KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
haas kubica

Czy to w ogóle jest możliwe?



Rychła – w to nie wątpię – utrata miejsca w F1 przez Nikitę Mazepina, obudziła w niektórych nadzieję, że miejsce Rosjanina i Uralkali mogą zająć Robert Kubica i Orlen.

Mazepin odchodzi?

 

Trudno sobie wyobrazić, aby – niezależnie od decyzji FIA – sankcje nałożone na Rosję nie uniemożliwiły temu kierowcy startów w F1. Brak pieniędzy z Uralkali przy jednoczesnym braku jakiejkolwiek podstawy sportowej do pozostawienia tego zawodnika, sprawiają, że w Haasie będą potrzebować nowego kierowcy.

Zespół na pewno poczeka z ogłoszeniami na kolejne sankcje, zakazy i ograniczenia by mieć jak najwięcej prawnych argumentów za zakończeniem umowy z Mazepinem. Wiele może wyjaśnić spodziewany przez FIA ban dla rosyjskich sportowców, obejmujący wszystkie serie mistrzowskie FIA. Jeżeli stanie się on faktem, Haas będzie miał rozwiązane ręce i będzie mógł zacząć działać.



Kto?

 

Najgłośniej mówi się o 2 nazwiskach – rezerwowym kierowcy Haasa Pietro Fittipaldim oraz rezerwowym kierowcy Alfy Romeo, Antonio Giovinazzim.

Znając Gene Haasa – nie lubiącego gwałtownych zmian, ceniącego kontynuację i współpracę z Ferrari, są to dwie bardzo prawdopodobne kandydatury. Obaj jakieś doświadczenie mają z nowoczesnymi bolidami i oponami Pirelli, obaj prezentują zapewne wyższy poziom sportowy niż Mazepin.

Jednocześnie żaden z nich nie ma wkładu sponsorskiego choćby zbliżonego do rosyjskiego kierowcy.

Gdyby chcieć na rynku transferowym F1 znaleźć kierowców z odpowiednim budżetem, doświadczeniem, wiedzą to wyszłoby, że kandydatów jest być może tylko 2-3. A jedynym, który jeździł nowymi bolidami F1 jest… Robert Kubica.



Dziennikarze i kibice

 

I to nie jest tak, że na pomysły Kubicy w Haasie wpadają tylko niektórzy Polacy. ArtNr4 na Twitterze prezentuje choćby analizy niemieckich mediów, które wspominają o Kubicy jako „jedynym na świecie”, który poza obecnymi kierowcami F1 jeździł bolidem nowej generacji.

„Mógłby być opcją dla Haasa, jeśli są zainteresowani zatrudnieniem kierowcy ze zrozumieniem nowych bolidów. […]. Kubica mógłby jak najbardziej sprowadzić dużych polskich sponsorów, aby zastąpić tych, którzy najprawdopodobniej odejdą z Mazepinem, pomimo że polski koncern naftowy Orlen ma już swoje logo na bolidzie Alfy” – piszą Niemcy.

W podobnym tonie – bez śmieszkowania obecnego w wielu „polskich” tweetach – wypowiadają się niektórzy kibice.



Wielu kibiców by tego chciało i sam powiem szczerze, że mając porówanie z ostatnich kilku sezonów – fatalnego 2019 z Williamsem i świetnego 2021 z WRT – raczej byłbym za tym pierwszym scenariuszem. Raczej…

Oczywiście, nie wiadomo, w jakiej formie będzie Haas w tym sezonie. Pierwsze sygnały wskazują, że nie musi być tak źle, jak w ubiegłym roku. Myślę, że będą walczyć o to by nie być ostatnią ekipą, ale będzie to walka wyrównana.

Czy to możliwe

 

Pewnie powinienem napisać to na początku, ale według mnie – nie. Kubica i Orlen mają już podpisane umowy, rozpoczęli prace, Robert na zapewniony pełen program wyścigów w WEC (i być może w ELMS), machina sponsoringowo – marketingowa ruszyła i rozmów o Kubicy w Haasie nie ma i nie będzie.



Pomijając zobowiązania, taki ruch zwyczajnie może nie mieć dla większości zaangażowanych sensu. I pomijając, czy Robert znów chciałby walczyć w końcówce stawki.

Dodałbym do tego, że Gene Haas raczej nigdy nie mówił o Robercie i jego zainteresowanie Polakiem było znikome. A jeżeli było, to warunki tego zainteresowania były zaporowe.

Będę mocno zaskoczony, jeżeli jednak cokolwiek się w tej sprawie zadzieje.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi