KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2021 Mexican Grand Prix, Sunday - Sebastian Kawka

Gala FIA bez Hamiltona i Wolffa, ostre słowa szefa Mercedesa



Ani Toto Wolff ani Lewis Hamilton nie wezmą udziału w dzisiejszej gali wręczenia nagród za sezon 2021 Międzynarodowej Federacji Samochodowej. Szef Mercedesa udzielił bardzo stanowczego wywiadu, dotyczącego niedzielnego wyścigu.

„Decyzje podjęte w czterech ostatnich minutach wyścigu obrabowały Lewisa Hamiltona z zasłużonego zwycięstwa. Jego jazda, szczególnie w ostatnich czterech wyścigach, była bezłędna. Miał miażdżącą przewagę w niedzielnym Grand Prix Abu Zabi od początku. Wygrał start i nigdy nie oddał prowadzenia. Okradanie go na ostatnim okrążeniu wyścigu było nieakceptowalne” – powiedział podczas spotkania z mediami Wolff, dodając, że nie jest zainteresowany rozmową z Michaelem Masim.

„To dlatego, z osobistego punktu widzenia, moje wartości, moje poczucie integralności nie współgra z decyzjami, które zostały podjęte w niedzielę. To od FIA zależy czy tych sytuacji można uniknąć w przyszłości” – mówi Wolff.



Austriak nie jest zadowolony z przebiegu tego sezonu jeżeli chodzi o decyzje sędziów i dyrekcji wyścigu.

„Jeżeli spojrzy się na większość kontrowersji, która zdarzyła się w tym sezonie, to dotyczyły one decyzji sportowych na torze i niekonsekwencji w egzekwowaniu regulacji. Czym innym jest twarda walka, na podstawie której powstają różne punkty widzenia kierowców i zespołów. To natura tej gry. Ale brak konsekwencji w decyzjach prowadzi do kontrowersji, polaryzacji i to było podstawą do wielu niepotrzebnych kontrowersji na torze w tym roku” – mówi szef Mercedesa i trudno nie przyznać mu racji.

Jako przykład podał on GP Eifel sprzed 14 miesięcy, gdy Michael Masi argumentował, że regulamin wymaga od niego przepuszczenia wszystkich zdublowanych samochodów, a w Abu Zabi tego nie zastosował.

„Wówczas było nam mówione, że samochód bezpieczeństwa musi zostać na torze tak długo, aż wszystkie samochody się oddublują i że wymuszają to przepisy. Teraz została podjęta zupełnie przeciwna decyzja, a jej uzasadanienie było o 180 stopni inne niż 14 miesięcy temu. Jeżeli wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, to stosuje się oczywiste regulacje – że wszystkie samochody muszą się oddublować zanim wyścig będzie mógł zostać wznowiony i to dopiero po okrążeniu, na którym auta zaczną oddublowanie. Nic z tego nie zostało spełnione w niedzielę i tylko wybrane samochody dostały zgodę na oddublowanie” – argumentuje Wolff.



„Dlaczego Carlos Sainz nie dostał możliwości wygrania wyścigu? Czemu tam zostawiono samochody? Czemu samochód bezpieczeństwa zjechał wbrew przepisom? Decyzje podejmowane w pośpiechu spowodowały to zamieszanie” – dodał Wolff.

Jednocześnie Wolff deklaruje, że nie ma nic do Red Bulla i Maxa Verstappena.

„To nie ma nic wspólnego z Maxem, który jest godnym mistrzem i nie miałbym problemu gdyby w niedzielę wygrali mistrzostwo w normalnych warunkach. Max jechał niesamowicie, a Red Bull to twardy konkurent i mam do nich ogromny szacunek. Wolałbym aby ich zwycięstwo przyszło bez tych całych dyskusji i niszczenia wizerunku sportu poprzez niesportowe i niesprawiedliwe decyzje” – powiedział Toto.

Ma on nadzieję, że FIA podejmie kroki, które doprowadzą do zapobiegnięcia podobnym sytuacjom w przyszłości.

Dzisiejsza gala FIA rozpocznie się o godz. 21:00. Będziecie mogli obejrzeć ją na blogu, będzie też relacja live.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi