KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Eryk Goczał

Eryk Goczał ogłasza plany na sezon 2023. Drift Masters i klasa wyżej w kolejnym Dakarze!



Eryk Goczał podzielił się z kibicami swoimi planami na sezon 2023. Sam zawodnik podkreśla, że to rok, w którym skupia się głównie na edukacji. Przed nim matury i to one pozostają dla niego najważniejsze. Nie oznacza to jednak przerwy w startach. Po raz kolejny w kalendarzu młodego zawodnika znalazło się miejsce zarówno na drift, jak i na rajdy terenowe. Nadchodząca kampania zapowiada się wyjątkowo atrakcyjnie.

Goczał wystartuje przede wszystkim w mistrzostwach Europy Drift Masters European Championship. Zmagania wśród najlepszych drifterów świata reprezentant Energylandia Rally Team rozpocznie w maju w Irlandii. W czerwcu zawodnicy przeniosą się do Szwecji, aby w lipcu wystartować w Finlandii oraz Łotwie. Sierpień będzie stał pod znakiem rundy mistrzostw w Niemczech, zaś finał odbędzie się w dniach 15-16 września na stadionie PGE Narodowy w Warszawie przed 58 tysiącami kibiców.

Najmłodszy zwycięzca Rajdu Dakar w historii nie zapomina również o samych rajdach terenowych. Druga część roku będzie stała pod znakiem przygotowań do kolejnej edycji najtrudniejszego rajdu świata. Po występach treningowych Eryk Goczał przystąpi do Rajdu Dakar 2024 w samochodzie kategorii T3. Oznacza to przeskok o półkę wyżej i kolejny niezwykle istotny krok w kierunku spełnienia marzeń – startu w Dakarze w samochodzie najwyższej kategorii.



– Stawiam edukację na pierwszym miejscu – przede mną matury. Po Rajdzie Dakar znajdowaliśmy się na prowadzeniu w mistrzostwach świata w kategorii T4. Podjąłem jednak świadomą decyzję o tym, że w tym roku pogoń za tytułem odkładam na bok, a skupiam się głównie na nauce. Oczywiście to nie oznacza, że w tym sezonie nie będziecie mnie obserwowali w zawodach – podkreślił Eryk Goczał.

– W tym roku wystartuję w pełnym cyklu mistrzostw Europy Drift Masters European Championship. Rywalizację rozpocznę już w maju w Irlandii. Później nadejdzie pora na starty w Szwecji, Finlandii, Łotwie, Niemczech oraz… na stadionie PGE Narodowym. To właśnie w Polsce, w Warszawie, na tym przepięknym stadionie odbędzie się finał cyklu. Wierzę w to, że będzie to niesamowita przygoda z bardzo wysokim poziomem sportowej rywalizacji i doskonałą atmosferą – zaznaczył zawodnik Energylandia Rally Team.

– Mogę już teraz ogłosić, że wystartuję też w kolejnej edycji Rajdu Dakar. Pojedziemy w wyższej klasie – z samochodu kategorii T4 przesiadamy się do T3. Moim ogromnym marzeniem i celem są starty w głównej kategorii – w samochodach, razem z najlepszymi kierowcami świata. Przejście do klasy T3 to krok w kierunku spełnienia tego marzenia i szansa na nowe doświadczenia oraz rozwój. Przed Dakarem 2024 na pewno wystartujemy w kilku imprezach treningowych – zakończył najmłodszy zwycięzca Rajdu Dakar w historii.

Pierwsza runda Drift Masters European Championship odbędzie się na torze Mondello Park, położonym niecałą godzinę jazdy na zachód od stolicy Irlandii, Dublina. Zawodnicy będą tam rywalizować w dniach 6-7 maja.

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi