KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kolejny kierowca F1 w Indy? Petronas zostaje, pytania o opony



Sporo się dzieje wokół USA ostatnio w Formule 1, a startami w tym kraju może być zainteresowany kolejny były zawodnik F1. Przed rywalizacją na Circuit of the Americas sporo pytań ma Pirelli, które zakończyło testy opon na przyszły rok.

Hulkenberg w Indy?

 

Wygląda na to, że kolejny kierowca F1 może trafić do IndyCar. Tym razem chodzi o Nico Hulkenberga, który niebawem będzie testował samochód tej serii na torze Barber. Jeździł będzie on w aucie Arrow McLaren SP w najbliższy poniedziałek. Oficjalnie test ma być jednorazowym wydarzeniem, jednak może przerodzić się w coś więcej i 34-letni Niemiec może dołączyć do m.in. Romaina Grosjeana, który w sezonie 2022 będzie jeździł w Andretti Autosport.

Kierowcami ekipy są Pato O`Ward i Felix Rosenqvist, ale ekipa może wystawić dodatkowe auto dla Hulkenberga.

Petronas zostaje

 

Pod koniec ubiegłego tygodnia pojawiły się plotki, że obecny sponsor Mercedesa, Petronas, wycofa swoje zaangażowanie w Formule 1, podobnie jak zrobił w MotoGP. Od razu zaczęto spekulować, że zastąpi go inna firma petrochemiczna z Bliskiego Wschodu – Aramco.



W poniedziałek opublikowane zostało wspólne oświadczenie Mercedesa i Petronasa, w którym zaprzeczono plotkom.

„Petronas i Mercedes są partnerami od 2010 roku i współpracują w ramach wieloletniej współpracy, która jest korzystna dla obu stron. W ubiegłym roku przedłużyliśmy naszą umowę na kolejne lata i jesteśmy dumni mogąc wspólnie pracować”.

Koniec testów opon

 

36 dni, 1568 opon, 4267 okrążeń – Pirelli zakończyło testy opon na sezon 2022. Ostatnim, który miał okazję je sprawdzać był kierowca testowy Alpine, Danil Kvyat, który jeździł na Paul Ricard po deszczowej nawierzchni.

Testy odbywały się na 10 różnych torach, a kierowcy pokonali ponad 20 tys. kilometrów. W testach nie uczestniczył jedynie Williams, który nie przygotował samochodu w specjalnej specyfikacji.

Nieoficjalnie wiadomo, że dwa dni testowe były zakłócone – jeden przez awarię bolidu Alpine, drugi przez wypadek Carlosa Sainza.



Wrażenia kierowców na temat nowych opon są neutralnie – pozytywne.

Historia podwójnego dyfuzora się nie powtórzy?

 

Dyrektor techniczny McLarena, James Key mówi w rozmowie z Autosportem, że innowacje techniczne na sezon 2022 są mniej oczywiste niż słynny podwójny dyfuzor wymyślony przez BrawnGP w sezonie 2009.

„Do odkrycia jest wiele subtelności i to będzie długa podróż. Nie zobaczymy ponownej historii podwójnego dyfuzora i tak znaczących innowacji pod rządami tych przepisów. Są na to zbyt restrykcyjne” – mówi Key.

Co z wybojami?

 

Nierówna nawierzchnia toru Circuit of the Americas w Austin spędza sen z powiek inżynierom, kierowcom i zespołom. Bardzo mocno narzekali na nią ostatnio kierowcy MotoGP, a w przypadku Formulły 1 wyboje na położonej przed dekadą nawierzchni mogą sprawić, że w ten weekend będzie bardzo „zdradliwie”.

Od ubiegłego roku co jakiś czas wymieniane są poszczególne partie nawierzchni toru i tak było również po ostatnim wyścigu MotoGP. Nadal jednak mogą pojawić się trudniejsze partie. Dodatkowo miejscami nowa nawierzchnia nie będzie ułatwieniem.

Pirelli przyznaje, że od ostatniego wyścigu na COTA – w 2019 roku – wymienione zostało 40% nawierzchni, ale z powodu restrykcji producent opon do F1 nie był w stanie wysłać na tor swoich analityków.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi