KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

F1 Grand Prix of Japan - Qualifying

Sainz chce uprzykrzyć życie Verstappenowi w sezonie 2023



Carlos Sainz celuje w postawienie się Maxowi Verstappenowi i rywalizację o mistrzostwo świata Formuły 1 w sezonie 2023.

Hiszpan oraz Holender na początku swoich karier dzielili garaż ekipy Toro Rosso (dzisiejsze AlphaTauri). Ich wewnątrzzespołowa walka była momentami burzliwa. Niemniej Verstappen wyraźnie wygrywał w punktacji. Dziś 25-latek to kierowca seniorskiego teamu Red Bulla i dwukrotny czempion. Trzy lata starszy Sainz również awansował do topowej stajni – reprezentuje Ferrari. Ale nie ma takich wyników, jak dawny partner.

W tym roku Sainz wreszcie dostał bolid pozwalający wygrywać wyścigi, szczególnie te pierwsze, lecz na dwie rundy przed końcem sezonu ma na koncie tylko jedno zwycięstwo (triumfował w GP Wielkiej Brytanii) i jest zaledwie szósty w klasyfikacji generalnej. Zebrał prawie dwa razy mniej punktów od Verstappena.

Jak chce nawiązać walkę z nowym dominatorem F1 w roku przyszłym? Widzi dwa klucze do sukcesu. Po pierwsze, wejście w sezon od razu z wysoką dyspozycją jako kierowca, zamiast stopniowego wypracowywania jej. Po drugie, wyeliminowanie przez Ferrari poważnych błędów strategicznych.



Warto zwrócić uwagę, że pod względem czystego tempa Carlosa i Maxa wcale nie dzieli przepaść. Już wielokrotnie zdarzało się, że w kwalifikacjach różnica między nimi wynosiła nawet mniej niż jedną dziesiątą sekundy.

Zobacz także: Sainz ma dosyć przegrywania pole position o włos

Komentując w rozmowie z amerykańskim magazynem Car and Driver zdominowanie przez Verstappena sezonu 2022, mimo początkowej przewagi Ferrari, Sainz powiedział: „Nigdy się tego nie spodziewasz, zwłaszcza kiedy masz początkowo dobry samochód”.

„Teraz życzyłbym sobie czuć się nieco bardziej komfortowo na początku sezonu, żeby trochę skomplikować Maxowi życie i razem z Charlesem (Leclerkiem, kolegą w Ferrari – przyp. red.), powalczyć trochę bardziej”.



„Mój cel na przyszły rok to zacząć z poziomu, na którym jestem teraz, czyli dość solidnego – i skomplikować Maxowi życie”.

„Mamy kolejną szansę. W pełni ufam, że zespół przygotuje kolejny świetny bolid, taki jak w tym roku. I że wyciągniemy wnioski z popełnionych w bieżącym sezonie błędów”.

„Jestem gotów walczyć. Czekam też na rywalizację z Mercedesem, ponieważ wygląda na to, że dołączą do nas z przodu”. – dodał.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Car and Driver, F1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi