KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Do nich Mikołaj nie przyjdzie? Którzy kierowcy F1 nabroili najbardziej w 2021? Cz. 1



Punkty karne, limity toru, reprymendy i koszty dla zespołu – niektórzy kierowcy mają sporo za uszami w sezonie 2021. Poniżej znajdziecie zestawienie punktów karnych, reprymend i ostrzeżeń w sezonie 2021. To pierwsza z dwóch części tego zestawienia.

Limity toru

 

To był bardzo nośny temat podczas większości wyścigów sezonu 2021 – limity torów. Wielo zawodnikom nie było łatwo zmieścić się między białymi liniami lub krawężnikami przez co czasy ich okrążeń były kasowane, a oni sami dostawali ostrzeżenia.

Nazwisko rekordzisty w liczbie tych „wykroczeń” nie jest wielkim zaskoczeniem – to oczywiście Nikita Mazepin, który w trakcie 20 weekendów wyścigowych otrzymał aż 104 ostrzeżenia czyli prawie 5 na rundę.

Drugi w tej klasyfikacji to jeden z najlepszych kierowców sezonu 2021 – Pierre Gasly, który miał „tylko” 73 ostrzeżenia.



Yuki Tsunoda miał 59 ostrzeżeń, a ponad 50 zebrali jeszcze Leclerc, Raikkonen, Norris i Vettel.

Najmniej limity toru łamali Max Verstappen, Nicholas Latifi, George Russell i Esteban Ocon.

Oto pełne zestawienie:
Nikita Mazepin: 104
Pierre Gasly: 73:
Yuki Tsunoda: 59
Charles Leclerc: 58
Kimi Raikkonen: 57
Lando Norris: 54
Sebastian Vettel: 52
Lewis Hamilton: 49
Carlos Sainz: 48
Fernando Alonso: 42
Mick Schumacher: 40
Lance Stroll: 32
Sergio Perez: 30
Antonio Giovinazzi: 29
Daniel Ricciardo: 28
Valtteri Bottas: 25
Max Verstappen: 24
Nicholas Latifi: 21
George Russell: 20
Esteban Ocon: 13

Punkty karne

 

Znacznie groźniejsze w skutkach mogły być punkty karne, zdobywane przez kierowców. Żadnemu z nich jednak nie „udało się” uzbierać liczby, kwalifikującej do zawieszenia na jeden wyścig, choć nie oznacza to, że punkty z sezonu 2021 nie zaważą na dyskwalifikacji w przyszłym roku.



W sezonie 2021 najwięcej punktów karnych zdobył debiutant, Yuki Tsunoda, który zasługiwał na nie przy sześciu okazjach. Łącznie do zawieszenia brakło mu 4 punktów czyli zdobył 8.

Punkty karne to jedna z niewielu statystyk, w których kierowcy Red Bulla byli na remis w tym sezonie. Zarówno Perez jak i Verstappen zdobyli po 7 punktów. Verstappen musi uważać na początku sezonu 2022. Pierwsze punkty wygasają mu dopiero 12 września.

W ubiegłym sezonie Sebastian Vettel był jedynym, który punktów karnych nie zdobył. W tym jednak miał ich aż 6, tyle samo co Nicholas Latifi i Nikita Mazepin.

Po 5 zgarnęli Lance Stroll, Lando Norris i Valtteri Bottas.

Żadnych punktów karnych w sezonie 2021 nie zdobyli Carlos Sainz, Charles Leclerc, Robert Kubica, Daniel Ricciardo i Mick Schumacher.

Poniżej tabela przedstawiająca liczbę punktów karnych z sezonu 2021:



Kierowca1. przewinienie2 przewinienie3. przewinienie4. przewinienie5. przewinienie6. przewinienieŁącznie
Yuki Tsunoda28 kwietnia
1 pkt - Imola
Limity toru
27 czerwca
1 pkt - Styria
Przeszkodzenie Bottasowi w kwalifikacjach
4 lipca
1 pkt - Austria
Linia wjazdowa
do boksów
4 lipca
1 pkt - Austria
Linia wjazdowa
do boksów
14 listopada
2 pkt - Brazylia
Kolizja ze Strollem
5 grudnia
2 pkt
Kolizja z Vettelem
8
Sergio Perez18 kwietnia
2 pkt - Imola
Wyprzedzanie przy SC
4 lipca
2 pkt - Austria
Wypchnięcie poza tor
4 lipca
2 pkt - Austria
Wypchnięcie poza tor
12 września
1 pkt - Monza
Wyprzedzanie poza torem
7
Max Verstappen12 września
2 pkt - Monza
Kolizja z Hamiltonem
21 listopada
2 pkt - Katar
Podwójne żółte flagi
5 grudnia
1 pkt - Arabia
Wyprzedzanie poza torem
5 grudnia
2 pkt - Arabia
Kolizja z Hamiltonem
7
Nicholas Latifi6 czerwca
3 pkt - Baku
Zasady SC
4 lipca
3 pkt - Austria
Podwójne żółte
6
Sebastian Vettel28 marca
3 pkt - Bahrajn
Żółte flagi
28 marca
2 pkt - Bahrajn
Kolizja z Oconem
3 lipca
1 pkt - Autria
Przeszkodzenie Alonso w kwalach
6
Nikita Mazepin2 maja
1 pkt - Portugalia
Ignorowanie niebieskich
8 maja
1 pkt - Hiszpania
Przeszkodzenie Norrisowi w kwalach
4 lipca
3 pkt - Austria
Podwójne żółte
12 września
1 pkt - Monza
Kolizja z Schumacherem
6
Lance Stroll18 kwietnia
1 pkt - Imola
Wyprzedzanie poza limitami toru
1 sierpnia
2 pkt - Węgry
Spowodowanie kolizji
26 września
2 pkt - Rosja
Kolizja z Gaslym
5
Lando Norris5 czerwca
3 pkt - Baku
Brak zjazdu na czerwonej
4 lipca
2 pkt - Austria
Wypchnięcie poza tor
5
Valtteri Bottas27 czerwca
2 pkt - Styria
Niebezpieczna jazda
w pit-lane
1 sierpnia
2 pkt - Węgry
Kolizja w 1. zakręcie
21 listopada
1 pkt - Katar
Żółte flagi
5
Pierre Gasly9 maja
2 pkt - Hiszpania
Zła pozycja
na starcie
10 października
1 pkt - Turcja
Kolizja z Alonso
3
Antonio Giovinazzi4 lipca
2 pkt - Austria
Wyprzedzanie za SC
12 września
1 pkt - Monza
Niebezpieczny
powrót na tor
3
Fernando Alonso10 października
2 pkt - Turcja
Kolizja z Schumacherem
2
Kimi Raikkonen4 lipca
2 pkt - Austria
Kolizja z Vettelem
2
Lewis Hamilton18 lipca
2 pkt - Silverstone
Kolizja z Verstappenem
2
Esteban Ocon12 września
1 pkt - Monza
Kolizja z Vettelem
1
George Russsell17 lipca
1 pkt - Silverstone
Kolizja z Sainzem
1

W drugiej części tego wpisu, która zostanie opublikowana jutro, przedstawię kolejne „przewinienia” kierowców z sezonu 2021. Wcześniej jednak pojawi się inny wpis (to będzie konkurs!).



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi