Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Formula 1 2022: Emilia Romagna GP

Schumacher za Vettela w Astonie?



Dość zaskakujące, choć z pewnego punktu widzenia zrozumiałe plotki pojawiają się w sprawie miejsca po Sebastianie Vettelu w Astonie Martinie. Po coraz bardziej prawdopodobnym odejściu czterokrotnego mistrza świata z F1, jego miejsce może zająć jego rodak – Mick Schumacher.

Vettel już w ubiegłym sezonie miał zastanawiać się, czy zostać w Formule 1. Obecny sezon, znacznie słabszy od poprzedniego, może przypieczętować tę decyzję, zwłaszcza że Vettel otwarcie przyznaje, że czuje się hipokrytą jeżdżąc w F1. Chodzi o dbanie o środowisko naturalne, które jest na uwadze Niemca.

Jak pisze Roberto Chinchero na łamach włoskiej edycji motorsport.com, odejście Vettela jest coraz pewniejsze, a potwierdzać ma je fakt, że Aston Martin mocno rozgląda się na rynku kierowców.



„Zaskakującym może być to, że na szczcie listy Astona (czego zespół oczywiście nie potwierdza) jest Mick Schumacher. Obecny kierowca Haasa nie przeżywa najszczęśliwszego okresu, ale ma dwie duże zalety dla Astona Martina: mocne nazwisko oraz niemiecką narodowość. Ten ostatni aspekt może być zaskakujący, biorąc pod uwagę, że Aston to niemiecki zespół z kanadyjskim szefem, ale jest to wybór logiczny jeżeli chodzi o rynek samochodów. Aston Martin przeżywa trudny okres i liczy na zwiększenie sprzedaży w Europie, skupiając się szczególnie na niemieckim rynku” – pisze Chinchero, wyliczając, że w lutym Aston sprzedał jedynie 87 samochodów w całej Europie.

Jak pisze Chinchero, wybór Sebastiana Vettela na sezon 2021 również zawierał w sobie tę kalkulację.

Wybór Schumachera jest również o tyle dobry dla Astona, że raczej wynikami Niemiec nie będzie przewyższał osiągnięć Lance Strolla, a przecież właścicielowi ekipy zależy na tym, by jego syn wypadał solidnie w starciu z partnerem zespołowym.

Syn 7-krotnego mistrza świata nadal nie zdobył punktów w Formule 1 i choć na tle słabiutkiego Nikity Mazepina wyglądał solidne, tak teraz zazwyczaj ustępuje szybkością Kevinovi Magnussenowi, który wrócił po rocznej przerwie do F1.

Aston zakłada jednak, że Schumacher może nie być dostępny na rynku kierowców. Nie wiadomo, czy Haas będzie się chciał z nim pożegnać, a dodatkowo Mick musiałby zerwać swoje więzy z Ferrari, przechodząc do zespołu napędzanego jednostkami Mercedesa.



Haas współpracuje obecnie bardzo mocno z Ferrari i trudno sobie wyobrazić, by nie było tam kierowcy z tej stajni. Z drugiej strony amerykańskiej ekipie przydałby się zawodnik z dużym wkładem finansowym.

Chinchero pisze, że jeżeli pomysł z Mickiem nie wypali, Aston może sięgnąć po Fernando Alonso. Hiszpan chce jeździć w F1 jeszcze kilka sezonów, ale na jego miejsce w Alpine czycha Oscar Piastri, któremu Francuzi muszą znaleźć miejsce na przyszły rok.

Kwestia przyszłości Alonso powinna wyjaśnić się w połowie roku, wówczas karuleza transferowa powinna rozkręcić się na dobre.

Źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Wielkiej Brytanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Monzy WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 lipca
godz. 14:00 – 17:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1

Sobota, 2 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 3 lipca
godz. 16:00 – 18:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi