Po długim oczekiwaniu wraca rywalizacja w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Zarówno Prema z Robertem Kubicą jak i Inter Europol Competition po pierwszej rundzie czują niedosyt i na Spa będą chcieli udowodnić, że stać ich na więcej. Zapraszam na zapowiedź tego wyścigu.
Harmonogram
Czwartek, 5 maja
godz. 15:30 – 17:00 – pierwszy trening
Piątek, 6 maja
godz. 09:05 – 10:35 – drugi trening
godz. 14:00 – 15:00 – trzeci trening
godz. 18:20 – WEC – Q1
godz. 18:40 – WEC – Q2
Sobota, 7 maja
godz. 13:00 – 19:00 – WEC – wyścig
Program TV
Opcji oglądania tego wyścigu będzie kilka. W całości wyścig będzie można obejrzeć w Eleven Sports 3, Polsacie Sport News oraz Eurosporcie 2. Nie będą natomiast transmitowane nigdzie kwalifikacje ani treningi.
Kto jedzie?
Hypercary
W tej kategorii ponownie pojawią się tylko 4 załogi – dwie Toyoty oraz Alpine i Glickenhaus. W pierwszej rundzie najlepsze było Alpine ze względu na bardzo korzystny balance of performance.
LMP2
Do rywalizacji przystąpi 15 załóg w tym oczywiście Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim oraz Prema Orlen Team z Robertem Kubicą. Ekipa jest już na torze – gotowa do akcji.
Here we are from sunny, yes sunny 🌞 @circuitspa#spa #wec pic.twitter.com/AsqQCQa9rB
— PREMA (@PREMA_Team) May 4, 2022
Na starcie będziemy mieli oczywiście po dwa zespoły United Autosports, JOTY i WRT. W tej kategorii pojadą dokładnie te same ekipy co na Sebring. Do składu Inter Europol Competition wróci oczywiście Alex Brundle, który w USA nie pojechał z powodu pozytywnego wyniku testu na koronawirusa.
Będzie to najliczniej obsadzona kategoria, jaka wystartuje na Spa.
LMGTE
Łącznie będziemy mieli 18 aut GT – 5 w klasyfikacji Pro i 13 w kategorii Am. Cała stawka będzie składała się z 37 samochodów, oto lista zgłoszeń:
O torze
Spa to legendarny obiekt, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest to najdłuższy tor w kalendarzu WEC, liczący 7004 metry. Charakteryzuje się dużymi zmianami wysokości. Różnica poziomów na Spa wynosi 97 metrów.
W ubiegłym roku prototypy LMP2 osiągały to prędkości dochodzące do 305 km/h. Najlepszy czas okrążenia z kwalifikacji to 2:02.984.
Oto onboard LMP2 po torze Spa:
W ubiegłym roku
Runda na Spa zaczynała ubiegłoroczną rywalizację w WEC. W ubiegłym roku w Hypercarach najlepsza była Toyota z nr. 8 a W LMP2 triumfowała ekipa United Autosports przed dwiema JOTAmi. Ekipa Inter Europol Competition zajęła 5. miejsce w LMP2.
Historia występów Kubicy
Robert Kubica wielokrotnie miał okazję ścigać się na torze Spa i to w wielu różnych seriach. Pełną historię jego występów na tym obiekcie poznacie tutaj.
Pogoda
Podczas treningów i kwalifikacji nie powinno padać, ale prognozy pogody na sobotę wskazują ponad 70% szansę deszczu – największą właśnie w godzinach wyścigu. Powinno być zatem bardzo ciekawie, choć jednocześnie nieco loteryjnie.
Klasyfikacja
M | Zespół | Nr | Punkty |
---|---|---|---|
1 | JOTA | 38 | 137 |
2 | WRT | 31 | 116 |
3 | United Autosports | 23 | 113 |
4 | RealTeam by WRT | 41 | 96 |
5 | Prema Orlen Team | 9 | 94 |
6 | JOTA | 28 | 70 |
7 | United Autosports | 22 | 50 |
8 | Team Penske | 5 | 42 |
9 | Richard Mille Racing Team | 1 | 30 |
10 | Vector Sport | 10 | 21 |
11 | Inter Europol Competition | 34 | 20 |
12 | AF Corse | 83 | 12 |
13 | Algarve Pro Racing | 45 | 10 |
14 | Ultimate | 35 | 6 |
15 | ARC Bratislava | 44 | 0 |