KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Max Verstappen, Alexander Albon

Albon: Red Bull robi nietypowe bolidy „pod” Verstappena



Ostatnio w Formule 1 coraz więcej dyskutuje się o bolidach Red Bulla i ich dopasowaniu do stylu jazdy Maxa Verstappena. Alex Albon, czyli jego były kolega zespołowy, nie ma wątpliwości, że urzędujący mistrz świata dostaje od ekipy samochód „szyty na miarę”. Na dodatek jest to nietypowa charakterystyka, niepasująca innym kierowcom.

Nie od dziś wiadomo, że proces konstruowania bolidu F1 opiera się częściowo na wskazówkach zawodników. Jeśli stajnia ma w składzie asa, często słucha przede wszystkim właśnie takiego lidera. Drugiemu kierowcy pozostaje dostosowywać się do auta. Bywa to trudne.

Zobacz także: Perez próbował dopasować nowy bolid pod siebie

Odkąd w Red Bullu pojawił się Verstappen, stopniowo zdominował team. Początkowo jeszcze ustępował Danielowi Ricciardo, ale z czasem zaczął być górą – i to coraz wyraźniej. Po odejściu Australijczyka, Holender zdecydowanie rozprawił się w wewnątrzzespołowym pojedynku z Pierre’em Gaslym, a następnie ze wspomnianym Albonem. Teraz zaś jest wyraźnie lepszy od Sergio Pereza.

Czy czempionowi pomaga w tym charakterystyka bolidów – taka, jaką lubi? Zdaniem Albona tak właśnie jest. Niemniej jednak Taj zaznacza, że nie jest to z jego strony żadna krytyka. Ani kierowcy, ani zespołu.



„Nie mówię tego po to, aby rzucić cień na kogoś w Red Bullu, na Maxa czy kogokolwiek, naprawdę”. – podkreśla obecny lider Williamsa, rozmawiając z platformą medialną The Players’ Tribune.

„Ale bolid jest ustawiony w niepowtarzalny sposób, jest zbudowany wokół głównego zawodnika, a jest nim Max. I całkowicie rozumiem, dlaczego tak jest. Koniec końców, może być najwspanialszym kierowcą wszech czasów. Ale ma bardzo odmienny styl jazdy, lubi bolid ustawiony w konkretny sposób. Taki, z którym wielu zawodnikom ciężko się zgrać„.

„Oczywiście możesz podłubać przy swoim aucie i przestroić je, lecz Red Bull po prostu generalnie jest dopasowany do stylu Maxa”.

Verstappen: Umiem się dopasować

Jednak Verstappen nie zawsze miał bolid, który prowadzi się w wymarzony dla niego sposób. Lubi samochody nadsterowne, a zeszłoroczna maszyna Czerwonych Byków początkowo była podsterowna. Później, gdy ją „odchudzono”, stała się przyjaźniejsza dla Maxa.



Sam zainteresowany przekonuje, że musi dostosowywać się do auta jak wszyscy – i to na tej umiejętności w sporej mierze opierają się jego znakomite wyniki.

„Nie sądzę, by bolid koniecznie był zrobiony akurat pod mój styl jazdy”. – komentuje 25-latek. „Jako kierowca musisz się adaptować do tego, co dostajesz, uważałem tak samo, gdy dołączyłem do Red Bulla, bo ich samochód zawsze był taki”.

„Miał dobry przód, ale nigdy w swoim życiu nie spotkałem samochodu, który byłby szybki i miałby podsterowność, w żadnej kategorii wyścigowej”.

„Dla mnie to nic dziwnego, kiedy zespół koncentruje się na moim sposobie jazdy. Gdyby spytać mnie o mój styl, nie potrafię odpowiedzieć, bo zawsze adaptuję się do tego, co mam. W możliwie najlepszy sposób. Czasami jest trudniej, tak czy inaczej według mnie to klucz – musisz się dostosować. Każdy sezon jest inny, każdy tor. Dlatego starasz się pojechać jak najlepiej za każdym razem z osobna”.

A jak jest z nowym bolidem Red Bulla? Został skonstruowany „pod” Verstappena, czy go wypośrodkowano, aby odpowiadał również Perezowi? Na razie obaj chwalą sobie charakterystykę modelu RB19.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: F1i.com, info własne

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi