KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

2 - GP BAHRAIN F1/2023 - VENERDI 03/03/2023

Ferrari chce zmienić koncepcję. Leclerc komentuje „jeżdżenie taczką”



Wieści z Włoch mówią, że w pewnym momencie sezonu Ferrari może porzucić prace nad tegoroczną konstrukcją i skupić się na tworzeniu samochodu na sezon 2024 – zupełnie innego niż obecny. W ekipie nie tracą jednak nadziei.

Belka vs konik polny

 

Po 2 rundach sezonu 2022 Ferrari było zdecydowanym liderem klasyfikacji generalnej u wydawało się, że w końcu to może być „ich sezon”. Tak się jednak nie stało i Red Bull zgarnął oba tytuły.

Sezon 2023 Ferrari rozpoczęło fatalnie. Są na 4. miejscu w klasyfikacji generalnej konstruktorów, borykając się z fatalnym tempem wyścigowym i awariami.

Wygląda na to, że Ferrari nie widzi już dużego potencjału w swojej obecnej koncepcji bolidu. Jak pisze na łamach włoskiego Motorsportu Franco Nugnes, w Maranello zapadła decyzja o przygotowaniu na sezon 2024 koncepcji aerodynamicznej podobnej do tej, stosowanej przez Red Bulla.



„Czy ten sezon jest już do wyrzucenia? W Dżuddzie SF-23 był wolniejszy od ubiegłorocznego F1-75. Liczby są bezlitosne, a obraz sytuacji fatalny. Samochód, który powinien dać zespołowi szansę walki o mistrzostwo, ma bardzo duże problemy” – pisze Nugnes.

W Ferrari zastanawiają się nad tym, co mógł wymyślić Adrian Newey, że Red Bull zachowuje się tak dobrze, nawet gdy jego prześwit ustawiony jest tak nisko.

„Red Bull jest wtedy jak żelazna belka, podczas gdy Ferrari zamienia się w konika polnego. Skutkuje to nagłymi stratami docisku, szczególnie w szybkich zakrętach” – zaznacza Nugnes. W Ferrari mają zastanawiać się, czy Newey nie wpadł na pomysł, który efektywnie działa jak aktywna aerodynamika, stabilizując bolid Red Bulla.

Nie tracą nadziei

 

W oficjalnych wypowiedziach władze i kierowcy ekipy starają się zachować optymizm. Fred Vasseur deklaruje, że aktualne problemy Ferrari są skrupulatnie badane, a ekipa pracuje nad rozwiązaniami.



„Musimy być ze sobą szczerzy, tempo nie było takie, jakiego oczekiwaliśmy. Musimy zrozumieć, skąd pochodzi słabsza dyspozycja, bo nie chodziło o zarządzanie oponami” – mówił Frederic Vasseur dla Sky Sports. Francuz przyznał, że jednostki napędowe ekipy z Maranello nie były skręcone na GP Arabii Saudyjskiej.

Ferrari bardzo dużo testowało z oponami na sezon 2023 i teraz liczą na to, że uda im się wykorzystać te dane do poprawy zarządzania ogumieniem, choć jak widać wyżej, nie jest to duży problem dla ekipy.

Carlos Sainz wierzy, że przygotowywane w Maranello poprawki przyczynią się do całkowitego odwrócenia losów sezonu dla Ferrari, które może być jeszcze konkurencyjne w sezonie 2023. Zespół potwierdził już, że na najbliższe rundy zostaną przywiezione poprawki, przede wszystkim związane z podłogą.



Ferrari zauważyło, że ich auto jest najsłabsze przy prędkościach pomiędzy 150 a 180 km/h. To samo dzieje się w tunelu aerodynamicznym, gdzie ekipa wie, jak wyeliminować ten problem.

Dobrą minę do złej gry zespołu robi także Charles Leclerc. Monakijczyk przyznaje, że chce zostać w Ferrari i wygrywać z tą ekipą.

„Moim największym marzeniem jest wygrywanie tutaj. Czy czuję jakbym jechał taczką? Nie (śmiech). Nie dramatyzujmy. Start sezonu był rozczarowujący, ale mogę zapewnić was, że pracujemy bardzo ciężko i nie straciliśmy wiary” – mówi Charles Leclerc.

Źródło: motorsport.com, quotidiano.net, formu1a.uno



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi