KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Na tyle było nas dziś stać”. IEC wygrywa w LMP3



Robert Kubica, Louis Deletraz i Yifey Ye podsumowali 4h Portimao przyznając, że WRT nie miało tempa na tyle dobrego by walczyć o zwycięstwo. Partnerzy chwalili stint Roberta Kubicy.

LMP3

 

Zacznę jednak od wieści, która ukazała się późnym wieczorem – ekipa Inter Europol Competition jednak wygrała rywalizację w LMP3 po tym jak zwycięzcom – DKR Engeenering – wlepiono karę 65 sekund za niedziałające światła. Gratulacje!

Lepsza strategia

 

W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica powiedział, że nie wszystko poszło idealnie z perspektywy zespołu.

„Myślę, że wyścig był udany. Dziś nie było nas stać na miejsce i drugie miejsce jest odpowiednim wynikiem. W pewnym momencie nasi rywale podjęli lepsze decyzje od nas, ale potem wyścig rozwinął się na naszą korzyść bo dobrze zareagowaliśmy na strategię naszych rywali. Końcówka nie była łatwa dla Louisa, ale zrobił dobrą robotę” – powiedział Kubica.

Jak przebiegał jego wyścig?



„Wystartowałem dobrze, mogłem wejść pod pachę Rusinovowi, ale nie chciałem ryzykować w pierwszym zakręcie więc zszedłem na zewnętrzną i pierwszy stint był dobry. 22-ka była szybsza od nas, udawało mi się uciekać w tłoku, wyprzedziłem Maldonado w tłoku. Po restarcie musieliśmy zachować sporą ostrożność i dlatego nie atakowałem. Ostatnie 4-5 okrążeń to dowiezienie opon do końca mojego stintu i to zrobiłem. Hanson wyprzedził mnie, ale to było wliczone w moją strategię. Gdybym zaczął go blokować to moglibyśmy stracić ważne sekundy do innych. Ostatecznie i tak nie miało to znaczenia bo inne zespoły obrały lepszą strategię, zmieniając podczas pierwszego pit-stopu tylko dwie, a nie cztery opony i to nas trochę zepchnęło” – dodał Robert.

Również w rozmowie z Cezarym Gutowskim wyścig podsumowali inni kierowcy WRT.

„Robert wykonał fantastyczną robotę na pierwszym stincie startując z 5. miejsca. Potem musieliśmy podjąć pewne ryzyko z oponami, a gdy ja przejąłem samochód na 2. miejscu, musiałem dowieźć ten wynik do mety na bardzo zużytych oponach. Wiedziałem, że nie stać nas dziś na więcej. Staraliśmy się atakować, zaliczyliśmy sezon, w którym wygraliśmy 3 wyścigi, 4 razy z 6 byliśmy na podium” – powiedział Louis Deletraz.

Szwajcar bardzo chwalił Roberta i pracę z nim.

„W trakcie tego sezonu stałem się jeszcze większym fanem sezonu, wiele się od niego nauczyłem przez ten czas i darzę go wielkim szacunkiem” – dodał.



Również Yifey Ye chwalił Polaka.

„To nie był łatwy weekend. Robert spisał się dobrze unikając zamieszania na starcie. Mieliśmy inną strategię niż inne ekipy – jechaliśmy z tyłu, prowadziliśmy, ale ostatecznie osiągnęliśmy nasze dzisiejsze maksimum” – powiedział Chińczyk

Zapytany o najlepsze wspomnienie z sezonu ELMS, powiedział mimo wszystko o 24h Le Mans: „To nadal największym będzie wspomnieniem, niestety negatywnym. Wszystko działo się jak w bajce w tym największym wydarzeniu motorsportowym i nagle wszystko odwróciło się o 180 stopni”.

Całe rozmowy zobaczycie tutaj.

Źródło: Robert Kubica podsumowuje mistrzowski sezon w ELMS oraz finałowy wyścig w Portugalii

WRT podsumowało

 

W oficjalnym podsumowaniu wyścigu swoich kierowców chwalił szef WRT, Vincent Vosse.

„Kończymy niesamowity sezon dobrym rezultatem. Oczywiście wolelibyśmy wygrać, jednak dziś United Autosports było bardzo silne i zasłużyli na sukces. Zakończyliśmy sezon na podium, co jest kolejnym bardzo solidnym rezultatem, który podsumowuje dobry sezon i pokazuje, że wykonaliśmy dobrą pracę, stale czyniąc postępy. Chcę pogratulować wszystkim w ekipie za świetny debiutancki sezon” – powiedział Vosse.



„To był dobry wyścig, mieliśmy dobrą strategię po czerwonej fladze, ale nasze tempo nie było dobre. Zdecydowaliśmy się na zmianę tylko dwóch opon podczas ostatniego pit-stopu i w ostatniej godzinie miałem problemy z samochodem, jednak nie żałuję tego – to było ryzyko, które trzeba było podjąć. Dziękuję wszystkim za tak dobry sezon” – podsumował Louis Deletraz.

„Przyjechaliśmy do Portimao jako mistrzowie, ale nadal zmotywowani by osiągnąć dobry rezultat i zajęliśmy 2. miejsce, które było najlepszym, jakie mogliśmy dziś osiągnąć. Chcę podziękować wszystkim w zespole WRT, moim partnerom z ekipy, sponsorom i partnerom za wspaniały sezon” – dodał Robert Kubica.

„Ogólnie to nie był łatwy weekend. Zakwalifikowaliśmy się dopiero na 5. miejscu, ale w wyścigu poradziliśmy sobie dobrze. Zachowaliśmy spokój po czerwonej fladze, nie popełnialiśmy błędów, unikaliśmy kar i zajęliśmy 2. miejsce, podsumowując fantastyczny sezon. Możemy być dumni z naszych osiągnięć” – powiedział Ye.

fot. Sergey Savrasov – WRT



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi