KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
TEST T1 BAHRAIN F1/2023 - VENERDÌ 24/02/2023

Ferrari już niebawem przedstawi nową koncepcję



Wygląda na to, że Ferrari zadziałało znacznie szybciej niż Mercedes i już niebawem przedstawi aktualizację swojego samochodu. Czy zniknie w niej charakterystyczna „wanienka”?

Ferrari bardzo źle rozpoczęło sezon 2023 i po dwóch rundach ekipa z Maranello zajmuje dopiero 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Głównym problemem jest tempo wyścigowe, w którym Charles Leclerc i Carlos Sainz mają tracić ponad sekundę do rywali z Red Bulla.

Już od jakiegoś czasu pojawiają się plotki, że Ferrari może radykalnie zmienić swoje auto, ale teraz dostaliśmy chyba najpoważniejsze doniesienia.

Jak pisze na łamach włoskiego Autosportu Franco Nugnes, Ferrari zmieniło swoje plany rozwojowe na sezon 2023 już jakiś czas temu. Pierwotnie chcieli przyjąć podobną strategię jak w ubiegłym roku i przywozić drobne poprawki na początku rywalizacji. Kiedy okazało się, jak wiele tracą do Red Bulla, postanowili przygotować bardzo dużą aktualizację wcześniej.



Początkowym terminem miało być GP Azerbejdżanu – pod koniec kwietnia. Bardziej realne jest jednak przebudowanie auta na początek europejskiej części sezonu, a zatem podczas Grand Prix Emilii – Romanii na torze Imola, a zatem w weekend 19-21 maja.

Co ma zmienić się w Ferrari? Na Imoli mają pojawić się nowa podłoga oraz nowe tylne zawieszenie. To jednak nie wszystko. Prawdopodobnie zmienią się również charakterystyczne dla Ferrari sidepody.

Zmiany te mają zwiększyć siłę docisku, redukując opór. Zwiększenie efektywności aerodynamicznej ma odbyć się z zadbaniem o to, by nie występował intensywny porpoising, z którym Ferrari też miało problem swego czasu.

Nie oznacza to, że Ferrari przechodzi na koncepcję Red Bulla, ale zmiany będą widoczne gołym okiem i mają dać ekipie większe możliwości w przyszłości.

Co ciekawe, jak pisze Nugnes, również na Imolę swoją nową koncepcję bolidu może przywieźć Mercedes.

Źródło: it.motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi