KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Zespoły szykują duże zmiany na Bahrajn, FIA zaczyna obawiać się o legalność



Wygląda na to, że w Barcelonie zespoły prezentowały mocno „ugrzecznione” wersje swoich bolidów i znacznie ciekawsze rozwiązania poznamy w Bahrajnie podczas drugiej tury przedsezonowych testów F1. Może się okazać, że szybko wrócą dyskusje o legalności niektórych rozwiązań.

Przed testami w Barcelonie FIA deklarowała, że jest zadowolona ze współpracy z zespołami, które miały przygotowywać rozwiązania zgodne z przepisami, a żadna ekipa miała nie wpaść na coś na kształt „podwójnego dyfuzora” z 2009 roku.

Wszystkie ekipy deklarowały jednak, że przywiozą większe lub mniejsze poprawki do Bahrajnu, które będą miały na celu poprawienie osiągów. Najmniej poprawek może przywieźć Ferrari, które jest mocno zaawansowane w pracach na sezon 2022.



Dodatkowo, podczas testów w Barcelonie pojawiły się problemy z „podskakiwaniem” bolidów i zespoły będą chciały przywieźć poprawki, które będą zapobiegać temu zjawisku.

Jak pisze Auto Motor und Sport, żadna z ekip nie odsłoniła wszystkich kart w Barcelonie. Co więcej, te, które zostaną nam zaprezentowane za 9 dni na Sakhir, mogą wzbudzać zachwyt i kontrowersje.

„Nie zobaczyliśmy delikatnych rzeczy, które mogą pozostać w cieniu aż do Bahrajnu. Z kręgów zbliżonych do FIA dowiedzieliśmy się, że potulność ekip może skończyć się w Bahrajnie. Z danych CAD, służących do sprawdzania legalności aut, można wyciągnąć wnioski, że potulność ekip w kwestii przepisów skończy się w Bahrajnie. Niektóre poprawki są na krawędzi, a część planowanych rozwiązań nie do końca koresponduje z duchem przepisów” – czytamy na łamach Auto Motor und Sport.



Według nieoficjalnych doniesień, 9 z 10 zespołów ma problem z nadwagą i to nawet dwucyfrową. Na tym skupia się praca wielu z nich – by obniżyć wagę. Jedynym zespołem, który nie ma takiego problemu jest Alfa Romeo, która dodatkowo jest 9 cm krótsza niż inne bolidy, co daje jej przewagę.

Druga tura przedsezonowych testów rozpocznie się 10 marca i potrwa przez 3 dni. Kierowcy będą jeździć po Bahrain International Circuit, a tydzień później rozpocznie się pierwszy wyścig sezonu na tym samym obiekcie.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi