KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Red Bull testy f1 2023

Jeden spokojny zespół, kilka niewiadomych i dwa mocno zmartwione – podsumowanie testów F1 w Bahrajnie



Zakończyły się 3 dni jazd w Bahrajnie, przed nami zaledwie kilka dni oczekiwania na weryfikację tez, jakie możemy wysnuć po 3987 okrążeniach, przejechanych przez ekipy. A jakie to wnioski? Zapraszam na podsumowanie!

Wyniki

 

Wyniki 3 dnia:

Wyniki 3 dzien testow f1 bahraj 2023

Tak przedstawiają się zbiorcze wyniki po 3 dniach jazd:



MiejsceKierowcaZespółCzasOpony
1Sergio PerezRed Bull1:30.305C4
2Lewis HamiltonMercedes1:30.664C5
3Valtteri BottasAlfa Romeo1:30.827C5
4Charles LeclercFerrari1:31.024C4
5Carlos SainzFerrari1:31.036C4
6Yuki TsunodaAlphaTauri1:31.261C4
7Kevin MagnussenHaas1:31.381C4
8George RussellMercedes1:31.442C5
9Fernando AlonsoAston Martin1:31.450C4
10Guanyu ZhouAlfa Romeo1:31.610C5
11Max VerstappenRed Bull1:31.650C3
12Felipe DrugovichAston Martin1:32.075C5
13Lando NorrisMcLaren1:32.160C3
14Nyck de VriesAlphaTauri1:32.222C5
15Nico HulkenbergHaas1:32.466C4
16Logan SargeantWilliams1:32.549C3
17Pierre GaslyAlpine1:32.762C3
18Alex AlbonWilliams1:32.793C3
19Oscar PiastriMcLaren1:33.175C3
20Esteban OconAlpine1:33.257C3

Przebiegi

Łączne przebiegi zespołów po 3 dniach jazd wyglądają następująco:
1. AlphaTauri – 456 (166 + 159 + 131)
2. Williams – 439 (136 + 154 + 149)
3. Ferrari – 416 (142 + 138 + 136)
4. Red Bull – 413 (133 + 123 + 157)
5. Haas – 412 (171 + 135 + 108)
6. Alfa Romeo – 401 (131 + 133 + 138)
7. Mercedes – 398 (148 + 98 + 152)
8. Aston Martin – 387 (157 + 130 + 100)
9. Alpine – 353 (132 + 108 + 113)
10. McLaren – 312 (81 + 139 + 92)

Moja ocena

 

Mistrz idzie na mistrza

Trudno wyciągnąć inny wniosek niż taki, że Red Bull wygląda zdecydowanie najmocniej po testach. Bezproblemowe jazdy, szyba reakcja na jakiekolwiek wątpliwości dotyczące tempa, absolutna niezawodność i bardzo szybkie czasy.

blank

Jeżeli Christian Horner mówi, że ograniczenia czasu testowania w tunelu aerodynamicznym już ich dotykają, to strach pomyśleć, co byłoby gdyby tej kary za limity budżetowe nie było.

Mocni, ale…

Ekipę z Maranello trudno ocenić. Jeżeli chodzi o czasy, byli cały czas wysoko, ale bolid zachowywał się momentami niestabilnie, a kierowcy mówili, że jeździ się inaczej niż przed rokiem.

Z pewnością Ferrari niepokoją problemy z niezawodnością, jakich doświadczyła Alfa Romeo z silnikiem produkowanym w Maranello. Ferrari miało pracować nad wykluczeniem niezawodności, a tymczasem pojawiają się problemy.



Wiemy, że Ferrari potrafi być szybkie, ale często przeszkadzają im drobne błędy. Nie wiemy czy je wyeliminują, ale powinni znów walczyć o najwyższe cele.

Dziwne testy

Zaczęło się dobrze, bo auto miało już nie podskakiwać, ale potem pojawiły się problemy z utratą docisku z przodu auta, które jako określono jako „dziwne”. Mercedes – nadal trymając się koncepcji bardzo wąskiego auta – musi kombinować i czasem z takich prób wychodzą wyniki, których nie są w stanie zrozumieć.

Nie wyobrażam sobie powrotu dominacji Mercedesa, wątpię, aby byli w stanie nawiązać walkę z Ferrari czy Red Bullem, ale z drugiej strony jest to ekipa, która może rozwiązać każdy problem, zwłaszcza, że mają dwóch świetnych kierowców.



Ważniejsze pytanie według mnie jest takie, czy trzeba będzie zmieniać koncepcję i przechodzić na rozwiązanie w stylu Red Bulla czy Ferrari.

Crossaint

Niby dobry, niby nie spowoduje niestrawności, ale z drugiej strony trochę nijaki i niesycący. Tak określiłbym testy w wykonaniu w pełni francuskiej ekipy Alpine. Nie pokazali wybitnego tempa, nie widać dużego postępu w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie te jazdy były bezproblemowe i zespół wygląda w miarę stabilnie.

Alpine będzie musiało się postarać, jeżeli chcą powtórzyć wynik sprzed roku. Kierowców mają dobrych, ale pytanie, co z potencjałem auta.

Orange alert

To nie były wymarzone testy dla McLarena. Czasy były słabe, było też sporo pracy nad hamulcami oraz skrzydełkami nad kołami.

Nie wiem jak Wy, ale póki co Oscar Piastri nie zrobił na mnie rewelacyjnego wrażenia. Czasy były słabe, często popełniał małe błędy. Ale to dopiero absolutne początki i ten kierowca z pewnością ma potencjał.



Z drugiej strony, wszyscy pamiętamy ubiegłoroczne testy oraz fatalny początek sezonu w wykonaniu McLarena. A ostatecznie walczyli do końca o 4. miejsce w klasyfikacji, a gdyby mieli dwóch równych kierowców, zdobyliby je w cuglach.

McLaren to ekipa, która bez problemu może przezwyciężyć wszelkie problemy i walczyć o czołówkę. Spodziewam się, że prędzej czy później doszusują do miejsca w stawce, które mieli w ubiegłym roku.

Lepiej niż przed rokiem

W porównaniu z testami przed sezonem 2022, te dziś zakończone poszły Alfie Romeo znacznie lepiej. Pokonali sporo okrążeń, nawet mimo tego, że dwa razy mieli problemy z silnikiem Ferrari, raz ze skrzynią biegów.



Czasy wyglądają bardzo zachęcająco i trudno nie być optymistą, będąc kibicem ekipy z Hinwil. Nie spodziewam się, by Alfa była bardzo wysoko, ale z pewnością punkty nie raz będą w tym sezonie możliwe.

Zielona nadzieja

Nie licząc Red Bulla, wobec którego oczekiwania i tak były bardzo wysokie, największe wrażenie na tych testach zrobił Aston Martin. Zaczęło się od czerwonej flagi w pierwszej sesji, ale potem było już tylko lepiej.

W trakcie tych kilku dni nie raz słyszeliśmy z różnych stron, jak mocny jest Aston. Czytając to wszystko można wyciągnąć wniosek, że jest to lider środka stawki, minimum czwarta drużyna sezonu.

Osobiście nie sądzę, aby Aston był w stanie zagrozić Ferrari, Mercedesowi i Red Bullowi, ale wobec kłopotów McLarena i niewyraźnej formy Alpine, w Silverstone powinni być w stanie walczyć o wysokie punkty.



Dla Fernando Alonso to dobrze, zwłaszcza, że forma Hiszpana nadal jest bardzo wysoka, a i poziom motywacji (jeszcze) jest na odpowiednim poziomie.

Największym problem Astona obecnie jest kontuzja Lance Strolla, którego zapewne trzeba będzie zastąpić na kilka rund.

Blado

Nieco bezbarwnie wypadł na tych testach Haas, ale w sumie mają w składzie Nico Hulkenberga. Najważniejszy dla nich był brak problemów technicznych – choćby takich, jakie miała Alfa. Tempo było rozsądne jak na Haasa, a największe wrażenie Amerykanie zrobili skróceniem swojego stanowiska przy pit-wall, dzięki czemu oszczędzą nawet $250 tys. na kosztach transportu.

Z potencjałem

Myślę, że to określenie najlepiej oddaje 3 dni jazd Yukiego Tsunody i Nycka de Vriesa. Czas wygląda bardzo dobrze, a te dni przebiegały w miarę bezproblemowo.



Walczący o swoją przyszłość zespół powinien być w stanie kilkukrotnie punktować w tym sezonie.

Solidnie

Zespołem, który trzeba pochwalić jest Williams. Zaliczyli bardzo dużo okrążeń, nie mieli problemów technicznych i nawet tempo Logana Sargeanta było niezłe.

Williams będzie walczył o opuszczenie ostatniego miejsca w tabeli i po testach wygląda na to, że będą mieli na to szansę.

fot. Red Bull Content Pool

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi