Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Kubica Zmarzlik Impact

Kubica o pozyskiwaniu partnerów i marketingu. „Czuję, że poświęcam na to za mało czasu”



Kolejne interesujące wypowiedzi Roberta Kubicy z zakończonego wczoraj Kongresu Impact`22 w Poznaniu. Tym razem polski kierowca oraz jego sponsor mówili o marketingu w Formule 1.

O marketingu

 

Na temat strony biznesowej swojej kariery Robert Kubica rozmawiał z Pulsem Biznesu. Najpierw jednak został zapytany czy czuje już emocje związane z tym startem w 24h Le Mans, który już za miesiąc.

„Chyba jeszcze za wcześnie na emocje, ale z pewnością one przyjdą. Jadę tam z wiedzą i doświadczeniem z ubiegłego roku – i tym pozytywnym i tym negatywnym bo straciliśmy zwycięstwo na 2 minuty przed końcem. Ten widok stojącego prototypu bardzo wtedy bolał. Jest też respekt i szacunek do tego wyścigu bo czeka nas trudne zadanie” – odpowiedział Robert.



Zapytany o to, jak pozyskuje partnerów, czym się kieruje podpisując umowy sponsorskie, Kubica mówi: „Nie jestem osobą marketingową. Zawsze miałem dość małą liczbę partnerów – i tych mniejszych za czasów Formuły 1 i tych strategicznych tak jak teraz Orlen czy wcześniej w czasach rajdowych Lotos i cieszę się, że mogę o tym swobodnie mówić bo sporo się też zmieniło” – mówił Kubica.

„Kiedy startowałem w BMW Sauber miałem zakaz posiadania własnych partnerów – wszystko organizował zespół. Tych partnerów dużych było kilku. Nie jestem jednak maszyną marketingową – żyję jazdę tak jak młody człowiek. Cieszę się jednak z obecnych sponsorów, doceniam tę współpracę i mam nadzieję, że jest ona odbierana tak, jak ja ją odbieram – jako współpracę lojalną, co dziś nie jest łatwe” – dodał polski kierowca.

Co ciekawe, Robert zdaje sobie sprawę, że mógłby robić więcej w aspekcie marketingowym, ale według niego nie musiałoby to mieć pozytywnego skutku.

„Sam często postrzegam siebie, że czasem poświęcam na obowiązki marketingowe za mało czasu […] Moją siłą marketingową jest to, że jestem sobą. Moim bardzo dużym plusem gdy byłem w F1 było to, że nie było Roberta Kubicy w co drugiej reklamie. Teraz rozumiem, jak ważne jest mieć ważnego partnera i nie tylko w aspekcie sponsoringu, ale również budowania relacji” – powiedział Robert, który powtórzył również, że PKN Orlen poradziłby sobie w Formule 1 bez Roberta Kubicy i że on sam również dałby sobie radę w F1, gdyby PKN Orlen zdecydował się zmienić swój kierunek.



Cały wywiad z Robertem obejrzycie tutaj.

Orlen widzi się w F1

 

Nie tylko sportowcy mówili o zaangażowaniu w sponsoring sportowy. Również władze spółki podkreślają, jak ważna jest obecność Orlenu w Formule 1.

„Nasze wyniki sprzedażowe nie tylko w Polsce, gdzie sprzedaż na stacjach generuje 10% zysków koncernu, ale w całym regionie pokazują, że inwestycje w sport to słuszny kierunek. Marketing sportowy, Formuła 1, otwierają bardzo wiele drzwi dla biznesu. nasza strategia sponsoringowa jest wielokierunkowa, bo musi oddziaływać na rynki zagraniczne. Stad obecność w Formule 1” – mówił wczoraj Adam Burak, członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu PKN Orlen.

Oto krótkie filmowe podsumowanie drugiego dnia Kongresu:

Ciekawy wywiad

 

Polecam również mocno obejrzenie długiego wywiadu z Robertem poniżej z jednego z paneli:

Źródło: Puls Biznesu



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 27 maja
godz. 14:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – Drugi trening F1

Sobota, 28 maja
godz. 13:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 29 maja
godz. 15:00 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi