KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Sergio Pérez

Perez próbował dopasować nowy bolid pod siebie



Sergio Perez ma nadzieję dostać od Red Bulla na nowy sezon Formuły 1 bolid bardziej dostosowany do swojego stylu jazdy niż poprzednie. Jak zdradził, pracował nad tym z inżynierami.

Meksykanin ma za sobą dwa sezony u Czerwonych Byków i podczas obu ustępował gwieździe zespołu Maxowi Verstappenowi, aktualnie dwukrotnemu mistrzowi świata. Można zakładać, że Holender jest zwyczajnie lepszym kierowcą, ale stajnia niewątpliwie stara się dodatkowo dopasowywać „pod niego” wiele rzeczy. Charakterystykę samochodu prawdopodobnie również.

Chociaż nie zawsze Verstappen czuje się w aucie lepiej niż Perez. Na początku sezonu 2022, gdy bolid Red Bulla był ciężki i podsterowny, akurat nie „leżał” czempionowi. Na tle zmagań obrońcy tytułu imponował „Checo”. Zdobył pole position w Arabii Saudyjskiej, a potem odniósł prestiżowe zwycięstwo w Monako. Więcej punktów i tak miał Max, ale różnica nie była duża.

Potem jednak team z Milton Keynes odciążył swoją maszynę, co pomogło Verstappenowi ostatecznie zdominować rywalizację najlepszych kierowców wyścigowych świata. Perez zaś zaczął notować gorsze wyniki. Co prawda triumfował jeszcze w Brazylii, ale zakończył sezon „tylko” na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej, ustępując także Charlesowi Leclerkowi z Ferrari.



Red Bull w tym tygodniu zorganizował w Nowym Jorku prezentację przed sezonem 2023, na której pokazał swoje tegoroczne malowanie. Uczestniczącego w wydarzeniu Pereza dziennikarze spytali, czy miał możliwość pracy z zespołem, aby jego trudności z bolidem z drugiej połowy minionego sezonu się nie powtórzyły. Odpowiedź była twierdząca.

Zobacz także – Red Bull prezentuje malowanie i ogłasza: Marka Ford wróci do F1

„Tak, oczywiście”. – powiedział 33-letni weteran. „Są rzeczy, nad którymi będziemy pracować”.

„Wierzymy, że nowy bolid od razu będzie lepszy. Pchałem zespół w pewnym kierunku i ufam, że zmierzamy w tę stronę„.

„Ale zobaczymy. Gdy już jesteś w samochodzie, wszystko sprowadza się do dostosowania się do niego i zmaksymalizowania możliwości, jakie daje”. – dodał.



Złe ustawienia?

 

Perez zasugerował poza tym, że za jego ubiegłorocznymi problemami stały też po prostu nietrafione ustawienia bolidu. Podobno udało się dociec, gdzie popełniono błędy.

„Ucząc się na popełnionych błędach, myślę że czasami po prostu poszliśmy w złą stronę z ustawieniami”. – tłumaczył.

„Zrozumienie tego jest dla nas bardzo ważne. Sądzę, iż zorientowaliśmy się pod koniec sezonu, co robiliśmy z autem. Było to dla nas kluczowe. I myślę, że idziemy w dobrą stronę z tym tematem”.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi