KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2022 Australian Grand Prix - Thursday (3)

Krack: Kubica najlepszym kierowcą jakiego widziałem w karierze



Obecny szef Astona Martina, a przed 15-ma laty inżynier BMW Sauber, opowiedział w podcaście Beyond the Grid o kierowcach, z którymi współpracował. Największe wrażenie na nim zrobił Robert Kubica.

Mike Krack zastąpił na początku tego roku Otmara Szafnauera na stanowisku szefa Astona Martina, ale zespół przeżywa wyraźny kryzys i zajmuje dopiero 9. miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Krack wie, że nie jest to miejsce, w którym wszyscy w Silverstone chcą być, dlatego deklaruje, że ekipa pracuje bardzo ciężko nad rozwojem auta.

Bronił on podczas rozmowy podejścia Lawrence Strolla, zaprzeczając, że wprowadza on nerwową atmosferę w zespole i „do wszystkiego się wtrąca”.

„Jest w fabryce co tydzień tylko po to, by zapytać, jaki jest nasz status, co planujemy. Wiele osób niesłusznie oskarża go i nie docenia pracy, inwestycji i jego zaangażowania” – mówił Krack.



Spora część rozmowy dotyczyła przeszłości inżyniera, który swoje pierwsze kroki w F1 stawiał w Sauberze, współpracując m.in. z Felipe Massą, którego określił jako „zielonego”, gdy przychodził do Formuły 1.

„Przyszedł z serii, gdy na kierownicy miał jeden przycisk – radia. To miało swoje plusy i minusy, ale zawsze był bardzo szybkim, choć popełniającym błędy kierowcą” – mówił o Brazylijczyku.

Zapytany, jakim kierowcą był Robert Kubica w czasach BMW Sauber, Krack odpowiada bez zastanowienia: „Najlepszym, jakiego kiedykolwiek widziałem”.

Dopytany, czy lepszym niż Sebastian Vettel, potwierdził.

„Z punktu widzenia czystego talentu, czucia samochodu, prowadzenia, jest bardzo bardzo mocny” – dodał Krack.



Był on inżynierem w BMW Sauber gdy Robert miał fatalnie wyglądający wypadek w Montrealu w 2007 roku. Zapytany, czy to zdarzenie mogło mieć wpływ na Roberta, zaprzeczył.

„Wypadek niczego mu nie odebrał. Nie doznał w nim obrażeń i dwa tygodnie później na moim weselu tańczył. Od razu po wypadku pojechaliśmy do niego i czuł się dobrze. Nie sądzę, aby ten wypadek cokolwiek mu odebrał jeżeli chodzi o aspekt mentalny czy jakikolwiek inny”.

Kubica wielokrotnie zarzucał BMW Sauber, że odpuściło sezon 2008, w którym miał realną szansę na walkę o mistrzostwo i w którym prace nad autem przerwano by skupić się na sezonie 2009.

„Pracowaliśmy bardzo ciężko by zostać zwycięskim zespołem, od samego początku. W 2008 roku staliśmy się zespołem goszczącym regularnie na podiach, ale jednocześnie byliśmy bardzo zaniepokojeni nowymi regulacjami. Miał zostać wprowadzony KERS i nie wiedziałem, jak sobie z tym poradzimy. Pracowaliśmy w 2008 roku bardzo ciężko nad poprawkami, nad tym by ten samochód był w stanie wygrywać do końca sezonu, ale masterplan nie zakładał tak długiej pracy nad tym autem” – powiedział Krack.



„To było bardzo trudne bo wiedzieliśmy, że nie zrobiliśmy w tym sezonie tego, co mogliśmy” – dodał Krack, mówiąc, że gdyby w 2008 roku BMW Sauber zdobyło mistrzostwo to BMW zostałoby na dłużej w F1 i nie wycofałoby się po sezonie 2009″ – dodał szef Astona Martina.

Był on również pytany o Sebastiana Vettela, z którym współpracuje teraz, ale też którego początkom w Formule 1 miał okazję się przyglądać.

„Sebastian nie był od razu szybki i długo wtedy i później o tym dyskutowaliśmy. Był OK, ale nie był od razu bardzo szybki. To po czasie w Toro Rosso znalazł przepis na szybkie jeżdżenie tymi samochodami. Myślę, że zawsze miał tempo, ale nie umiał go pokazać. Być może był trochę zagubiony” – powiedział Krack.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi