KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Mexico

Verstappen: Mam swoje powody. Perez: Pokazał jaki naprawdę jest. A co mówią Marko i Horner?



W teorii to była walka zaledwie o 2 punty, bo tyle wynosi różnica między 6 a 7 miejscem, ale być może chodziło o coś więcej. Max Verstappen zraził dziś do siebie wielu kibiców, których przekonywał latami. W Red Bullu deklarują, że wszystko już wyjaśnione.

Na kilka okrążeń przed końcem Sergio Perez przepuścił Maxa Verstappena by jadący lepszym tempem Holender mógł powalczyć z Fernando Alonso. Max i tak zapewne wyprzedziłby swojego partnera z zespołu, ale nie pierwszy raz, Meksykanin znacznie ułatwił mu zadanie – celowo.

Zespół zastrzegł od razu Maxowi, że jeżeli nie uda mu się wyprzedzić Alonso, będzie musiał oddać miejsce Sergio. Na początku ostatniego okrążenia ten komunikat powtórzono. Verstappen nie przepuścił jednak ostatecznie swojego kolegi z zespołu.

„Max, co się stało” – zapytał inżynier. „Rozmawialiśmy o tym niedawno, myślałem, ze wszystko jest jasne. Mam swoje powody chłopaki, czy to jasne?” – odparł Verstappen.



Perez w komunikacie po wyścigu skwitował Maxa słowami: „Pokazał, kim jest naprawdę”.

Już po wyścigu, Sergio rozmawiał z rodzimymi mediami i stwierdził: „Nie rozumiem, dlaczego Max nie oddał mi pozycji po wszystkim, co dla niego zrobiłem. Ma dziś dwa mistrzostwa i spora w tym moja zasługa”.

Nieco bardziej wyrachowany był Meksykanin w rozmowie z f1.com: „Było bardzo rozczarowująco. Po samochodzie bezpieczeństwa byliśmy na złych oponach i byłem pasażerem, nie mogłem dogrzać opony. Sytuacja z Maxem to coś, co przedyskutujemy wewnętrznie i skupiamy się na przyszłości”.

Pytany o swój wyścig, Verstappen odparł: „To był dobry ruch by pojechać po wewnętrznej, ale nie zostawił mi miejsca, a ja nie chciałem ustępować. Miałem uszkodzenia przedniego skrzydła, ale potem samochód był już dobry, ale degradacja opon była za duża” – mówił Verstappen.



Co mówi o sytuacji z Perezem?

„Niedawno o tym dyskutowaliśmy wewnętrznie i mówiłem, że mam swoje powody. Teraz skupiamy się na Abu Dhabi i jeżeli będzie potrzebował pomocy, będę tam by mu pomóc” – stwierdził kierowca.

Helmut Marko w rozmowie ze Sky Sports powiedział, że sytuacja pomiędzy kierowcami została już wyjaśniona i „uścisnęli sobie ręce”.

Christian Horner wypowiadał się w podobnym tonie.

„Jako zespół zrobimy wszystko by mu pomóc, Max jest częścią tego zespołu. To sprawa między dwoma kierowcami. Max zaoferował swoje zaangażowanie w pomocy Checo w Abu Dhabi i będzie tam robił co w jego mocy by Checo był wicemistrzem. To bezpośrednia walka pomiędzy Checo i Charlesem i Max w niej pomoże” – powiedział szef ekipy.



„Coś z przeszłości”

 

Trudno jednak spodziewać się, by dwukrotny mistrz świata tak bardzo polował na 2 punkty więcej i dlatego nie pomógł koledze z zespołu. Zapytany przez dziennikarzy, czy na jego decyzję miało coś, co wydarzyło się w przeszłości, odpowiedział krótko: „Tak”.

Dziennikarze Ziggo Sport oraz Sky Sports sugerują, że chodzi o sytuację z Grand Prix Monako w tym sezonie, gdy Perez, prowadząc w kwalifikacjach rozbił bolid. Według dziennikarzy, Sergio miał się potem przyznać Christianowi Hornerowi i Helmutowi Marko, że celowo się rozbił by zapewnić sobie wyższe miejsce.

W przeszłości Verstappen również nie chciał przepuszczać rywali z zespołu – również w swoim debiutanckim sezonie. Wówczas tłumaczył dziennikarzom, że jego ojciec „skopałby mu du*ę”, gdyby przepuścił partnera z zespołu i że Jos przestrzegał go przed takimi zagrywkami.

W kolejnych latach również Verstappen był bardzo opony w pomaganiu kolegom z ekipy.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi