KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One Testing - Day One - Sakhir, Bahrain

Kto zyskał najwięcej w porównaniu z sezonem 2022?



9 zespołów na wyraźnym „minusie” oraz jeden ze stratą. Porównując testy przed sezonem 2022 z zakończonymi 2 dni temu jazdami widzimy, kto zrobił spory postęp.

Testy vs Testy

 

Sezon 2022 był rokiem wielkiej zmiany w Formule 1 i wejścia w życie nowych przepisów technicznych. Dlatego przed rokiem mieliśmy 2 sesje testowe – w Barcelonie i Bahrajnie – każda po 3 dni.

Sezon 2023 to ewolucja konstrukcji przygotowanych na poprzedni rok, dlatego postęp jest rzeczą naturalną, choć trzeba też pamiętać o zmianach przepisów, które teoretycznie miały spowolnić auta o kilka dziesiątych sekundy.

Czasy uzyskane podczas testów – zakładając, że nadal wiele ekip ukrywa mocno swoje tempo – są w tym roku znacznie lepsze niż to było 12 miesięcy temu. Warunki na torze były zbliżone, podobnie jak najszybsze mieszanki opon, jakimi dysponowały ekipy.



Kto zatem poprawił się najbardziej w stosunku do ubiegłego roku?

Liderem jest Williams, który zyskał prawie 2,4 sekundy, ale praktycznie tyle samo szybsi niż przed rokiem byli w Astonie Martinie. Ponad 2 sekundy zyskały też Alfa Romeo i Mercedes.

Cztery kolejne ekipy zyskiwały od 1 do 1,7 sekundy, a mistrzowie – Red Bull – uzyskali lepszy o 1,4 sekundy wynik. Haas zyskał „tylko 0.860 sekundy”.

Przy tych danych wynik Alpine wygląda wręcz fatalnie. Była to jedyna ekipa, która nie poprawiła swojego ubiegłorocznego czasu testów.

blank

Oto zestawienie:
1. Williams -2.378s
2. Aston Martin -2.371
3. Alfa Romeo -2.158
4. Mercedes -2.095
5. AlphaTauri -1.741
6. Red Bull -1.415
7. Ferrari -1.381
8. McLaren -1.011
9. Haas -0.860
10. Alpine +0.064

Testy a kwalifikacje

 

Ciekawie wygląda również porównanie wyników testów w Bahrajnie z kwalifikacjami do GP Bahrajnu z ubiegłego sezonu. Oczywiście tu różnicę robią opony. Przed rokiem było to „maksymalnie” C3, a teraz wielu zawodników jechało na mieszance o 2 stopnie miększej.

Najbardziej był w stanie poprawić się Aston Martin, szybszy od swojego czasu o aż 1.327 sekundy. Ponad sekundę zyskało też AlphaTauri.



Sporo zyskała też Alfa Romeo, a około pół sekundy lepsze czasy wykręcili kierowcy Mercedesa, Haasa i Red Bulla. Ostatnią z ekip, która się poprawiła był Williams.

Na półsekundowym plusie znalazło się Ferrari, nieco więcej straciło Alpine. Oto zestawienie:

1. Aston Martin -1.327
2. AlphaTauri -1.077
3. Alfa Romeo -0.733
4. Mercedes -0.574
5. Haas -0.427
6. Red Bull -0.376
7. Williams -0.115
8. McLaren +0.152
9. Ferrari +0.466
10. Alpine +0.567

fot. Alfa Romeo Racing

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi