KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Japan - Qualifying

Sainz chce uprzykrzyć życie Verstappenowi w sezonie 2023



Carlos Sainz celuje w postawienie się Maxowi Verstappenowi i rywalizację o mistrzostwo świata Formuły 1 w sezonie 2023.

Hiszpan oraz Holender na początku swoich karier dzielili garaż ekipy Toro Rosso (dzisiejsze AlphaTauri). Ich wewnątrzzespołowa walka była momentami burzliwa. Niemniej Verstappen wyraźnie wygrywał w punktacji. Dziś 25-latek to kierowca seniorskiego teamu Red Bulla i dwukrotny czempion. Trzy lata starszy Sainz również awansował do topowej stajni – reprezentuje Ferrari. Ale nie ma takich wyników, jak dawny partner.

W tym roku Sainz wreszcie dostał bolid pozwalający wygrywać wyścigi, szczególnie te pierwsze, lecz na dwie rundy przed końcem sezonu ma na koncie tylko jedno zwycięstwo (triumfował w GP Wielkiej Brytanii) i jest zaledwie szósty w klasyfikacji generalnej. Zebrał prawie dwa razy mniej punktów od Verstappena.

Jak chce nawiązać walkę z nowym dominatorem F1 w roku przyszłym? Widzi dwa klucze do sukcesu. Po pierwsze, wejście w sezon od razu z wysoką dyspozycją jako kierowca, zamiast stopniowego wypracowywania jej. Po drugie, wyeliminowanie przez Ferrari poważnych błędów strategicznych.



Warto zwrócić uwagę, że pod względem czystego tempa Carlosa i Maxa wcale nie dzieli przepaść. Już wielokrotnie zdarzało się, że w kwalifikacjach różnica między nimi wynosiła nawet mniej niż jedną dziesiątą sekundy.

Zobacz także: Sainz ma dosyć przegrywania pole position o włos

Komentując w rozmowie z amerykańskim magazynem Car and Driver zdominowanie przez Verstappena sezonu 2022, mimo początkowej przewagi Ferrari, Sainz powiedział: „Nigdy się tego nie spodziewasz, zwłaszcza kiedy masz początkowo dobry samochód”.

„Teraz życzyłbym sobie czuć się nieco bardziej komfortowo na początku sezonu, żeby trochę skomplikować Maxowi życie i razem z Charlesem (Leclerkiem, kolegą w Ferrari – przyp. red.), powalczyć trochę bardziej”.



„Mój cel na przyszły rok to zacząć z poziomu, na którym jestem teraz, czyli dość solidnego – i skomplikować Maxowi życie”.

„Mamy kolejną szansę. W pełni ufam, że zespół przygotuje kolejny świetny bolid, taki jak w tym roku. I że wyciągniemy wnioski z popełnionych w bieżącym sezonie błędów”.

„Jestem gotów walczyć. Czekam też na rywalizację z Mercedesem, ponieważ wygląda na to, że dołączą do nas z przodu”. – dodał.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Car and Driver, F1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi