KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Red Bull tłumaczy zajście z Brazylii – winę biorą na siebie



Mimo zapewnień, że Max Verstappen nie jest ważniejszy od zespołu, dzisiejsze oświadczenie Red Bull Racing, dotyczące zajść w GP Brazylii i nie oddania przez Maxa Verstappena pozycji Sergio Perezowi, wydają się bronić holenderskiego kierowcy.

O wydarzeniach z końcówki GP Brazylii pisałem już wielokrotnie, a Max Verstappen tłumaczył, że miał swoje powody w takim zachowaniu. W internecie pojawiło wiele teorii i domniemań, o których mówili również dziennikarze – zarówno brytyjskich jak i holenderskich stacji telewizyjnych.

Red Bull postanowił się do tego odnieść, broniąc jednocześnie zachowania Verstappena.

„Jako zespół popełniliśmy pewne błędy w Brazylii. Nie przewidzieliśmy sytuacji, która rozwinęła się na ostatnim okrążeniu i nie mieliśmy uzgodnionej strategii na taki scenariusz przed wyścigiem. Niestety, Max został poinformowany w ostatnim zakręcie i potrzebie oddania pozycji, bez koniecznych informacji dodatkowych. To postawiło Maxa, który zawsze był otwartym i sprawiedliwym partnerem zespołowym, w niekomfortowej sytuacji, dając mu mało czasu na reakcję, a to nie było naszą intencją. Po wyścigu Max mówił otwarcie i szczerze, co pozwoliło obu kierowcom rozwiązać wszystkie problemy i rozwiać wątpliwości. Zespół zaakceptował wyjaśnienia Maxa, a rozmowa miała wymiar osobisty i pozostanie wewnątrz zespołu” – pisze Red Bull.



Wyjaśnienia te są sprzeczne z tym, co słyszeliśmy w transmisji telewizyjnej, w której Verstappen od razu gdy był przepuszczany przez Pereza na kilka okrążeń przed końcem, został poiformowany, że jeżeli nie uda mu się wyprzedzić Alonso, będzie musiał oddać pozycję koledze z zespołu. Potem – znacznie przed ostatnim zakrętem – usłyszeliśmy komunikat inżyniera proszący o przepuszczenie Sergio. Verstappen tego nie zrobił.

Red Bull w swoim oświadczeniu krytykuje posty w social mediach i teorie, które się tam pojawiły.

„Wydarzenia, które nastąpiły w social mediach są nieakceptowalne. Obraźliwe zachowanie wobec Maxa, Checo, zespołu i ich rodzin są szokujące i zasmucające. To coś, z czym sport musi walczyć. Nie ma miejsca dla takich działań w wyścigach i ogólnie społeczeństwie. Koniec końców, jest to sport i jesteśmy tu by się ścigać. Groźby śmierci, hejt i oszczerstwa wobec członków rodziny są niedopuszczalne” – kontynuuje Red Bull.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi