Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

F1 Grand Prix of France

Będą kary dla powodujących żółte i czerwone flagi w kwalifikacjach?



Niektórzy kierowcy Formuły 1 chcą kar w postaci anulowania czasu okrążenia w kwalifikacjach dla kierowcy, który spowoduje pojawienie się czerwonej lub żółtej flagi.

Często takie sytuacje wpływają na innych kierowców, którzy np. przez czerwoną flagę, nie są w stanie poprawić swojego czasu. Przykładem są kwalifikacje w Azerbejdżanie, kiedy Alex Albon wściekł się na Fernando Alonso, po tym, jak Hiszpan popełnił niewymuszony błąd w zakręcie 15 i wywołał żółte flagi. Kierowca Williamsa nie miał innego wyjścia, jak odpuścić okrążenie i tym samym stracił szansę na poprawę swojego czasu.

Max Verstappen podczas weekendu w Monako również stracił szansę na poprawę okrążenia, gdy Carlos Sainz zderzył się z już rozbitym Sergio Perezem. Był to już drugi rok z rzędu na tym torze, gdy holenderski kierowca musiał opuścić ostatnie okrążenie z powodu wywieszonej flagi.

Pogłoski o zmianie w regulaminie były już od jakiegoś czasu, a niektórzy kierowcy wyrażają opinię, że F1 powinna pójść w ślady IndyCar. W amerykańskiej serii kierowcy, którzy spowodują wywieszenie flag, mają skasowane czasy, a jeśli zrobią to dwa razy podczas kwalifikacji, są usuwani z sesji.



Alonso jest jednym z kierowców wspierających pomysł, chociaż sugerował też, że kary mogą obejmować również wyścigi.

„Tak, tak myślę” – powiedział dla Motorsport.com. „Zawsze będą trudności, jak w wyścigu [Baku], jeśli rozbijesz się na jednym zakręcie lub staniesz – jeden Haas [Kevin Magnussen] stanął w 15 zakręcie. Jeśli staniesz tu lub 10 metrów dalej, to w zależności od tego, czy zajmiesz dobrą pozycję, czy nie, samochód bezpieczeństwa może wyjechać. A potem może ukarzemy kierowcę Haasa za to, że wybrał niewłaściwie? Musielibyśmy więc uważać na to, jak wyjeżdżamy i jak to robimy. Ale tak, zgadzam się. Zwłaszcza w kwalifikacjach powinno być inaczej” – mówi Hiszpan.

„Mamy do czynienia z problemami wolnych okrążeń, minimalnego czasu okrążenia, ruchu na ostatnim zakręcie, podciągania, braku podciągania. Myślę więc, że powinniśmy być mądrzy i pomyśleć o innym formacie kwalifikacji” – dodaje Alonso.

Lando Norris sugeruje, że zmiany mogą być wprowadzone.



„Myślę, że jest różnica między zawodnikami, którzy robią to przez przypadek, a zawodnikami, którzy robią to, aby zjechać kierowcom z drogi, nie powodując niebieskich flag i czegokolwiek podczas kwalifikacji oraz kierowcami, którzy najwyraźniej robią to celowo. Zwłaszcza gdy tracisz półtorej sekundy na szybkim okrążeniu” – powiedział Anglik.

„Zawsze tak mówią, dopóki nie będziesz tym, który zrobi coś złego. A potem mówisz: „Och, chciałbym, żeby ta zasada nie została wprowadzona”, bo właśnie popełniłeś prosty błąd, jak wtedy, gdy obróciłem się w Imoli. Chyba szkoda, że nie ma tej zasady, ale oczywiście, gdy robi to ktoś inny, mówisz, że chciałbyś, żeby istniała. Wszystko zależy od punktu widzenia. Więcej mówią o tym zawodnicy, którzy po prostu jeszcze nie popełnili błędu” – dodaje kierowca McLarena.

Jego kolega z zespołu, Daniel Ricciardo, opowiedział o incydencie Alonso z Albonem, insynuując, że Hiszpan dokładnie wiedział, co robi, gdy popełnił błąd w zakręcie nr 15.

„Jego przeświadczenie jest imponujące!” – śmiał się Daniel. „To jest doświadczenie. Dlatego go kochamy. Wszyscy wiemy, że wszyscy stosujemy sztuczki. Może usunięte czasy okrążeń mogą być krokiem naprzód, zobaczymy” – mówi Ricciardo.

Patryk Kucharski
Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Wielkiej Brytanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Monzy WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 lipca
godz. 14:00 – 17:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1

Sobota, 2 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 3 lipca
godz. 16:00 – 18:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi