KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2021 Monaco Grand Prix - Saturday

Kwalifikacyjne różnice między partnerami z zespołów – kto się poprawił w porównaniu z 2020



„Twoim pierwszym rywalem jest partner z zespołu” – to powiedzenie zazwyczaj bardzo dobrze sprawdza się w motorsporcie – również w Formule 1.

Bardzo często oceniamy umiejętności poszczególnych zawodników właśnie na tle jego partnera zespołowego. Często to jedyna możliwość oceny debiutanta. Najbardziej wymierne wyniki dają kwalifikacje, gdzie każdy jedzie na siebie i może pokazać pełnię swoich umiejętności.

Jakie wnioski możemy zatem wyciągnąć z tych danych w sezonie 2021? Przyjrzyjmy się różnicom kwalifikacyjnym w tym roku. Pod uwagę brane były jedynie sesje, w których jechali obaj kierowcy danej ekipy. Jeżeli np. tylko jeden zawodnik zespołu awansował do Q2, pod uwagę brany był wynik z Q1.

Największą różnicę nad swoim partnerem zespołu miał zazwyczaj Mich Schumacher – była to prawie sekunda.



Nie popisał się w kwalifikacjach na tle rywala Yuki Tsunoda, który zazwyczaj tracił do Pierra Gasly 0,6 sekundy.

Bardzo smutno patrzy się na przedostatnie miejsce – Daniel Ricciardo notował bardzo wyraźne straty do Lando Norrisa. Jeszcze w ubiegłym roku pokonywał Estebana Ocona o prawie ćwierć sekundy, a w tym tracił do Norrisa ponad pół sekundy.

Sergio Perez wyraźnie przegrywał z Maxem Verstappenem (ale mniej niż Albon z Maxem) w tym sezonie i była to jego bolączka. Meksykanin nie błyszczał też w ubiegłym roku, gdy miał tylko 0.13 sekundy przewagi nad Lance Strollem – dwa razy mniej niż w sezonie 2021 Sebastian Vettel.

Duży postęp widać u Nicholasa Latifiego. Rok temu tracił on 0.6 sekundy do Russella, a w tym sezonie już „tylko” 0.37 sekundy.



W Alpine co prawda mieliśmy remis jeżeli chodzi o pojedynki kwalifikacyjne, ale początek sezonu w czasówkach należał do Estebana Ocona, który potrafił wówczas zyskiwać nawet sekundę do Fernando Alonso. Dlatego średnio zyskiwał on 0,37 sekundy.

Na podobnym poziomie co w sezonie 2020 była przewaga Lewisa Hamiltona nad Valtterim Bottasem.

W 2019 roku Antonio Giovinazzi tracił 0.2 sekundy do Kimiego Raikkonena w kwalifikacjach. W ubiegłym roku miał już minimalną przewagę, która w 2021 roku wzrosła o aż 0.2 sekundy.

Choć Carlos Sainz wyprzedził Charlesa Leclerca w klasyfikacji generalnej F1, to jednak w kwalifikacjach dominował Monakijczyk, choć warto zauważyć, że byli oni zazwyczaj najbliżej siebie spośród partnerów zespołowych.

Poniżej zobaczycie pełną tabelę z różnicami z sezonów 2021 i 2020 oraz bilanse kwalifikacyjne kierowców.



MKierowcaŚrednia różnicaW 2020Bilans w kwalifikacjachSektory kwalifikacji
1Mick Schumacher-0.90820 do 053 do 7
2Pierre Gasly-0.603-0.3 nad Kvyatem21 do 157 do 6
3Lando Norris-0.536+0.02 do Sainza14 do 850 do 16
4Max Verstappen-0.528-0.65 nad Albonem20 do 257 do 6
5George Russell-0.371-0.620 do 256 do 10
6Antonio Giovinazzi-0.370-0.0813 do 737 do 20
7Esteban Ocon-0.369+0.22 do Ricciardo11 do 1134 do 32
8Lewis Hamilton-0.347-0.3216 do 650 do 16
9Sebastian Vettel-0.309+0.34 do Leclerca14 do 839 do 24
10Charles Leclerc-0.247-0.34 nad Vettelem13 do 943 do 23
11Carlos Sainz+0.247-0.02 nad Norrisem9 do 1323 do 43
12Kimi Raikkonen+0.273+0.087 do 1320 do 37
13Lance Stroll+0.309+0.13 do Pereza8 do 1424 do 39
14Valtteri Bottas+0.347+0.326 do 1616 do 50
15Fernando Alonso+0.36911 do 1132 do 34
16Nicholas Latifi+0.371+0.62 do 2010 do 56
17Sergio Perez+0.528-0.13 nad Strollem2 do 206 do 57
18Daniel Ricciardo+0.536-0.22 nad Oconem8 do 1416 do 50
19Yuki Tsunoda+0.6031 do 216 do 57
20Nikita Mazepin+0.9080 do 207 do 53

Źródło: racefans.net, lightsoutblog.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi