KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

IEC po najlepszym wyniku, Kubica chciał walczyć o zwycięstwo



W Premie z pewnością żałują przebiegu wyścigu 6h Monzy, w którym mogli walczyć o najwyższe cele. Skończyło się na 6. miejscu i szukaniu pozytywów w postaci dobrego tempa. Zupełnie inne nastroje po najlepszym wyniku w historii jest w Inter Europol Competition.

Szczęście nie pomogło

 

W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica opowiedział nieco więcej o wyścigu 6h Monzy, w którym Prema Orlen Team zajął 6. miejsce mimo walki o zwycięstwo w połowie wyścigu.

„Apetyty zawsze są większe. Wyścig układał się dobrze, Louis jechał przeciwko srebrnym kierowcom, wypracowaliśmy sobie dużą przewagę. Wszystko było w miarę pod kontrolą, walczyliśmy o 1-2 miejsce, a parę mocnych aut było poza walką. Podobnie jak na Sebring, neutralizacja skompresowała całą stawkę i straciliśmy całą przewagę do innych aut. My na samochodzie bezpieczeństwa nie zjechaliśmy, inni zjechali i mieli szczęście że założyli w tym momencie nowe opony i zrobił się trudny wyścig. Niektóre ekipy, które miały już minutę straty nagle znalazły się obok nas na świeżych oponach” – powiedział Robert.



Polak przyznaje, że w końcówce trzeba już było liczyć na łut szczęścia by powalczyć o wyższe lokaty.

„Potrzebowaliśmy samochodu bezpieczeństwa żeby nadrobić, ale nie wyjechał i skończyliśmy na 6. miejscu. Mieliśmy też drobny problem techniczny, który nie pomagał. Myślę, że mogliśmy zjechać podczas samochodu bezpieczeństwa. Tempo było niezłe, mogliśmy walczyć o zwycięstwo” – dodaje Polak.

Teraz przed nim ponad 2 miesiące przerwy w startach, a kolejnym będzie powrót do Azji po trzech latach – podczas 6h Fuji.

„Na Fuji ostatni raz w 2009 roku, a w 2008 roku był to mój najmocniejszy weekend, choć wynik tego nie pokazuje bo byłem drugi. Mało z tego toru pamiętam, ale lubię Japonię. Nie jedziemy tam na wakacje, będziemy walczyć” – dodał Kubica.



Całą rozmowę z Robertem obejrzycie tutaj. Więcej jego wypowiedzi oraz cytaty Louisa Deletraza i Lorenzo Colombo prezentowałem wczoraj tutaj.

IEC podsumowuje

 

Bardzo dobrze ten wyścig ułożył się dla polskiego Inter Europol Competition, startującego z 10. pozycji. Na mecie zajęli 4. pozycję, a podium było blisko.

Wyścig rozpoczął Jakub Śmiechowski i spisał się bardzo dobrze – zyskał jedno miejsce i utrzymywał za sobą rywala z zespołu Jota #38.

„Startowaliśmy z dziesiątego pola. Z początku starałem się utrzymać opony w dobrym stanie, ale w trakcie drugiej części mojego przejazdu samochód zaczął się trochę ślizgać, dlatego nie mogłem cisnąć tak, jak bym chciał. Ogólnie, wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni z czwartego miejsca. Cały zespół wykonał świetną robotę, podobnie jak kierowcy Alex i Esteban. To wspaniały wynik dla zespołu” – podsumował Polak.



Alex Brundle usiadł w kokpicie prototypu Oreca #34 jako drugi. Szybko ponownie dogonił #38 i odzyskał pozycję straconą podczas pit stopu. Wkrótce potem wyprzedził kolejnych rywali i plasował się pomiędzy trzecim i siódmym miejscem, w zależności od sekwencji pit-stopów.

“Widać, że zrobiliśmy w tym roku postępy. Dałem z siebie wszystko, aby stanąć na podium, ale tym razem to się nie udało tylko z powodu konieczności oszczędzania paliwa w końcówce wyścigu. Wspaniale, że mogłem mieć swój udział w osiągnięciu najlepszego w historii wyniku dla zespołu w WEC. Jest to kolejny krok naprzód po trudnym początku sezonu. Wszyscy w zespole w pełni zasłużyli na ten wynik, a nawet na wiele więcej” – dodał Anglik.

Jadący po Angliku Esteban Gutierrez zaliczył potrójną zmianę, momentami będąc liderem klasy, podczas gdy zespół poszukiwał opcji strategicznych na końcówkę wyścigu.

“Dobrze, że mogliśmy jechać w czołówce przez większą część wyścigu i że udało mi się utrzymać przewagę nad rywalami, gdy musiałem dbać o opony. W ten weekend było naprawdę gorąco. Decyzja o potrójnej zmianie była ryzykowna i oznaczała duże problemy w zarządzaniu oponami podczas mojego przejazdu, ale wszystko poszło dobrze, a potem Alex przejął ode mnie samochód i ukończył wyścig” – powiedział Meksykanin.



Brundle powrócił za kierownicę na ostatnią podwójną zmianę i ponownie chwilami prowadził w klasyfikacji LMP2. Na 36 minut przed końcem zjechał na ostatni postój. W końcówce, w obawie o stan paliwa nie był w stanie mocniej naciskać rywali i ukończył wyścig na czwartym miejscu.

Sascha Fassbender, szef zespołu, był zadowolony z postawy ekipy.

“To dobry wynik, najlepszy, jaki osiągnęliśmy w historii naszych startów w serii FIA WEC. Początek sezonu był dla nas trudny, ale tym razem zaliczyliśmy dobry występ. Czwarte miejsce to dopiero początek tego, co chcemy osiągnąć i na co nas stać, czyli ścigania się w czołowej piątce. Kolejna szansa przed nami na torze Fuji w Japonii za dwa miesiące, a na razie wielkie podziękowania dla wszystkich kierowców, którzy wykonali świetną robotę. Jestem dumny z zespołu, który nie popełnił błędów podczas pit stopów i w ten sposób przyczynił się do osiągnięcia tego wyniku” – powiedział.

Źródło: Informacja prasowa oraz Robert Kubica: Czwarta runda WEC – pech i kara na Monzy. O limitach toru w Formule 1



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi