To miał być rewelacyjny występ z walką o podium, a skończyło się dużym rozczarowaniem. Okazuje się jednak, że Fernando Alonso miał w Montrealu sporo pecha. Zapraszam do przeczytania opisu komunikacji radiowej Hiszpana z zespołem.
W pierwszych komunikatach Alonso dostaje informacje, gdzie są jego rywale, ile sekund ma nad nimi przewagi. Na 3. kółku dostaje informację, że ma dostępny przycisk overtake by bronić się przed Sainzem, ale nie ma odpowiedzi na atak Hiszpana.
Na 7. okrążeniu Alonso jest proszony o zmianę ustawień, a okrążenie później informuje, że stracił DRS za Carlosem Sainzem więc niestety nie może nadążyć przed innymi. Alpine pyta kierowcę, w jakim stanie są jego opony, a on opowiada, że w dobrym.
Chwilę później kierowca dostaje informację o awarii silnika Pereza, otrzymuje polecenia zmiany ustawień oraz informację, że zostaje na torze. Inżynier przekazuje mu pozycje rywali, a Alonso pyta, na którym są okrążeniu. Alonso jest szczególnie zaciekawiony tym, gdzie jest Lewis Hamilton i dostaje informację, że za Estebanem Oconem.
Po wznowieniu kierowca jest informowany, że Hamilton wyprzedził Estebana.
„Dajcie mi znać, co z hamulcami i tempem bo próbuję nimi zarządzać, ale nie jest łatwo” – prosi kierowca i dostanie odpowiednie informacje. W zamian zespół poprosi go na 15. okrążeniu o feedback dotyczący opon, a Fernando poinformuje, że są OK i jedynie na przodzie występuje trochę grainingu.
Na 18. okrążeniu Alonso dostaje informację, że okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte.
Gdy następuje druga wirtualna neutralizacja Alonso jest pytany o ustawienia przedniego skrzydła i jest proszony o zjazd do boksów, o ile wirtualna neutralizacja nadal będzie. Niestety dla Alonso, zjeżdża pod koniec o czym informuje on zespół a ten poleca mu pozostanie na torze.
Na 22. okrążeniu Alonso jest informowany o Sainzu i Hamiltonie za swoimi plecami. Krzyczy przez radio, że straci dużo czasu walcząc z nimi i nie będzie się ostro bronił. Po tym jak wyprzedzą go Carlos i Lewis, zespół poleci kierowcy ustabilizowanie tempa.
Cztery okrążenia później ekipa informuje kierowcę, że chcą wydłużyć stint jak najbardziej więc pytają się go o kondycję opon. Alonso mówi jednak że doświadcza grainingu. Okrążenie później zgłosi, że opony się kończą, a na 28. zostanie zawołany do boksów.
Gdy Fernando wyjedzie z boksów, dostanie raport sytuacyjny na temat swojego położenia, w tym o tym, że przed nim jest Ocon. Skomentuje go krótko: „Nie do wiary, nie do wiary”.
Na 32. okrążeniu kierowca dostaje sugestię zmiany ustawień by zapobiec blokowaniu kół. Sam jest ciekaw, jakie czasy robią kierowcy przed nim i dostaje pełną informację. Jest chwalony za tempo, ale proszony by uważał na uślizgi w dwóch zakrętach.
Podczas 40. okrążenia Fernando jest pytany o stan opon i odpowiada, że są OK. Dwa okrążenia później Fernando jest proszony o trochę lift and coast przed zakrętami, a sam pyta, jakie jest tempo innych kierowców.
Na 44. kółku Fernando zgłasza cliping czyli przerywanie ERS na prostej, później powtórzy ten komunikat. Zespół powie mu, że sytuacja się ustabilizowała, ale Alonso zgłosi, że to „nie do wiary, tracę sekundę na prostych”. „Co robimy? Możemy coś zrobić? Wszyscy mnie wyprzedzą!” – kontynuuje kierowca. Zespół poleca mu zmianę ustawień.
Kilka okrążeń później Alonso dostaje raport na temat swoich rywali. „To niesłychane, jak dużo tracimy na prostych” – odpowiada, a zespół poleca mu skupienie się i dalsze naciskanie.
Potem wyjeżdża samochód bezpieczeństwa i Alonso jest proszony o zjazd do alei serwisowej. Pytany, chce więcej przedniego skrzydła. Wyjeżdżając pyta zespół czy nie mogą nic zrobić z clippingiem, a ekipa odpowie, że przyglądają się opcjom.
Pod koniec neutralizacji, Fernando pyta, kto jest gdzie i na jakich oponach jedzie. Po wznowieniu zespół informuje Fernando, że „Esteban pomoże ci z DRS-em”.
Na 65. okrążeni Alonso pyta: „Czy mogę atakować bardziej?” Zespół odpowie: „Zostańmy na tych pozycjach na których jesteśmy biorąc pod uwagę usterkę”. „Ale nawet z nią jestem 100 razy szybszy w ten weekend” – stwierdza Alonso. „Zrozumiałem, możemy poprosić Estebana o podniesienie tempa” – powie zespół.
„Dobry wyścig, P7, przykro nam z powodu problemów, które miałeś, ale dobre z tym sobie poradziłeś” – powie inżynier po minięciu mety. „It`s ok man” – odpowie kierowca.
Inni
Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po minięciu linii mety GP Kanady:
Oto najciekawsze według F1 komunikaty z całego weekendu:
Oto podsumowanie najlepszych onboardów z GP Kanady, które wybrała Formuła 1: