KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
blank

Alpine chciało Alonso w boksach podczas VSC – jedziemy GP Kanady z Fernando



To miał być rewelacyjny występ z walką o podium, a skończyło się dużym rozczarowaniem. Okazuje się jednak, że Fernando Alonso miał w Montrealu sporo pecha. Zapraszam do przeczytania opisu komunikacji radiowej Hiszpana z zespołem.

W pierwszych komunikatach Alonso dostaje informacje, gdzie są jego rywale, ile sekund ma nad nimi przewagi. Na 3. kółku dostaje informację, że ma dostępny przycisk overtake by bronić się przed Sainzem, ale nie ma odpowiedzi na atak Hiszpana.

Na 7. okrążeniu Alonso jest proszony o zmianę ustawień, a okrążenie później informuje, że stracił DRS za Carlosem Sainzem więc niestety nie może nadążyć przed innymi. Alpine pyta kierowcę, w jakim stanie są jego opony, a on opowiada, że w dobrym.

Chwilę później kierowca dostaje informację o awarii silnika Pereza, otrzymuje polecenia zmiany ustawień oraz informację, że zostaje na torze. Inżynier przekazuje mu pozycje rywali, a Alonso pyta, na którym są okrążeniu. Alonso jest szczególnie zaciekawiony tym, gdzie jest Lewis Hamilton i dostaje informację, że za Estebanem Oconem.



Po wznowieniu kierowca jest informowany, że Hamilton wyprzedził Estebana.

„Dajcie mi znać, co z hamulcami i tempem bo próbuję nimi zarządzać, ale nie jest łatwo” – prosi kierowca i dostanie odpowiednie informacje. W zamian zespół poprosi go na 15. okrążeniu o feedback dotyczący opon, a Fernando poinformuje, że są OK i jedynie na przodzie występuje trochę grainingu.

Na 18. okrążeniu Alonso dostaje informację, że okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte.

Gdy następuje druga wirtualna neutralizacja Alonso jest pytany o ustawienia przedniego skrzydła i jest proszony o zjazd do boksów, o ile wirtualna neutralizacja nadal będzie. Niestety dla Alonso, zjeżdża pod koniec o czym informuje on zespół a ten poleca mu pozostanie na torze.

Na 22. okrążeniu Alonso jest informowany o Sainzu i Hamiltonie za swoimi plecami. Krzyczy przez radio, że straci dużo czasu walcząc z nimi i nie będzie się ostro bronił. Po tym jak wyprzedzą go Carlos i Lewis, zespół poleci kierowcy ustabilizowanie tempa.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Cztery okrążenia później ekipa informuje kierowcę, że chcą wydłużyć stint jak najbardziej więc pytają się go o kondycję opon. Alonso mówi jednak że doświadcza grainingu. Okrążenie później zgłosi, że opony się kończą, a na 28. zostanie zawołany do boksów.

Gdy Fernando wyjedzie z boksów, dostanie raport sytuacyjny na temat swojego położenia, w tym o tym, że przed nim jest Ocon. Skomentuje go krótko: „Nie do wiary, nie do wiary”.

Na 32. okrążeniu kierowca dostaje sugestię zmiany ustawień by zapobiec blokowaniu kół. Sam jest ciekaw, jakie czasy robią kierowcy przed nim i dostaje pełną informację. Jest chwalony za tempo, ale proszony by uważał na uślizgi w dwóch zakrętach.

Podczas 40. okrążenia Fernando jest pytany o stan opon i odpowiada, że są OK. Dwa okrążenia później Fernando jest proszony o trochę lift and coast przed zakrętami, a sam pyta, jakie jest tempo innych kierowców.



Na 44. kółku Fernando zgłasza cliping czyli przerywanie ERS na prostej, później powtórzy ten komunikat. Zespół powie mu, że sytuacja się ustabilizowała, ale Alonso zgłosi, że to „nie do wiary, tracę sekundę na prostych”. „Co robimy? Możemy coś zrobić? Wszyscy mnie wyprzedzą!” – kontynuuje kierowca. Zespół poleca mu zmianę ustawień.

Kilka okrążeń później Alonso dostaje raport na temat swoich rywali. „To niesłychane, jak dużo tracimy na prostych” – odpowiada, a zespół poleca mu skupienie się i dalsze naciskanie.

Potem wyjeżdża samochód bezpieczeństwa i Alonso jest proszony o zjazd do alei serwisowej. Pytany, chce więcej przedniego skrzydła. Wyjeżdżając pyta zespół czy nie mogą nic zrobić z clippingiem, a ekipa odpowie, że przyglądają się opcjom.

Pod koniec neutralizacji, Fernando pyta, kto jest gdzie i na jakich oponach jedzie. Po wznowieniu zespół informuje Fernando, że „Esteban pomoże ci z DRS-em”.

baner formula drive wpis

Na 65. okrążeni Alonso pyta: „Czy mogę atakować bardziej?” Zespół odpowie: „Zostańmy na tych pozycjach na których jesteśmy biorąc pod uwagę usterkę”. „Ale nawet z nią jestem 100 razy szybszy w ten weekend” – stwierdza Alonso. „Zrozumiałem, możemy poprosić Estebana o podniesienie tempa” – powie zespół.

„Dobry wyścig, P7, przykro nam z powodu problemów, które miałeś, ale dobre z tym sobie poradziłeś” – powie inżynier po minięciu mety. „It`s ok man” – odpowie kierowca.

Inni

 

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po minięciu linii mety GP Kanady:

Oto najciekawsze według F1 komunikaty z całego weekendu:



Oto podsumowanie najlepszych onboardów z GP Kanady, które wybrała Formuła 1:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi