KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

FIA zrobi problem Al…pine? Herta raczej bez Superlicencji



Według najnowszych doniesień, Colton Herta nie dostanie superlicencji, uprawniającej do startów w Formule 1. Kierowca złożył wniosek o przyznanie jej na specjalnych zasadach w związku z zainteresowaniem AlphaTauri.

W ubiegłym tygodniu Helmut Marko powiedział, że „wszystkie strony” porozumiały się już i jeżeli Colton Herta otrzyma superlicencję, zastąpi Pierra Gasly, który zostanie wykupiony przez Alpine.

Problem w tym, że Herta ma tylko 32 punkty do superlicencji, a potrzebuje 40. FIA musiałaby zatem zastosować wyjątek, uznając, że Herta nie mógł zdobyć punktów ze względu na siłę wyższą – w tym wypadku pandemię – lub że prezentuje tak wysoki poziom, że i tak zdobyłby wymagane punkty.

Wiele osób z padoku – łącznie z kierowcami, szefami zespołów czy nawet Stefano Domenicalim mówiło, że nie powinno się wyłamywać z ustaleń dotyczących systemu punktowego.



Dziś rzecznik FIA poinformował Autosport, że, „FIA nie będzie pozwalała na naciski żadnego zespołu w decyzje dotyczące systemu punktowego do superlicencji. Prezydent FIA wdrożył solidne zarządzanie i będziemy się go trzymać”. Wygląda zatem na to, że szanse na otrzymanie przez Hertę dokumentu uprawniającego do startów w F1 nie są duże.

Teoretycznie jednak nie musi to oznaczać końca starań Herty o angaż w F1. Amerykanin może spróbować zdobyć punkty w zimowych seriach, jednak trudno spodziewać się, by na takie rozwiązanie zgodził się Red Bull, a zwłaszcza Pierre Gasly.

Ojciec i manager Coltona, Bryan Herta mówi w rozmowie z NBC Sports, że w tej kwestii jego syn powinien zostać w tej kwestii poprowadzony.

„Nie wiem, jakie będą opcje. Nie wiem, czy z jego licencją może jeździć w F3 czy F4. Powinni o tym zdecydować inni. Rozumiem obie strony tego sporu, ja podchodzę do sprawy emocjonalnie, ale mam świadomość sytuacji obu stron. Wiedzieliśmy przed sezonem, jakie są wymogi i to się nie zmieniło. Wszystko zależy od nich” – mówi Bryan Herta.

Co zrobi Alpine?

 

Jeżeli Herta nie będzie mógł jeździć w AlphaTauri to automatycznie do Alpine nie będzie mógł przejść Pierre Gasly i francuska ekipa znów zostanie bez preferowanego kierowcy. Być może zdecydują się oni na zatrudnienie Jacka Doohana z Formuły 2 lub nowego mistrza F2, Felipe Drugovicha.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi