KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of USA - Final Practice

Aston „odkrył luki w przepisach”, ich auto będzie w 90% nowe



Aston Martin będzie jednym z najbardziej obserwowanych zespołów w sezonie 2023 i to nie tylko za sprawą przejścia tam Fernando Alonso. Po fatalnej formie przez większość sezonu 2023, ekipa liczy na odbudowanie się i twierdzi, że jej auto będzie bardzo mocne.

Aston Martin bardzo słabo prezentował się w poprzednim roku, zwłaszcza na jego początku. Ekipa z Silverstone ma wielkie ambicje i robi wszystko, by tym razem walczyć w czołówce. Kluczem miało być wyciągnięcie wniosków z poprzedniego roku.

„AMR22 stał się labolatorium. Testowaliśmy bardzo dużo rzeczy na torze by mieć większe rozumienie samochodu i pokazaliśmy naszą formą w końcówce sezonu, że nam się udało. Byliśmy w stanie poprawić nasze osiągi poprzez to, jak zarządzaliśmy samochodem. Nie byłoby to możliwe z początkową koncepcją samochodu, którą mieliśmy na starcie sezonu” – mówi Eric Blandin, zastępca dyrektora technicznego Astona Martina, w rozmowie zamieszczonej na stronie zespołu.



„Wyciągnęliśmy wnioski z ubiegłorocznego samochodu i implementowaliśmy je w tegorocznym. AMR23 to nowa, zupełnie inna konstrukcja niż AMR22. Zmieniliśmy ponad 90% części, a ponad 95% powierzchni aerodynamicznych jest inna” – dodaje.

Blandin mówi, że mimo ograniczeń możliwości rozwoju, sytuacja w sezonie 2023 nadal będzie otwarta jeżeli chodzi o układ stawki.

„Każdy zespół ma możliwość zrobienia dużego postępu z ich nowym samochodem. Chcemy zrobić duży krok naprzód z AMR23. To jednak relatywne bo wszystko zależy od tego, jaki postęp zrobią inni. Tego jeszcze nie wiemy, ale jestem pewien, że mamy dobry pakiet” – mówi inżynier.

Co może dać jego ekipie przewagę nad rywalami? Aston Martin chwali się czymś, o czym zespoły zazwyczaj chcą milczeć.



„Wprowadziliśmy sprytne innowacje do nowego samochodu – są wisienką na torcie. Dobrze je mieć, choć nie są koniecznością. To wspaniałe, kiedy znajdujesz małe luki w przepisach, które możesz wykorzystać na swoją korzyść, ale rzadko zdarza się, że możesz na nich oprzeć cały samochód. Zamiast tego, kluczowe jest mieć dobrą podstawę, do której można dodawać rzeczy” – wyjaśnia Blandin.

„Kiedy zaczynasz nowy projekt, identyfikujesz swoje ograniczenia z poprzedniego roku i to, jak możesz je przezwyciężyć nowym designem. Definiujesz architekturę, która da ci największy potencjał na przyszłość. Jeżeli postawisz na zły koncept, możesz znaleźć się w martwym punkcie” – dodaje.

Aston Martin zaprezentuje swoje auto 13 lutego i jak mówi Blandin, będzie to docelowe auto, które pojedzie na testy.

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi