KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

2022 Japanese Grand Prix 2022, Saturday - LAT Images

Sainz ma dosyć przegrywania pole position o włos – najciekawsze wypowiedzi po kwalifikacjach



Max Verstappen wygrał kwalifikacje do GP Japonii i może jutro zapewnić sobie drugie z rzędu mistrzostwo świata Formuły 1. Kierowca Red Bulla pokonał o włos duet Ferrari. Drugi Charles Leclerc był wolniejszy o 0,01 sekundy, trzeci Carlos Sainz o 0,057 sekundy. Przeczytajcie najciekawsze wypowiedzi zawodników po czasówce na torze Suzuka.

Zobacz także: Kwalifikacje do GP Japonii – zapis relacji live

Verstappen podekscytowany

 

„Ponowne pojechanie tutaj (po trzech latach przerwy – przyp. red.) było dość niesamowite, zwłaszcza w kwalifikacjach, gdy masz mało paliwa w baku – te bolidy naprawdę się ożywiają w pierwszym sektorze”. – komentował triumfator sobotnich zmagań. „Oczywiście jestem bardzo szczęśliwy, że mam pole position, ale też generalnie super szczęśliwy, że tu wróciłem”.

Zobacz także: Bez przesunięcia na starcie dla Verstappena za incydent z Norrisem

„Ciekawe, jaka będzie pogoda w wyścigu. Niektórzy prognozują suche warunki, inni deszcz na pewnym etapie zawodów. Jestem dość pewny, że mamy dobry samochód, więc czuję ekscytację przed jutrem”.



Pytany o szanse na tytuł, Holender odparł: „Nie myślę o tym za dużo – po prostu skupiam się na każdym dniu z osobna. Najważniejsze, że mamy konkurencyjny bolid”.

Sainz o włos

 

„Moje okrążenie było dobre”. – komentował Sainz. „Czyste aż do ostatniej szykany. Tam prawdopodobnie trochę przegrzałem opony, co kosztowało mnie małą stratę. Ale i tak mogliśmy urwać jeszcze pół dziesiątej sekundy”.

„Mam trochę dosyć bycia pół dziesiątej sekundy od pole position. Myślę, że zdarzyło mi się to już kilka razy, regularnie od kwalifikacji na Zandvoort. Także przed przerwą wakacyjną, gdy wszyscy trzej byliśmy bardzo blisko siebie. Nie wiedzieć czemu, pierwsze pole startowe trafia w ręce Maxa albo Charlesa, nie moje”.

„Miejmy nadzieję, że pod koniec tego sezonu wygram jakąś czasówkę i przerwę ten trend”.



Russell: Mercedes za wolny

 

„Myślę, że dzisiaj traciliśmy siedem albo osiem dziesiątych sekundy do Red Bulla na prostych”. – ocenił George Russell, sklasyfikowany dopiero na 8. miejscu, ponad sekundę za Verstappenem. „Ten tor uwidocznił naszą słabość”.

„Zdecydowanie nie spodziewaliśmy się walczyć o pole position. Już się zorientowaliśmy, że potrzebujemy specyficznych torów, aby się liczyć w rywalizacji o pierwsze pole. Ale bez wątpienia nie spodziewaliśmy się też być tak daleko za zwycięzcą – i tak daleko za kierowcami Alpine”.

Hamilton potwierdza

 

„Bolid prowadził się naprawdę dobrze dzisiaj, byłem naprawdę zadowolony z balansu i ustawień, po prostu byłem wolny na prostych”. – mówił były siedmiokrotny mistrz świata Lewis Hamilton, widniejący na 6. pozycji. „Cały rok mamy samochód, który generuje duży opór powietrza”.



„Wciskam pedał gazu najmocniej jak potrafię, ale nie mogę przyspieszyć”.

Alonso liczy na chaos

 

„Zobaczymy, czy jutro będziemy mieli zmienne warunki pogodowe. Taka sytuacja byłaby idealna”. – powiedział Fernando Alonso, który wystartuje z siódmego pola, pomiędzy Mercedesami.

„Czym większy chaos w wyścigu, tym lepiej dla nas, bo zawodnicy z przodu rywalizują o tytuł, więc nie mogą zbytnio ryzykować. Ale zobaczymy”.

„Myślę, że jesteśmy gotowi na każde warunki”. – dodał.

Vettel czuje smutek

 

„Okrążenia takie jak to – nie żałuję decyzji o odejściu z F1, bo czekam na to co nadejdzie – ale jestem trochę smutny, że to mój ostatni raz”. – wyznał Sebastian Vettel, który zaskoczył wejściem do Q3 i wywalczeniem 9. pozycji.

„(…) Mamy dużą stratę do pole position, ale bolid jest wyjątkowy, kiedy masz mało paliwa oraz świeże opony”.

„Myślę, że jutro kluczowe będzie dbanie o opony, lecz równie dobrze może popadać, więc zobaczymy. (…) Poniekąd nie mamy nic do stracenia – oczywiście walka w klasyfikacji konstruktorów jest wyrównana i chcemy zdobyć trochę punktów. Na papierze prawdopodobnie to nie jest dla nas najlepszy tor, ale dziś mieliśmy dobry dzień, więc dlaczego mielibyśmy nie powtórzyć tego jutro?”

Autor: Grzegorz Filiks

Źródła: F1.com, Motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi