KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
ferrari studio 2023

Rywale pytają FIA o legalność S-Duct w Ferrari



Zespoły kwestionują legalność bolidu SF-23 w związku z zastosowaniem kanału typu S-Duct. Do FIA miały już wpłynąć pierwsze zapytania w tej sprawie.

Koncepcję S-Duct stosuje się w bolidach Formuły 1 od ponad dekady. Była ona wykorzystywana do ograniczenia wpływu tzw. brudnego powietrza od poprzedzających samochodów, minimalizując utratę siły docisku podczas bliskiego podążania za samochodem. Brudne powietrze kierowano z przodu samochodu do obszarów, gdzie będzie miało ono mniejszy wpływ na aerodynamikę.

Jednak według doniesień włoskich mediów Ferrari nieco zmieniło ideę tego rozwiązania. Zaimplementowano to do sidepodów w taki sposób, że wydobywający się z nich strumień powietrza może przemieszczać się w kierunku tylnego skrzydła i jego dolnych płatów, co teoretycznie mogłoby poprawić wydajność aerodynamiczną. W ten sposób otwory w tylnej części sidepodów umieszczonych blisko środka bolidu pozwalają na przepływ powietrza z tyłu samochodu.



Zespoły poprosiły więc FIA o wyjaśnienie legalności tego rozwiązania, ale Ferrari jest przekonane, że wszystko jest w porządku.

Prace nad bolidem SF-23 rozpoczęły się już latem ubiegłego roku, kiedy jasne stało się to, że nie mają już większych szans na zdobycie mistrzostwa. Włoskie media podają, że część poprawek, która mogła zostać wykorzystana w sezonie 2022, została przeniesiona na 2023.

„Będziemy mieć dwa lub trzy bardzo ciekawe rozwiązania dla SF-23, kilka ukrytych” – zdradził technik Ferrari w wywiadzie dla Formu1a.uno.

blank

Jak to zawsze bywa w Formule 1, zespół z Maranello bez wątpienia będzie przyglądał się swoim rywalom w poszukiwaniu innowacji konstrukcyjnych, które mogli przeoczyć lub chcieliby zastosować w swoich maszynach, ale kluczem ich planu jest przede wszystkim niezawodność SF-23 podczas przedsezonowych testów w Bahrajnie.

Szef zespołu Fred Vasseur przyznał, że poprawa niezawodności jednostki napędowej była kluczowym obszarem, na który zespół zwrócił uwagę. Następne trzy dni będą więc kluczowe, aby zobaczyć rezultaty ich pracy.

Wcześniej pojawiły się ciekawe doniesienia na temat legalności przedniego skrzydła Ferrari, o których przeczytacie tutaj.

Patryk Kucharski
Źródło: planetf1.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi