KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

large-2021 Italian Grand Prix - Thursday-4

Vasseur: Bez stabilności finansowej, nie ściągnęlibyśmy Bottasa



Szef Alfa Romeo Racing ORLEN, Frederic Vasseur mówi, że jego ekipa będzie operowała w sezonie 2022 pełnymi środkami dostępnymi w ramach ograniczeń budżetowych. Gdyby nie to, zespół z Hinwil nie byłby tak atrakcyjny dla kierowców.

„Byliśmy znacznie poniżej tego limitu, a teraz będziemy w nim na przyszły rok. Zrobiliśmy mega ogromny krok naprzód odkąd dołączyłem do firmy. Wówczas pracowało tu 260 osób, w ciągu ostatnich 3-4 lat musieliśmy pracować około 300 osobami, teraz jest 520 czy 530. Po przeprowadzeniu reorganizacji optymalizacyjnej, chcemy zostać na tym poziomie. Musieliśmy kompletnie odświeżyć fabrykę, a inwestycje udziałowców zespołu były bardzo ważne, gdyż stanowiły ważny element tuningu możliwości jakie mieliśmy” – mówi Vasseur, podkreślając, że w F1 każdy musi nieustannie się poprawiać i szukać obszarów do optymalizacji.

Szef Alfa Romeo Racing ORLEN mówi, że bez stabilności finansowej, którą ma teraz ekipa, trudno byłoby jej przyciągnąć takich kierowców jak Valtteri Bottas. Bardzo pozytywnym sygnałem było pozostanie w ekipie głównego sponsora, Alfy Romeo.



„To ogromna wartość jeżeli chodzi o motywację, atrakcyjność dla innych sponsorów i kierowców. Wszystko zależało od nich, bo przechodzili fuzję PSA z FCA. Mieliśmy pół roku niepewności, ale nowy zarząd Alfy Romeo nadał nowej dynamiki firmie i są przekonani, że muszą inwestować w ikoniczną stronę marki Alfa Romeo i jest to ważne na przyszłość aby Alfa była powiązana z motorsportem i Formułą 1. Chcą podążać w tym kierunku i odbudować coś. Umowę podpisaliśmy w czerwcu, ale to nie były długie negocjacje – byli przekonani, że muszą to zrobić, a my mieliśmy ich przekonać, że wykonamy w przyszłości lepszą robotę, bo oni też nie chcą mieć problemów. Ważne było wyjaśnienie, w jakim momencie się znajdujemy, przedstawienie powodów kroków, które podjęliśmy i opcji jakie mamy” – tłumaczy Vasseur.

Szef Alfa Romeo Racing ORLEN mówi, że również dlatego bardzo wcześnie podjęto decyzję o zaprzestaniu prac nad samochodem na 2021 rok.

„Co tydzień mam spotkania z aerodynamikami, którzy mówią, że robimy stałe postępy. Nadal jednak działamy nieco po omacku. Idzie nam dobrze, ale nie wiemy, co robią inni tu i tak. W pewnym sensie to ekscytujące, ale przede wszystkim najpierw trzeba być pewnym projektu, nad którym się pracuje. To przyjemne wyzwanie, nawet lepsze od rozwijania istniejącego samochodu, gdy wiesz że startujesz z niższego poziomu niż inni” – dodaje Francuz.

Źródło: the-race.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi