KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Mercedes-AMG F1 W14 E Performance Launch - LAT Images

Schumacher potwierdza zainteresowanie nim na 2024



Mick Schumacher spędzi ten sezon jako kierowca rezerwowy Mercedesa, ale Niemiec już planuje powrót do stawki Formuły 1 w sezonie 2024.

23-latek dołączył do Mercedesa po dwóch sezonach spędzonych w Haasie. Amerykański zespół nie zdecydował się na przedłużenie jego kontraktu. Micka zastąpił jego rodak, Nico Hulkenberg.

Schumacher w Mercedesie będzie pełnił teraz rolę trzeciego kierowcy. W tym samym zespole, dla którego jego ojciec, Michael, ścigał się w latach 2010-2012. Niemiec będzie również kierowcą rezerwowym McLarena.

Syn 7-krotnego mistrza świata uważa, że jego osiągnięcia w karierze juniorskiej i F1 pomogą mu w powrocie do stawki w 2024.



„Oczywiście nie ma takiej gwarancji, ale jestem w komfortowej sytuacji, w której mogę się uczyć, mogę wydobyć maksimum z tego roku, nawet jeśli nie jeżdżę. Z wynikami, które pokazałem w kategoriach juniorskich, ale także w F1 jestem pewien, że pojawią się możliwości. Już podczas zimy kilka osób wspominało, że jest zainteresowanie, więc w tym sensie nie jestem zbytnio zmartwiony” – powiedział Schumacher podczas prezentacji bolidu W14.

Mimo że w tym sezonie nie będzie jeździł w wyścigach F1, to Schumacher nie zamierza zmieniać sposobu, w jaki przygotowuje się do weekendów wyścigowych.

„Nadal prawdopodobnie będę stosować podobne podejście. Będę wchodził w weekend, myśląc tak, jakbym miał się ścigać, aby zachować formę. Również dlatego, że jest to zupełnie inny rok. Postaram się zobaczyć, czego mogę się nauczyć, zdobyć z tego jakieś doświadczenie i pomóc zespołowi. Częściowo dlatego, że mam doświadczenie w jeździe, a także odpowiednią mentalność. Wiem, jak należy podchodzić do weekendu. Na pewno zachowam to samo podejście i utrzymam tę samą ekscytację” – powiedział.



Były kierowca akademii Ferrari spodziewa się, że jego doświadczenie w wyścigach w samochodach nowej generacji zostanie wykorzystane, aby pomóc zarówno Hamiltonowi, jak i Russellowi na torze.

„Mam doświadczenie z jazdy zeszłorocznym samochodem, który był nową generacją. Oznacza to, że podejście, które będę miał w symulatorze, będzie bardzo podobne do tego, jakie kierowcy będą mieli na torze. Jeśli chodzi o bezpośrednie porównanie, będę mógł mówić o modelach czasowych, mówić o tym, jak zachowuje się lub powinien zachowywać się samochód i dlatego będę mógł dość szybko zmieniać i dostosowywać symulator. Miejmy nadzieję, że mając to na uwadze, będziemy w stanie dać zespołowi rzetelną informację zwrotną, ale także zestaw opcji, które sprawdzą się na torze”.

Patryk Kucharski
Źródło: formula1.com
fot. Mercedes AMG F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi