Tuż przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego o GP Meksyku ogłoszono, że wyścig ten pozostanie w Formule 1 na kolejne 3 lata.
Meksyk gościł dotychczas 21 wyścigów Formuły 1 – pierwszy odbył się w 1963 roku. Pomiędzy 1993 a 2014 wyścigi nie odbywały się tam i wróciły dopiero na przebudowanym Autodromo Hermanos Rodriguez. W sezonie wyścig z wiadomych względów nie odbył się.
Dziś ogłoszono przedłużenie wygasającej w tym sezonie umowy do końca 2025 roku.
BREAKING: The Mexico City Grand Prix is staying on the F1 calendar until at least 2025!
¡Viva México! 🇲🇽#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/wAALX7eEEI
— Formula 1 (@F1) October 27, 2022
Nieoficjalnie mówi się, że Meksyk płaci za organizację swojej rundy około $25 mln. Oto długość umów obecnych torów oraz nieoficjalne kwoty, jakie płacą one za goszczenie F1:
Kraj | Tor | Domniemana opłata | Koniec kontraktu |
---|---|---|---|
Austria | Red Bull Ring | 25 mln $ | 2023 |
Belgia | Spa | 22 mln $ | 2023 |
Azerbejdżan | Baku | 55 mln $ | 2024 |
Wielka Brytania | Silverstone | 25 mln $ | 2024 |
Włochy | Monza | 25 mln $ | 2024 |
Japonia | Suzuka | 25 mln $ | 2024 |
Holandia | Zandvoort | 32 mln $ | 2025 |
Monako | Monte Carlo | 15 mln $ | 2025 |
Arabia Saudyjska | Jeddah | 55 mln $ | 2025 |
Włochy | Imola | 20 mln $ | 2025 |
USA | Las Vegas | ? | 2025 |
Brazylia | Interlagos | 25 mln $ | 2025 |
Chiny | Shanghai | 50 mln $ | 2025 |
Meksyk | H. Rodriguez | 25 mln $ | 2025 |
USA | Austin | 25 mln $ | 2026 |
Hiszpania | Barcelona | 25 mln $ | 2026 |
Węgry | Hungaroring | 40 mln $ | 2027 |
Singapur | Marina Bay | 35 mln $ | 2028 |
Kanada | Montreal | 30 mln $ | 2029 |
Abu Dhabi | Yas Marina | 40 mln $ | 2030 |
USA | Miami | Współpraca | 2031 |
Katar | Losail | 55 mln $ | 2031 |
Australia | Albert Park | 35 mln $ | 2035 |
Bahrajn | Sakhir | 45 mln $ | 2036 |