważne co, kiedy i jak” – wyjaśnia Robert.

„To nie jest tak, że tylko siedzisz za kółkiem. Każdy z nas ma gorszy i lepszy dzień i kiedy znasz partnera zespołowego to umiesz rozluźnić atmosferę lub sprowadzić kogoś na ziemię. I to działa w obu kierunkach, mieliśmy kilka poważnych dyskusji” – dodaje kierowca Orlen Team WRT.

Nowym kierowcą ekipy – tym z licencją srebrną – będzie Portugalczyk Rui Andrade.

„Rui nie ma zbyt dużego doświadczenia i mam nadzieję, że doświadczenie moje i Louisa sprawi, że będziemy w stanie wznieść Rui na wyższy poziom” – mówi o nowym koledze Kubica.



Prowadząca rozmowę Aldona Marciniak zapytała Roberta, czy teraz najważniejszy jest start w 24h Le Mans, a inne rozdziały są już zamknięte.

„Nie do końca inne rozdziały są zamknięte. Oczywiście jeżeli mówimy o Formule 1 to Alfa Romeo F1 Team Orlen się skończyła. Miałem wtedy okazję do startów w długim dystansie, mogłem jeździć bolidem Formuły 1, co jest dane bardzo niewielu kierowcom, mogłem przekazywać swoją wiedzę techniczną, co jest dla mnie bardzo ważne” – wyjaśnia Kubica.

Całą rozmowę zobaczycie poniżej (od około 6 minuty):

Źródło: Przegląd Sportowy – Misja Sport

fot. Orlen Team – WRT



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi