KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

Kubica przed kwalifikacjami: Sebring jak Monako i… Kamień Śląski



Na kilka godzin przed kwalifikacjami do 1000 Mil Sebring, Robert Kubica wziął udział w konferencji prasowej kierowców. Polak również w rozmowie z przedstawicielami WEC mówił, jakie wyzwania czekają go na Sebring i co oznaczały czasy Premy w treningach.

„Życie kierowcy wyścigowego jest bardzo chaotyczne i dynamiczne. Zawsze jest miejsce do poprawy i łatwo jest zapomnieć o pozytywach. Nigdy nie ma także się zatrzymujesz i mówisz: „ok, tu wygrałem”. Zawsze starasz się iść do przodu” – mówi Robert.

Kubica uzyskał najlepszy czas podczas pierwszej sesji testowej, a w treningach Prema cały czas melduje się w czołówce.



„Nie przywiązuję dużej uwagi do czasów treningów. Celem tych sesji jest niekoniecznie ukończenie na czele klasyfikacji, ale przejście przez program, wykonanie pracy i pójście w kierunku, który da dobry końcowy rezultat” – mówi Kubica.

Robert mówił, że Sebring to obiekt nietypowy, który nie jest podobny do tych obiektów, do których jest przyzwyczajony.

„Lubię oldschoolowe rzeczy i lubię Sebring, bo jest inny. Nie mamy tego typu obiektów w Europie. Wygląda, jakbyśmy cofnęli się o 30 czy 40 lat. Jest wyjątkowy. Zawsze byłem fanem obiektów, które nie zostawiają ci wiele marginesu błędu, a Sebring takim jest” – mówi Kubica.



„Tor jest bardzi wymagający mentalnie, wymaga pełnego skupienia. Duży ruch i 8 godzin jazdy w wyścigu jeszcze podgrzewają atmosferę. Jest tylko kilka miejsc, w których można wyprzedzać bezpiecznie, a poza linią wyścigową jest bardzo ślisko. Zawsze się coś dzieje. Tylko w kilku momentach można zresetować skupienie. W niektórych aspektach jest tu podobnie jak w Monako jeżeli chodzi o podejście mentalne. Jeżeli chodzi o nawierzchnię, to przypomina mi stary polski tor w Kamieniu Śląskim. Jeździłem tam oglądać lokalne wyścigi, gdy byłem dzieckiem” – dodaje Polak.

Robert wie, czego potrzeba do sukcesu w wyścigach i nabiera doświadczenia, które w motorsporcie jest bezcenne.

„Prema Orlen jest nowym zespołem, nie tylko w WEC, ale również w LMP2. Doświadczenia w motorsporcie, szczególnie w wyścigach długodystansowych, nie da się kupić w supermarkecie. Celem jest skupienie się na sobie i musimy popełniać jak najmniej błędów. Mam nadzieję, że ukończymy weekend z pozytywami w bagażu i to jest mój główny cel” – mówi zawodnik.

Źródło: fiawec.com

fot. Prema Orlen Team – Stefano Arcari, Drew Gibson Photo



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi