KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

FIA uporządkowała system przyznawania kar



FIA, po niedawnych zamieszaniach, zaktualizowała regulamin sportowy, aby proces ustawiania kierowców z karami na starcie do wyścigów stał się bardziej przejrzysty dla kibiców, zespołów, a nawet samych sędziów.

Nierzadko zdarza się, że na starcie wyścigu uwzględniane są kary, np. za wymianę części w bolidzie lub wskutek nałożonych kar. Ukarani zawodnicy są przesuwani na koniec stawki lub dostają kilka lub kilkanaście miejsc kary, a kierowcy bez kar awansują na wyższe miejsca.

Kilkakrotnie w tym sezonie byliśmy świadkami, jak zmiany elementów jednostki napędowej lub całych silników prowadziły do masy kar na polach startowych, co powodowało, że kolejność na starcie wyglądała zupełnie inaczej niż ta ustalona w kwalifikacjach.

Przykładem mogą być GP Belgii i GP Włoch, gdzie kibice, zespoły i padok nie byli pewni rzeczywistego ułożenia pól startowych, ponieważ regulamin nie przewidywał sposobu nakładania kar. Pierre Gasly pytał nawet w mediach społecznościowych, czy ktoś wie, z której pozycji będzie startował do wyścigu GP Włoch.



Ostateczne miejsca startowe pojawiły się prawie cztery godziny po zakończeniu kwalifikacji.

FIA podjęła działania i zaktualizowała artykuł 42.2 regulaminu sportowego, zmiany zostały uzgodnione po środowym spotkaniu Światowej Rady Sportów Motorowych w Londynie.

Zaktualizowane zasady mają ułatwić kibicom i zespołom zrozumienie, w jaki sposób zostanie ustalona kolejność do wyścigu z nałożonymi karami.

Oto jak brzmią zaktualizowane zasady w Artykule 42.2:

a) Sklasyfikowani kierowcy, którzy otrzymali 15 lub mniej łącznych kar do pól startowych, otrzymają tymczasową pozycję na starcie równą ich klasyfikacji kwalifikacyjnej plus suma ich kar do pól startowych, Jeśli dwóch lub więcej kierowców dzieli tą samą tymczasową pozycję startową, ich względna kolejność zostanie ustalona zgodnie z ich klasyfikacją kwalifikacyjną, wtedy najwolniejszy z nich zachowa przydzieloną tymczasową pozycję startową, a pozostali kierowcy otrzymają tymczasowe pozycje startowe bezpośrednio przed nim.



b) Po przydzieleniu tymczasowych miejsc startowych dla ukaranych kierowców zgodnie z (a), nieukaranym sklasyfikowanym kierowcom zostaną przydzielone dowolne wolne miejsca startowe, w kolejności ich klasyfikacji kwalifikacyjnej.

c) Po przydzieleniu miejsc startowych nieukaranym sklasyfikowanym kierowcom, ukarani kierowcy mający tymczasową pozycję startową, jak określono w (a), zostaną przesunięci w górę, jeśli są niezajęte ​​pozycje startowe.

d) Sklasyfikowani kierowcy, którzy nabyli więcej niż 15 łącznych kar za miejsce na polach startowych lub którzy zostali ukarani startem z końca stawki, będą startować za każdym innym sklasyfikowanym kierowcą. Ich (kierowców mających więcej niż 15 pól lub startujących z końca stawki) względna pozycja zostanie określona zgodnie z ich klasyfikacją kwalifikacyjną.

e) Kierowcy niesklasyfikowani (w kwalifikacjach), którzy zostali dopuszczeni do startu przez Stewardów, otrzymają pozycje startowe za wszystkimi kierowcami sklasyfikowanymi. Ich względne pozycje zostaną określone zgodnie z art. 39.3 (b).

Patryk Kucharski
planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi