KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Dane i statystyki Grand Prix Azerbejdżanu



Po raz szósty Formuła 1 pojedzie na torze ulicznym w Baku, ale po raz piąty będzie to ramach Grand Prix Azerbejdżanu. Zapraszam do przeczytania garści statystyk, ciekawostek i informacji przed czekającą nas w ten weekend rywalizacją.

O torze i wyścigu:
Długość okrążenia: 6.003 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 55
Dystans wyścigu: 306.049 km
Pierwsza Grand Prix: 2016
Kierunek jazdy: przeciwny do ruchu wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 18,500
Liczba zakrętów: 20
Różnica poziomów: 24 m
Przyczepność na początku weekendu GP: niska
Ewolucja przyczepności: średnia
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: niskie
Opony przygotowane przez Pirelli: C3, C4, C5
Strefy DRS: prosta startowa, prosta między zakrętami 2 i 3
Rekord okrążenia w wyścigu: 1;43:009, Charles Leclerc, Ferrari SF90; 2019
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1;40;495, Valtteri Bottas; Mercedes GP W11; 2020



Dotychczas:
Liczba dotychczasowych GP w Baku: 5
1x GP Europy
4x GP Azerbejdżanu

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. N.ROSBERG 1
2. D.RICCIARDO 1
3. L.HAMILTON 1
4. V.BOTTAS 1
5. S.PEREZ 1
Liczba zwycięstw (zespół):
1. Mercedes 3
2. Red Bull 2

Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Mercedes 3
2. TAG Heuer 1
3. Honda 1

Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 2 40.00
2 1 20.00
6 1 20.00
10 1 20.00

Zdobywca pole position (kierowca):
1. N.ROSBERG 1
2. L.HAMILTON 1
3. S.VETTEL 1
4. V.BOTTAS 1
5. C.LECLERC 1



Zdobywca pole position (zespół):
1. Mercedes 3
2. Ferrari 2

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Mercedes 3
2. Ferrari 2

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. N.ROSBERG 1
2. S.VETTEL 1
3. V.BOTTAS 1
4. C.LECLERC 1
5. M.VERSTAPPEN 1

Najszybsze okrążenie (zespół):
1. Mercedes 2
2. Ferrari 2
3. Red Bull 1

Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Mercedes 2
2. Ferrari 2
3. Honda 1



Obecność na podium (kierowca):
1. S.VETTEL 3
2. S.PEREZ 3
3. V.BOTTAS 2
4. L.HAMILTON 2
5. N.ROSBERG 1
6. L.STROLL 1
7. D.RICCIARDO 1
8. K.RAIKKONEN 1
9. P.GASLY 1

Obecność na podium (zespół):
1. Mercedes 5
2. Ferrari 3
3. Force India 2
4. Red Bull 2
5. Williams 1
6. AlphaTauri 1
7. Aston Martin 1

Obecność na podium (dostawca silnika):
1. Mercedes 9
2. Ferrari 3
3. Honda 2
4. TAG Heuer 1

Piotr Ciesielski
Żródła: własne, statsf1.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum