KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
FIA WEC Official Prologue - Sebring International Raceway - Sebring - USA -

I oby tak dalej – wnioski po testach WEC



Chyba wyrażę wolę wszystkich kibiców Roberta Kubicy pisząc, że liczymy w sezonie 2023 na zwycięstwa w LMP2 – zarówno w 24h Le Mans jak i sezonie WEC. Po zakończonych wczoraj testach serii na Sebring wydaje się, że jest to realny cel. Zapraszam na ich podsumowanie.

Wyniki LMP2

 

2, 3, 8 i 1. – to miejsca Orlen Team WRT w czterech sesjach testowych WEC na Sebring. Tak przedstawiały się wyniki ostatniej z nich:

wyniki sesja popołudnowa niedziela 2023

Najlepsze czasy

Zbiorcze zestawienie najlepszych czasów kierowców z dwóch dni sporo nam pokazuje o potencjale poszczególnych ekip:



czasy lmp2 sebring kierowcy

Najwyższe prędkości

Żadne z aut WRT nie dominowało w tej kwestii, ponownie dobrze było w przypadku Inter Europol Competition:

predkosci sebring testy 2023

Ujęcia z jazd



O WRT

 

Pojeździł sobie Robert Kubica podczas tych testów. Polak pokonał zdecydowanie najwięcej okrążeń spośród kierowców WRT. Najmniej na koncie miał ich Louis Deletraz, który drugiego dnia na tym torze jeździł w ramach testów IMSA dla Acury i w aucie LMP2 nie przejechał żadnego kilometra.

To Robert Kubica zazwyczaj wyjeżdżał na nowych oponach, próbując ustanowić najlepszy czas zespołu. I trzeba przyznać, że tempo WRT na pojedynczym kółku wygląda bardzo dobrze. Co więcej, w trakcie 2 dni jazd nie pojawiły się żadne problemy techniczne, co nie było takie oczywiste bo siostrzany samochód WRT #31 miał krótki przestój.

Robert Kubica wykręcił 2. czas całych testów, a Louis Deletraz 12. Co do ich formy raczej wątpliwości nie mamy. Pytanie co z Rui Andrade. Nie wyglądało na to by odstawał od swoich kolegów, ale jednak uzyskał 30. czas całych testów – najgorszy z kierowców WRT. Z drugiej strony nie był wypuszczany na szybkie kółka i jeździł głównie symulacje wyścigu.



Wszystko zweryfikuje tor i już w czwartek i piątek wielu rzeczy się dowiemy. Najważniejsze jednak, że WRT wydaje się mieć dobrze przygotowane auto pod jedno okrążenie. Ich przewagą – co pamiętamy z sezonu 2021 – było tempo wyścigowe, świetna organizacja i strategia oraz równi kierowcy. Liczymy na to, że podobnie będzie w tym roku.

O Inter Europol

 

W tych testach przede wszystkim chodziło o poznanie się i przygotowanie auta na różne scenariusze. Wiemy, że polska ekipa nie należy do najszybszych w LMP2, jednak wielokrotnie pokazywali, że jeżeli nie ma awarii, to mogą być szybcy w tempie wyścigowym i osiągać niezłe rezultaty.

Ważne podczas tych testów było to, że nie zaliczyli dużych problemów i nabili sporo kilometrów. Fabio Scherer pokazał prędkość i mamy nadzieję, że doszusuje do niej regularność, z którą kierowca ten miewa problemy, nierzadko dając się ponieść emocjom.



Jeszcze szybszy był nowy kierowca ekipy, Albert Costa i myślę, że „Turbopiekarze” będą mieli z niego pożytek w tym sezonie.

Inni

 

Wyraźnie można powiedzieć, że najsłabiej podczas tych jazd wypadło Alpine, które raczej nie będzie liczyło się w walce o najwyższe cele.

Lista faworytów do sezonu jest długa: United Autosports, które miało najlepszy czas testów, Prema, JOTA czy druga ekipa WRT. W LMP2 może wydarzyć się wiele, dlatego ważne będzie wysokie punktowanie już od samego początku.

Hypercary

 

Wreszcie mamy mocną stawkę w najwyższej kategorii WEC i powinniśmy doczekać się dużych emocji. Warto jednak zaznaczyć, że podczas testów bardzo mocno wyglądało tempo Toyoty. Na liście wyników 3 kierowców tej ekipy jest w pierwszej 7-ce… To stawia ich w roli faworytów do zwycięstwa w tym roku.



„Podgryzać” Japończyków powinien Cadillac, a niedaleko za nim jest Porsche. Sporą zagadką po testach jest tempo Ferrari, ale myślę, że w okolicach 24h Le Mans będą bardzo mocni. Problemy nadal prześladują Peugeota.

Bez niespodzianek z tyłu Glickenhaus i Vanwall (z Jacquesem Villeneuvem) będą raczej walczyć z LMP2 niż innymi Hypercarami.

Hypercar 2023 sebring testy

I tylko przykro patrzy się na to spowalnianie LMP2 by Hypercary wyglądały na szybsze. Gdyby popatrzeć na wyniki testów na Sebring sprzed roku czy sprzed 4 lat to żaden Hypercar z sezonu 2023 nie wyprzedziłby czołowych aut LMP2…

fot. FocusPackMedia



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi