KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
large-2021 Italian Grand Prix - Saturday-17

Czy sprawa sprzedaży Alfy jest jeszcze aktualna? Co z Kubicą?



Właśnie mija nam kolejny miesiąc bez wiedzy, kto będzie drugim kierowcą Alfy Romeo w sezonie 2022. Ba! Nie wiadomo nawet, do kogo będzie należała ekipa z Hinwil. Pewnych rzeczy można się jednak domyślać, niektóre wydają się przesądzone.

Zamrożona czy wygasła?

 

Tak jak pisałem wczoraj, wygląda na to, że w Austin nie doszło do zaawansowanych rozmów pomiędzy Andretti Autosports a Sauberem. Pojawiły się natomiast doniesienia, że z umowy nici, gdyż Longbow chce za 80% swoich udziałów za dużo.

Temat poruszył w swoim podcaście po GP USA Michael Schmidt z Auto Motor und Sport, który przekazał „słuchy” iż całkowicie wycofano się już z transakcji, co przekazuje na Twitterze ArtNr4.



Również Soymotor.com i the-race.com informują, że do umowy sprzedaży nie dojdzie.

Czekanie

 

Oczywiście kwestia właścicielska jest również ważna dla naszej sprawy. Przejęcie Saubera przez Andrettich już w sezonie 2022 oznaczałoby całkowity brak szans Roberta Kubicy na rolę kierowcy podstawowego w przyszłym roku.

Pozostanie obecnego układu – co jest obecnie zdecydowanie bardziej prawdopodobne – daje jeszcze szczątki nadziei, przede wszystkim w przypadku „wysypania się” dealu Saubera z chińskimi sponsorami Guaynu Zhou. Nie da się ukryć, że tylko jeżeli Sauber zostanie postawiony pod ścianą ze swoim wyborem, może zdecydować się na Kubicę, który nie jest w pierwszym szeregu kandydatów do miejsca w ARRO na przyszły rok.



Jeżeli jednak nie uda się zakontraktować Zhou, Piastriego czy Pourchaire, to wówczas Robert może być kandydatem najlepszym, nawet przed Giovinazzim. Wiemy jednak, że jest to „najmniej prawdopodobna” opcja dla Kubicy na przyszły sezon. Im dłużej jednak trwa całe oczekiwanie, tym większe szanse na niespodziewane scenariusze, czyli np. szansę dla Roberta Kubicy.

To, czy Robert zostanie jako kierowca rezerwowy w F1 zależy od PKN Orlen. Jeżeli koncern uzna, że nadal chce promować się przez F1 – a jest to bardzo prawdopodobne – to będzie chciał to robić z pomocą Roberta Kubicy. Wówczas przygotowany zostanie plan łączonego programu Kubicy z jazdami bolidem F1 w treningach i testach. Polak nadal będzie kierowcą rezerwowym, ale podobnie jak w sezonie 2021, łączył będzie tę rolę z innym zawodnikiem, prawdopodobnie Theo Pouchaire.

Do tego Robert dołoży starty w WEC, pytanie z jakim zespołem (niemal pewne wydaje się tu WRT jako Orlen Team WRT) i w jakim składzie (Yifey Ye otrzyma kategorię złotą na przyszły sezon i nie będzie możliwe powtórzenie składu z ELMS). Nie wykluczałbym tu jednak niespodzianki.

Współpraca Orlenu z Sauberem ma również inny wymiar – młodych talentów i ich rozwoju w należącej do zespołu akademii. Po ostatnich wywiadach widzimy, że dla Roberta Kubicy jest to bardzo ważna kwestia. To kolejny argument za pozostaniem w Alfie na kolejny rok w obecnej roli, mając na względzie los kierowców Sauber Karting Team i ewentualne możliwości w ekipach ART w seriach juniorskich.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi