KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Będą kary dla powodujących żółte i czerwone flagi w kwalifikacjach?



Niektórzy kierowcy Formuły 1 chcą kar w postaci anulowania czasu okrążenia w kwalifikacjach dla kierowcy, który spowoduje pojawienie się czerwonej lub żółtej flagi.

Często takie sytuacje wpływają na innych kierowców, którzy np. przez czerwoną flagę, nie są w stanie poprawić swojego czasu. Przykładem są kwalifikacje w Azerbejdżanie, kiedy Alex Albon wściekł się na Fernando Alonso, po tym, jak Hiszpan popełnił niewymuszony błąd w zakręcie 15 i wywołał żółte flagi. Kierowca Williamsa nie miał innego wyjścia, jak odpuścić okrążenie i tym samym stracił szansę na poprawę swojego czasu.

Max Verstappen podczas weekendu w Monako również stracił szansę na poprawę okrążenia, gdy Carlos Sainz zderzył się z już rozbitym Sergio Perezem. Był to już drugi rok z rzędu na tym torze, gdy holenderski kierowca musiał opuścić ostatnie okrążenie z powodu wywieszonej flagi.

Pogłoski o zmianie w regulaminie były już od jakiegoś czasu, a niektórzy kierowcy wyrażają opinię, że F1 powinna pójść w ślady IndyCar. W amerykańskiej serii kierowcy, którzy spowodują wywieszenie flag, mają skasowane czasy, a jeśli zrobią to dwa razy podczas kwalifikacji, są usuwani z sesji.



Alonso jest jednym z kierowców wspierających pomysł, chociaż sugerował też, że kary mogą obejmować również wyścigi.

„Tak, tak myślę” – powiedział dla Motorsport.com. „Zawsze będą trudności, jak w wyścigu [Baku], jeśli rozbijesz się na jednym zakręcie lub staniesz – jeden Haas [Kevin Magnussen] stanął w 15 zakręcie. Jeśli staniesz tu lub 10 metrów dalej, to w zależności od tego, czy zajmiesz dobrą pozycję, czy nie, samochód bezpieczeństwa może wyjechać. A potem może ukarzemy kierowcę Haasa za to, że wybrał niewłaściwie? Musielibyśmy więc uważać na to, jak wyjeżdżamy i jak to robimy. Ale tak, zgadzam się. Zwłaszcza w kwalifikacjach powinno być inaczej” – mówi Hiszpan.

„Mamy do czynienia z problemami wolnych okrążeń, minimalnego czasu okrążenia, ruchu na ostatnim zakręcie, podciągania, braku podciągania. Myślę więc, że powinniśmy być mądrzy i pomyśleć o innym formacie kwalifikacji” – dodaje Alonso.

Lando Norris sugeruje, że zmiany mogą być wprowadzone.



„Myślę, że jest różnica między zawodnikami, którzy robią to przez przypadek, a zawodnikami, którzy robią to, aby zjechać kierowcom z drogi, nie powodując niebieskich flag i czegokolwiek podczas kwalifikacji oraz kierowcami, którzy najwyraźniej robią to celowo. Zwłaszcza gdy tracisz półtorej sekundy na szybkim okrążeniu” – powiedział Anglik.

„Zawsze tak mówią, dopóki nie będziesz tym, który zrobi coś złego. A potem mówisz: „Och, chciałbym, żeby ta zasada nie została wprowadzona”, bo właśnie popełniłeś prosty błąd, jak wtedy, gdy obróciłem się w Imoli. Chyba szkoda, że nie ma tej zasady, ale oczywiście, gdy robi to ktoś inny, mówisz, że chciałbyś, żeby istniała. Wszystko zależy od punktu widzenia. Więcej mówią o tym zawodnicy, którzy po prostu jeszcze nie popełnili błędu” – dodaje kierowca McLarena.

Jego kolega z zespołu, Daniel Ricciardo, opowiedział o incydencie Alonso z Albonem, insynuując, że Hiszpan dokładnie wiedział, co robi, gdy popełnił błąd w zakręcie nr 15.

„Jego przeświadczenie jest imponujące!” – śmiał się Daniel. „To jest doświadczenie. Dlatego go kochamy. Wszyscy wiemy, że wszyscy stosujemy sztuczki. Może usunięte czasy okrążeń mogą być krokiem naprzód, zobaczymy” – mówi Ricciardo.

Patryk Kucharski
Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi