KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Lando Norris, McLaren MCL60

3 duże pakiety poprawek McLarena już zaplanowane



Kolejny sezon McLaren zaczyna z tyłu stawki, ale wewnątrz będącej w przebudowie ekipy jest nadzieja, że uda się znów wrócić do czołówki.

Po pierwszych 2 rundach sezonu 2023, McLaren zajmuje ostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Ekipa pracuje już nad udoskonaleniami, które mają pozwolić jej nadrobić pozycje.

„Poprawa osiągów samochodu powinna zacząć się w Baku. Poprawki na GP Azerbejdżanu powinny wpłynąć najbardziej na najsłabszy obszar samochodu, ale będzie to tylko pierwszy krok” – mówi tajemniczo Andrea Stella, szef zespołu.

„Oczekujemy jednak kolejnej, znacznie większego pakietu poprawek, które będą dotyczyć większej liczby obszarów samochodu. Będą znacznie bardziej widoczne, a niektórzy będą mogli nazwać je samochodem w specyfikacji B. Potem będziemy przywozić kolejne nowe części w drugiej połowie sezonu, po przerwie wakacyjnej. Będą więc trzy główne kroki – Baku, później, jeszcze przed przerwą wakacyjną oraz potem, już po przerwie” – dodaje.



McLaren liczy, że każda z aktualizacji da im kilka dziesiątych sekundy zysku.

„Pozwoli nam to znaleźć się w bardziej realistycznym położeniu i być bliżej naszego celu, którym nadal jest bycie czwartym zespołem w stawce na koniec sezonu” – mówi Stella.

Niedawno ogłoszono spore zmiany w dziale technicznym McLarena. Stella liczy na to, że również one przyspieszą powrót ekipy na miejsce, w którym chce być.

„Przyspieszy to prędkość przywożenia poprawek i myślę, że to już ma swój wpływ. Być może jeszcze nie zobaczymy tego w Baku ponieważ to, co tam przyjedzie, jest przygotowywane od 2 miesięcy, ale z pewnością będzie to widać w kilku najbliższych wyścigach” – mówi Stella.



McLaren będzie miał 3 dyrektorów technicznych, którzy będą odpowiadać za różne obszary rozwoju bolidu – będą nimi Peter Prodromou, Alex Sanchez i Neil Houdey.

„W drugiej połowie poprzedniego roku przyglądaliśmy się temu, jak idzie rozwój auta. Oczywiście tamten rok zaczęliśmy z pewnymi wyzwaniami z wlotami powietrza. Następnie mieliśmy problemy związane z kierowcami, które odwróciło naszą uwagę. Ale pod spodem tego wszystkiego nie byliśmy zadowoleni z tempa rozwoju naszego samochodu” – tłumaczy Zak Brown.

„Pod koniec roku zmieniliśmy szefa zespołu, co pozwoliło nam rozpocząć bardziej agresywną pracę z Andreą i upoważnić go do przyjrzenia się zespołowi. Ostatecznie wyszliśmy z propozycją modelu, który ma dla nas największy sens i zaczęliśmy realizować ten plan” – dodaje Amerykanin.

Źródło: F1i.com
fot. McLaren Media Centre



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi